loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 103 1395/04/09 نظرات (0)

طراحی دکوراسیون خانه با راه‌های ساده

طراحی دکوراسیون خانه با راه‌های ساده (قسمت اول)

تغییر شکل دادن وسایل و فضای خانه، کاری است که بسیار زمان‌بر است؛ این کار بدین معنی است که جای وسایل خانه‌مان را هر چند یک بار تغییر دهیم و سیاستی در پیش بگیریم که بتوانیم به کمک آن با عادت خرید لوازم جدید برای خانه‌مان مبارزه کنیم و فقط لوازم و وسایل ضروری را در منزل نگه داریم و آن‌هایی را که اضافه و بی‌استفاده هستند را دور بریزیم.

برای تعداد زیادی از ما این اتفاق افتاده است که در قسمتی از منزلمان، آنقدر وسایل روی هم انباشته شده‌اند که مانع عبور و مرور ما می‌شوند و به نظر می‌رسد که مرتب کردن آنها و خلاص شدن از شر توده انبوهی از وسایل، سخت و دشوار است. به همین دلیل از مرتب کردن آن‌ها منصرف می‌شویم.

طراحی فضای خانه

طراحی فضای خانه

هر اتاقی در خانه، نیازمند مرتب کردن و سر و سامان دادن به وسایل آن است. در قسمت‌های مختلف خانه از جمله روی پیشخوان آشپزخانه، انبوهی از وسایل وجود دارد و حتی گاهی وسایلی از قفسه‌ها بیرون زده‌اند. باید یاد بگیریم که چگونه وسایلمان را مرتب کنیم و سر جایشان بگذاریم.

نباید وسایل اضافی را در خانه نگه داریم و باید تنها در صورت لزوم، لوازم جدید برای خانه خود بخریم.

برای انجام این کارها، نیاز به انگیزه داریم. هر وقت فکر کردید که نمی‌توانید وسایل منزلتان را مرتب کنید، از نکات آسانی که در پائین برای ساماندهی و مرتب کردن منزلتان بیان شده اند، استفاده کنید: 

طراحی دکوراسیون خانه با راه‌های ساده

1- در قسمتی از خانه، مکانی را برای قرار دادن وسایلی که سر جای خود نیستند اختصاص دهید:

یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای ساماندهی منزلتان، این است که مکانی برای اشیا و وسایل اضافی و بدون جا درنظر بگیرید. در واقع این مکان، محلی است که شما وسایلی را که روی زمین و یا جاهای دیگر ریخته شده‌اند را در آنجا قرار می‌دهید تا بعدا و سر وقت آن‌ها را سرجایشان بگذارید. از یک سبد و یا سطل استفاده کنید و آن‌ها را در مکانی که زیاد در آن جا رفت و آمد نمی‌کنید، مثل زیر پله و یا گوشه آشپزخانه، قرار دهید. به تمام افراد خانواده متذکر شوید که وسایل پیداشده و یا بدون جا را  در آن محل قرار دهند تا بعدا آن‌ها را سرجایشان بگذارید. این وسایل؛ کفش، جوراب، کت، اسباب بازی و چیزهای دیگری هستند که روی زمین، راهرو، سرراه و ... انداخته می‌شوند.
2- وسایل اضافی روی پیشخوان منزلتان را بردارید:

یکی از مکان‌هایی که در خانه به شدت به هم ریخته است، پیشخوان آشپزخانه است. مرتب کردن آن، باعث می‌شود که اتاق نشیمن خانه‌تان نیز مرتب به نظر برسد. اگر وسایل، کاغذهای اضافی، ظرف و یا وسایل دیگری روی پیشخوان آشپزخانه شما هستند، آن‌ها را سر جای خود بگذارید تا از بی‌نظمی خارج شوند. با انجام این کار، متوجه خواهید شد  که چقدر سریع آشزخانه منزلتان دلباز و مرتب می‌شود. 

طراحی دکوراسیون خانه با راه‌های ساده

3- وسایل اضافی روی سطوح مختلف در خانه‌تان را بردارید:

آیا روی سطوح مختلف در خانه‌تان پر از خرت و پرت و لوازم تزئینی است و می‌بایست برای گرفتن گرد و خاک آن‌ها ساعت‌ها زمان صرف کنید؟ درست است که لوازم تزئینی به خانه شما زیبائی می‌بخشند، اما اگر نباشند، خواهید دید که چقدر خانه‌تان تمیزتر و مرتب‌تر به نظر می‌رسد.

به طور آزمایشی، وسایل روی سطوح مختلف در خانه‌تان را بردارید و آن‌ها را چند هفته دور از دید خود قرار دهید.

بعد از گذشت آن مدت، ببینید که آیا دلتان برای آن‌ها تنگ شده است، یا این که اصلا متوجه نبود آن‌ها نشده‌اید. بعد از مرتب کردن، تنها آن لوازم تزئینی را که خیلی به آن‌ها علاقه دارید، بگذارید که سرجایشان بمانند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت