loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 145 1395/04/01 نظرات (0)

ترفندهای ساده زیبایی در خانه با جوش شیرین

ترفندهای ساده زیبایی در خانه با جوش شیرین

گذشته از استفاده روزانه و معمول جوش شیرین در خانه داری و آشپزی، این ماده در زیبایی شما هم می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. جوش شیرین به راحتی در دسترس بوده، ارزان است و خطری هم برای سلامتی انسان ندارد. در این مقاله به چند ترفند ساده اشاره می‌کنیم و نشان می‌دهیم که چگونه می‌توان از این عنصر برای بهداشت و زیبایی پوشت صورتتان استفاده کنید. 

پاک کننده صورت

مقداری جوش شیرین در دستتان بریزید و چند قطره آب به آن اضافه کنید و به صورتتان بمالید. حالا شما لایه‌برداری ملایم و خوب دارید، اما مواظب باشید که این مخلوط با چشم هایتان تماس پیدا نکند، سپس به آرامی صورتتان را بشوئید.

ترفندهای ساده زیبایی در خانه با جوش شیرین

ماسک صورت

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و دو قاشق غذاخوری جو دو سر را با مقداری عسل را در یک دستگاه مخلوط کن ریخته و اجازه بدهید کاملا باهم مخلوط شوند. تا جایی که برای به دست آمدن خمیری غلیظ نیاز باشد، آب اضافه کنید. ماسک به دست آمده را روی صورتتان بمالید و بگذارید 10 دقیقه به همین حالت بماند، سپس به آرامی صورتتان را بشوئید.

برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه

با این روش درمانی به عمر جوش‌های سرسیاه روی صورتتان خاتمه بدهید. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری هم نمک به ژل شستشوی صورتتان اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید. این ژل را به قسمت‌هایی از صورتتان که جوش‌های سرسیاه در آنجا رشد کرده اند بمالید و 5 دقیقه صبر کنید. بعد از سپری شدن این زمان، صورت خود را به آهستگی و به آرامی بشوئید.

ترفندهای ساده زیبایی در خانه با جوش شیرین

برای از بین بردن اثر برنزه‌کننده‌های مصنوعی

کرم‌های برنزه کننده اغلب باعث به جا ماندن لکه‌هایی بر صورت شما می‌شوند، خصوصا اگر روش صحیح استفاده از آنها را ندانید. جوش شیرین راه حل این مشکل است. فقط کافیست به منظور گرفتن آبلیمو، یک لیمو را آب بگیرید و چند قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید تا خمیر مناسب و غلیظی به دست بیاید. از خمیر به دست آمده به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید تا جایی که دیگر لکه ای روی صورت شما باقی نماند.

دئودورانت (خوشبو کننده) دست ساز

اگر پوست حساسی دارید، کمی جوش شیرین به زیر بغلتان بمالید. با این کار اسیدها و بازها خنثی می‌شوند، بنابراین جوش شیرین بوهای بد را از بین برده و این، دلیل این است که جوش شیرین را می‌توان به عنوان یک خوشبو کننده استفاده کرد. شاید حتی از خوشبو کننده‌هایی که از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنید هم بهتر باشند، چون که جوش شیرین مثل بسیاری از این خوشبو کننده‌های موجود در بازار هیچ جای لکه ای روی لباس‌های شما به جا نمی‌گذارد.

ترفندهای ساده زیبایی در خانه با جوش شیرین

برای رفع سوزش ناشی از اصلاح با تیغ از آن استفاده کنید

سوزش بعد از اصلاح با تیغ خیلی دردناک است، اما دیگر نگران نباشید. بار بعدی که احساس سوزش کردید، فقط کافیست صورتتان را با یک فنجان آب و یک قاشق غذاخوری جوش شیرینی که در آن حل کرده اید مرطوب کنید. اجازه دهید 5 دقیقه روی صورتتان بماند تا خشک شود، سپس صورتتان را با آب سرد بشوئید. اگر پوست حساسی دارید می‌توانید از این مخلوط قبل و بعد از اصلاح روی صورتتان بمالید، فقط مواظب باشید که با چشم هایتان تماس پیدا نکند.

دندان هایتان را سفید کنید

چرا وقتی که می‌توانید به طور طبیعی دندان هایتان را سفید کنید، از سفید کننده‌های شیمیایی استفاده می‌کنید. کافیست کمی جوش شیرین روی مسواک خود بپاشید و دندان هایتان را با آن مسواک کنید. اما به یاد داشته باشید که جوش شیرین هیچوقت جایگزین خمیر دندان نخواهد شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت