loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 651 1395/04/29 نظرات (0)

روش های اپیلاسیون موم سرد و گرم و تفاوت های آنها

روش های اپیلاسیون موم سرد و گرم و تفاوت های اپیلاسیون

هرآنچه که باید درباره اپیلاسیون بدانید
در این مقاله از سایت به بررسی اپیلاسیون پرداخته شده و روش مناسب آن برای هر فرد مشخص شده است.

اگر از شیو کردن خسته شده و هنوز آمادگی استفاده از لیزر را ندارید می توانید از روش هایی مانند وکس و یا اپیلاسیون استفاده کنید. اما قبل از انجام اپیلاسیون بهتر است اطلاعاتی درمورد انواع موم اپیلاسیون و کاربردهای آن ها پیدا کنید. در این مقاله از سایت به بررسی بیشتر این موضوع پرداخته شده و روش مناسب اپیلاسیون برای هر فرد مشخص شده است.

تفاوت اپیلاسیون با روش های دیگر
اپیلاسیون یک روش نیمه دائم در از بین بردن موهای زائد است که بین 2 تا 6 هفته دوام داشته و با کندن موها از ریشه، در دیرتر رشد کردن آن ها نقش به سزایی دارد. به علاوه در این روش موها نرم تر و با سرعت کمتری نسبت به شیو کردن رشد می کنند.اما صرف نظر از مزایای اپیلاسیون بزرگ ترین عیب این روش این است که اپیلاسیون دردناک بوده و ممکن است موجب التهاب پوست و به خصوص پوست های حساس شود.به علاوه علائمی چون قرمزی، پف کردن، برآمده شدن پوست و التهاب آن پس از اپیلاسیون امری طبیعی است. این علائم به مرور زمان از بین می روند ولی همین علائم باعث می شود که بسیاری از خانم ها از این روش استفاده نکنند.

برای از بین بردن موها در اپیلاسیون از روش کندن موها استفاده می شود. معمولا موم آن با پارافین و یا موم عسل ساخته می شود که در آن عصاره های مختلفی برای خوش بو شدن و کاهش درد وجود دارد.

انواع اپیلاسیون
به طور کلی دو نوع اپیلاسیون وجود دارد که یکی به روش موم سرد و دیگری به نام موم گرم شناخته می شوند. در هر دو این روش ها موها از ریشه کنده می شوند اما شباهت این دو روش در همین جا ختم می شود. یکی از مشخص ترین تفاوت های اپیلاسیون سرد و گرم دمای به کار رفته موم بر روی پوست است. اما روش به کارگیری، نحوه کندن مو و تکنیکی که برای این کار به کار می رود نیز در این دو روش متفاوت است.

روش های اپیلاسیون موم سرد و گرم و تفاوت های اپیلاسیون

اپیلاسیون سرد

در اپیلاسیون سرد، موم معمولا روی موها زده می شود. سپس پارچه ای روی این موهای زائد قرار گرفته و روی پارچه فشار وارد می شود تا موها به خوبی جذب شده و به آن بچسبند. پس از آن نیز پارچه در خلاف جهت رویش موها به سرعت کشیده شده و موها از ریشه کنده می شوند.

این روش به هم ریختگی کمتری نسبت به اپیلاسیون گرم دارد اما تاثیر آن کمتر و کوتاه مدت است. به علاوه در این روش معمولا موهای کمی روی پوست باقی مانده و ممکن است چند بار کندن موها از یک نقطه انجام شود تا پوست صاف و صیقلی گردد.

روش های اپیلاسیون موم سرد و گرم و تفاوت های اپیلاسیون
اپیلاسیون گرم
در اپیلاسیون گرم نیز از موم ذوب شده استفاده می شود که ممکن است سرد شود یا نشود. این نوع موم در حالی که هنوز گرم است به صورت نازک تری روی موها قرار می گیرد. سپس هنگامی که موم روی پوست سرد می شود، جذب موها شده و کندن آن ها را ساده تر و بدون درد می کند. این روش بسیار موثر است و ر آن حتی موهای 1 میلیمتری هم از بین می روند. به علاوه این روش موها را کاملا از بین برده و نیازی به انجام چند باره آن نیست. اما این روش به هم ریختگی زیادی دارد و حتما باید توسط یک فرد متبحر انجام شود و نمی توان آن را در خانه انجام داد.

چه روشی برای شما مناسب است؟
با توجه به مزایا و معایب هر کدام از روش های گفته شده مشخص است که اپیلاسیون سرد از آن جایی که نیاز به مهارت کمتری دارد برای کاربرد خانگی مناسب تر است و می توان آن را در هر داروخانه ای تهیه کرد.


این در حالیست که اپیلاسیون گرم نیاز به مهارت بیشتری داشته و باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. اما مزیت آن این است که نیاز به کاربرد چندباره نداشته و با یک بار مصرف تمام موهای زائد از بین می روند. به علاوه اپیلاسیون گرم برای کسانی که پوست های حساس تری دارند مناسب تر است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت