loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 93 1395/05/14 نظرات (0)

درمان جوشهای صورت ,درمان طبیعی پوست بدون آنتی بیوتیک

تمیز کردن پوست به‌طور طبیعی و بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک‌

همه‌ی ما به میزان زیادی از جوش‌ها تا زمان رسیدن به سن بلوغ آسیب دیده‌ایم. همیشه هم تصور می‌کردیم که این اتفاق مخصوص دوره‌ی نوجوانی بوده و وقتی‌که از این دوره عبور کنیم از شر آن‌ها هم خلاص خواهیم شد؛ اما حتی الآن در دوران بلوغ هم با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنیم. حتی وجود زخم ناشی از جوش‌ها هم بدتر از قبل به نظر می‌رسد.

چگونه می‌توان بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها و به‌طور طبیعی پوست را تمیز کرد؟

ما بسیاری از این زخم‌ها را بر روی پوست داشته و دیگر قبول کرده‌ایم که آن‌ها جزئی از پوست ما خواهند بود؛ اما امروز قرار است توصیه‌هایی از کتاب "راهنمای کامل تغذیه و سلامت پوست در مقابله با جوش" اثر دکتر ماکوتو تروتر را بررسی کنیم. با مجله زیبایی لایت مد همراه شوید.

این کتاب به موضوع آناتومی و روانشناسی جوش پرداخته و دلیل و چگونگی شکل‌گیری آن را شرح می‌دهد. به‌علاوه به ما می‌گوید چگونه باید با جای زخم ناشی از جوش‌ها مقابله کرد.

دکتر تروتر در این کتاب علیرغم بسیاری دیگر از کتاب‌ها نه‌تنها به مواردی که بر روی پوست اثر می‌گذارند اشاره می‌کند، بلکه رژیمی را پیشنهاد می‌دهد که با غذاهای آسیب‌زننده به پوست مقابله کرده و مانع از جوش زدن می‌شود. این رژیم حاوی مواد کم شیرین و غذاهای ضد جوشی است که می‌تواند همیشه مصرف شود.

نویسنده‌ی این کتاب، دکتر ماکوتو تروتر، یک دکتر تغذیه با تخصص درزمینه‌ی هضم غذا، هورمون‌ها و پوست است. او دارای تخصص بیش از یک دهه‌ای در این حوزه‌ بوده و علاقه‌مند به استفاده از داروهای جامع است. دکتر تروتر در مورد چگونگی تشکیل جوش‌ها و دلیل آن به ما توضیح می‌دهد.

۱. پوست همیشه به رژیم غذایی ما، به‌خصوص فردی که مستعد جوش زدن است، واکنش نشان می‌دهد. چرا غذاها موجب شکل‌گیری جوش‌ها می‌شوند؟

خوردن غذاهایی که آهنگ طبیعی بدن ما را مختل کرده و سبب تغییرات موقتی در متابولیسم طبیعی بدن می‌شوند به شکل‌گیری جوش‌ها کمک می‌کنند.

برخی از غذاها می‌توانند سبب ترشح بیش‌ازحد هورمون‌ها شده و باعث افزایش التهاب به‌عنوان یک واکنش جبرانی شوند. هردوی این واکنش‌ها به تشکیل جوش‌ها ختم می‌شوند.

ما در این کتاب به غذاهایی نگاه انداخته‌ایم که عامل اصلی کمک به جوش‌ها بوده و سازوکار آن‌ها باعث این اتفاق می‌شود. یک برنامه‌ی جامع غذایی به‌منظور جلوگیری از تشکیل دوباره‌ی جوش‌ها در این کتاب آمده است. این رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا بدون متوسل شدن به داروها پوستی تمیز داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید اغلب داروها دارای اثرات مخربی بوده و موقتی هستند.

درمان جوشهای صورت ,درمان طبیعی پوست بدون آنتی بیوتیک

۲. چه غذاهایی به پوست ما کمک می‌کنند؟

غذاهایی که موجب داشتن پوستی تمیز می‌شوند آن‌هایی هستند که به ثبات سطح قند خون بدن کمک می‌کنند. به‌علاوه آن‌ها به کاهش واکنش التهابی بدن شما کمک کرده و درعین‌حال طراوت و شادابی پوست شما را افزایش می‌دهند.

رژیم غذایی ایده‌آل شامل تمامی غذاهای فرآوری نشده می‌شود. به‌علاوه استفاده از محصولات لبنی و قندی، عاملی موثر برای افزایش و تحریک جوش‌ها به شمار می‌آید. 

غذاهایی را انتخاب کنید که سرشار از پروتئین و سبزیجات بوده و مطمئن شوید که از غذاهایی استفاده می‌کنید که غنی از آنتی‌اکسیدان و چربی‌های امگا ۳ هستند.

۳. پس‌ازاینکه تمامی غذاهای مصرفی را بررسی کردیم، راهی دیگر برای مقابله با جوش‌ها وجود دارد؟

ما در کنار داشتن یک رژیم غذایی سالم، نیازمند حفظ توازن طبیعی بدن از طریق داشتن یک سبک زندگی سالم هستیم. داشتن خواب کافی موضوعی است که اغلب به آن بی‌توجهی می‌شود. بی‌خوابی باعث ترشح هورمون‌های استرس‌زا شده و به تشکیل جوش کمک می‌کند.

بررسی سطح استرس نیز بسیار مهم است. استرس بیش‌ازحد می‌تواند کیفیت پوست را خراب کند و باعث تشکیل جوش شود. ورزش کردن عاملی برای متعادل کردن ترشح هورمون‌ها بوده و برای مقابله با استرس شما گزینه‌ی بسیار خوبی است.

بخش خوبی از این کتاب به تشریح چگونگی تأثیر استرس و احساسات ناسالم بر شکل‌گیری جوش‌ها پرداخته و روش‌های مقابله با آن را توضیح داده است.

داشتن توازن در رژیم غذایی و سبک زندگی منجر به ایجاد توازن در سلامت داخلی بدن شده و اثر خود را از طریق پوست نمایان می‌سازد. 

۴. زمانی که به‌طورجدی جوش‌های خود را کاهش می‌دهیم، همچنان جای آن‌ها بر روی صورت باقی می‌ماند. چگونه می‌توان به بازسازی پوست و برطرف شدن آن‌ها کمک کرد؟

بیماران همیشه از من در مورد گزینه‌های درمانی برای اسکارهای پوستی سؤال می‌کنند، درحالی‌که همچنان دارای جوش‌های فعال بر روی صورت خود هستند.

اولویت نخست حذف جوش‌ها است، زیرا درمان جای آن‌ها وقتی‌که جوشی جدید بر روی پوست ظاهر می‌شود فایده‌ای ندارد. زمانی که پوست شما از جوش‌ها پاک شد، می‌توان درمان جای جوش‌ها را آغاز کرد.

جوش می‌تواند موجب تغییر رنگ پوست شود که می‌توان این مشکل را از طریق قرار گرفتن کمتر در معرض نور آفتاب و مراقب از پوست با استفاده از یک کرم ضد آفتابِ باکیفیت محدود ساخت.

ویتامین E ممکن است تا حدی به شما در جلوگیری از تشکیل اسکار بر روی پوست کمک کند، اما مهم‌ترین عامل در این مسئله زمان است. پس از مدت‌زمانی کافی، پوست اصلاح‌شده و رنگ آن به حالت عادی بازمی‌گردد.

در مواقعی که رنگ پوست برنمی‌گردد یا زخم‌هایی بر روی پوست وجود دارد که سبب برجای ماندن منافذی بر روی آن می‌شود، می‌توان از روش‌های درمانی برای بازسازی پوست استفاده کرد. بازسازی پوست می‌تواند شامل رتینوئید موضعی، لایه‌برداری شیمیایی و لیزر و پرتودرمانی شود.

این روش‌ها سطحِ بالاییِ پوست (اپیدرمیس) را برمی‌دارند، به‌طوری‌که پوستِ جوان‌تر در زیر پوست قدیمی جای آن را می‌گیرد. این روش می‌تواند همراه با استفاده از محلول‌های نرم‌کننده و کرم‌های مرطوب‌کننده‌ی مخصوص شب به شما کمک کند.

دکتر تروتر درک می‌کند که برخی اوقات پوست ما نیازمند اندکی مراقبت بیشتر است. پوست صورت ما در ماه‌های سرد سال خشک شده و به توجه بیشتر نیاز دارد. او یک ماسک نرم‌کننده‌ی صورت را به ما آموزش داد که می‌توان آن را در منزل تهیه کرد! شما هم آن را امتحان کنید:

ماسک صورت با بلغور

بلغور به پوست‌های آسیب‌دیده، خارش‌دار و متورم کمک می‌کند زیرا این ماده حاوی پروتئین‌های کلوئیدی است که آب را در خود ذخیره می‌کنند. قبل از استفاده از بلغور مطمئن شوید که هیچ حساسیتی به آن ندارید.

۱. یک فنجان بلغور را درون مخلوط‌کن ریخته و خوب به هم بزنید تا آرد شود.

۲. دو قاشق غذاخوری از آرد بلغور را در داخل یک کاسه‌ی تمیز ریخته و به‌آرامی با آب گرم کافی مخلوط‌کنید تا مایعی نرم تشکیل شود.

۳. این مخلوط به‌دست‌آمده را بر روی پوست بگذارید و ۱۰ دقیقه صبر کنید.

۴. ماسک را با آب گرم بشویید.

۵. پس‌ازآن از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

۶. باقی آردهای بلغور را در یک محفظه‌ی عاری از هوا برای مصرف آینده نگه‌دارید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت