loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 171 1395/05/23 نظرات (0)

چگونه با عسل موهای خود را روشن کنید؟

چگونه با عسل موهای خود را روشن کنید؟

رنگ کردن مو و یا استفاده از روشن کننده‌های مو، باعث خشک شدن مو می‌شوند. عسل، قرن هاست که به عنوان ماده‌ای برای حفظ رطوبت طبیعی مو شناخته شده است و باعث درخشندگی و روشن‌کنندگی مو می‌شود.

چگونه موهای خود را بطور طبیعی با استفاده از عسل روشن کنیم!

مطالب زیر را بخوانید تا متوجه شوید که چگونه با عسل موهای خود را روشن کنید و از آن به عنوان نرم کننده ای برای حفظ درخشندگی موی خود استفاده کنید:

چگونه با عسل موهای خود را روشن کنید؟

1. ترکیب روشن کننده مو بسازید:

از آن‌جائی‌که عسل بسیار چسبناک است، برای این‌که به موی سرشما نچسبد و کمی شل شود، به آن آب اضافه کنید. ۴ قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب و یا سرکه سیب ( که دارای خاصیت نرم کنندگی است) را در ظرفی با هم مخلوط کنید. هم بزنید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. 

• اگر تغییرات قوی‌تر و موثرتری را می‌خواهید، مقداری هیدروژن پراکسید به مخلوط خود اضافه کنید. هیدروژن پراکسید باعث می‌شود که موهای شما چند درجه بیشتر روشن شود.  اگر موهای شما مشکی و یا قهوه‌ای تیره است، از پراکسید استفاده نکنید؛ زیرا موهای شما را نارنجی رنگ می‌کند. 

• اگر می‌خواهید قرمزی موهای شما زیاد شود، مقداری پودر حنا، دارچین و یا قهوه به مخلوط خود اضافه کنید.

2. اجازه دهید تا مخلوط ۳۰ الی ۶۰ دقیقه در دمای اتاق بماند.

چگونه با عسل موهای خود را روشن کنید؟

3. مخلوط عسل را روی موی خود بمالید:

حوله‌ای را روی شانه‌های خود بیاندازید تا لباس‌های شما رنگی و کثیف نشوند. سپس مقداری از مخلوط عسل را روی سر خود بریزید و با انگشتان خود روی سرتان ماساژ دهید. بقیه مخلوط را روی سر خود بریزید و دوباره ماساژ دهید. این کار را تا آنجا انجام دهید که تمام موهای شما با عسل پوشیده شوند. 

• از آن‌جائی‌که عسل چسبناک است و سخت پاک می‌شود، در صورت تمایل روی فرش و یا زمین پارچه‌ای بیاندازید تا عسل روی زمین نریزد.

• اگر برای قرمز شدن رنگ موی سر خود، پودر به آن اضافه کردید، حوله و یا پارچه ای که از آن استفاده می‌کنید، ممکن است قرمز شود و لکه روی آنها بماند.

چگونه با عسل موهای خود را روشن کنید؟

4. روی موی خود را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید مخلوط روی سر شما بماند:

از کلاه حمام و یا پلاستیک برای پوشاندن موی خود استفاده کنید. بگذارید این مخلوط دو ساعت روی سر شما بماند تا موی شما به اندازه کافی روشن شود. 

• اگر موهای شما بلند است و سخت است که آن را زیر پلاستیک نگه دارید، ابتدا موی خود را بپیچید و جمع کنید و به آن کلیپس بزنید و بالای سر خود قرار دهید و سپس روی آن پلاستیک بگذارید.

• اگر بتوانید این مخلوط را تمام شب روی سر خود نگه دارید، نتیجه روشن کنندگی بهتری خواهید گرفت. همچنین به عنوان نرم کننده قوی نیز عمل خواهد کرد. حوله ای را رو بالشت خود بگذارید و سپس بخوابید. 

• نیازی به استفاده از سشوار برای گرم کردن مو‌ی‌تان نیست. عسل در دمای اتاق به خوبی عمل خواهد کرد.

چگونه با عسل موهای خود را روشن کنید؟

5. مخلوط را از موی خود بشوئید:

موی خود را آب گرم بشوئید تا عسل کاملا از موی شما پاک شود. موهای‌تان را شامپو کنید و به آن نرم کننده‌ای که همیشه می‌زنید، بزنید. روی موی خود حوله بگذارید تا خشک شود. برای خشک کردن آن می‌توانید از سشوار نیز استفاده کنید.

چگونه با عسل موهای خود را روشن کنید؟

خاصیت نرم کنندگی عسل:

1- ¼ لیوان عسل و ½ لیوان نرم کننده را با یکدیگر مخلوط کنید:

شما می‌توانید از هر نرم کننده ای که می‌خواهید استفاده کنید، اما توجه کنید که عطر و رایحه آن زیاد متفاوت با عسل نباشد. مخلوط نرم کننده و عسل را در ظرفی به هم بزنید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. 

• اضافی این مواد را می‌توانید داخل شیشه و یا در ظرف نرم کننده‌ای که تمام شده است بگذارید و در یخچال نگه دارید تا بعدا از آن استفاده کنید. 

• برای درست کردن مقدار بیشتری از این مخلوط، آب و نرم کننده را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید.

چگونه با عسل موهای خود را روشن کنید؟

2- بعد از هر بار شامپو کردن موی خود، از مخلوط عسل و نرم کننده استفاده کنید:

بعد از شامپو کردن موهای‌تان، از این مخلوط، مثل نرم کننده‌های دیگر، استفاده کنید. مقداری از آن را روی سر خود بمالید، و آن را در تمام قسمت‌های موی خود پخش کنید. کمی ماساژ دهید و سپس با آب خوب آن را بشوئید.

• اجازه دهید تا نرم کننده ۵ الی ۱۰ دقیقه روی سر شما بماند تا اثر فوق العاده روشن کنندگی آن را ملاحظه کنید.

چگونه با عسل موهای خود را روشن کنید؟

• اگر موهای شما بعد از آب کشی، چسبناک بود، مقدار عسلی را که در مخلوط استفاده کرده اید، کمتر کنید و مقدار نرم کننده را بیشتر کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت