loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 1555 1392/11/20 نظرات (0)

یکی از شایع ترین مشکلات پوستی در نوجوانان وجود آکنه و یا به اصطلاح جوش‌های غرور جوانی است، که به خاطر تغییراتی هورمونی بوجود می‌آید اما با رعایت یک رژیم غذایی سالم می‌توانید از بوجود آمدن آنها جلوگیری کنید.

http://up.golimode.ir/up/golimode/Pictures/LITEMODE_IR/lite_mode/paeiz/takroj.ir-12345-3.jpg 


 

سیب زمینی شیرین : سیب زمینی‌های معمولی پای ثابت سفره ی همه هستند اما سیب زمینی‌های شیرین را کمتر کسی مورد توجه قرار می‌دهد

اما بدانید این سیب زمینی‌های نارنجی یا زرد رنگ منبع عالی ویتامین آ هستن که نقش مهمی‌در تنظیم عملکرد غدد سباسه پوست دارد ، در ضمن ویتامین آ مانع شکل گیری کراتین در پوست  می‌شود.کراتین پروتئینی است که به التهاب و آسیب پذیری پوست و شکل گیری محیطی مناسب برای آکنه کمک می‌کند .

 

 

ماست : اگرچه شیر و سایر فراورده‌های لبنی برای مبارزه با آکنه مفید است اما معمولا مصرف ماست بیشتر توصیه می‌شود به خصوص برای نوجوانان.ماست حاوی مغادیر زیادی از پروبیوتیک‌هاست که باعث تحریک رشد باکتری‌های مفید می‌شود. این باکتری‌ها با باکتری‌های مضر مبارزه می‌کنند و از افزایش آکنه جلوگیری می‌کنند.

 


http://up.golimode.ir/up/golimode/Pictures/LITEMODE_IR/lite_mode/paeiz/takroj.ir-12345-1.jpg

 

تخمه کدو تنبل : تخمه کدو تنبل یک منبع عالی از زینک است ، زینک در بدن عملکرد هورمون تستسترون را تنظیم می‌کند ، باید این را بدانید افزایش هورمون تستسترون در بدن یکی از علت‌های اصلی بر هم خوردن عملکرد غدد سباسه پوست است .

 

 

 میوه‌های مختلف : میوه‌ها بهترین رژیم در درمان آکنه هستند، پیروی از رژیم غذایی میوه‌ها از اکنه پیشگیری می‌کند. وجود انتی اکسیدان‌ها درمیوه‌ها باعث درمان اختلالات پوستی می‌شود.خوردن میوه مثل آناناس ، سیب، گریپ فروت ، هندوانه ، موز ، پرتقال ، ذغال اخته ، توت فرنگی و غیره بسیار مفید هستند و توصیه می‌شود.

 

http://up.golimode.ir/up/golimode/Pictures/LITEMODE_IR/lite_mode/paeiz/takroj.ir-12345-2.jpg


 

اسفناج : این سبزی سبز رنگ برگ دار خصوصیات مثبت زیادی دارد از جمله آنکه غنی از بتاکاروتن است ، مواد موجود در اسفناج ضد التهاب است و باعث می‌شود پوست حالت مناسب تری پیدا کند ، در ضمن این مواد لایه ی دوم پوست را که محل اصلی شکل گیری جوش‌ها می‌باشد از آسیب دیدن حفظ می‌کند.

 

 

غذاهای سرشار از فیبر : خوردن غذاهای سرشار از فیبر باعث هضم راحت غذا می‌شود و همچنین معده بهتر کار می‌کند و سموم بدن به راحتی دفع می‌شوند و به همین موثر در رفع اختلالات پوستی است .برنج قهوه ای، کلم بروکلی، بادام، جوانه بروکسل ، نان گندم کامل، گلابی، بلغور جو دوسر، و غیره منابع غذایی غنی از فیبر هستند.

 


http://up.golimode.ir/up/golimode/Pictures/LITEMODE_IR/lite_mode/paeiz/takroj.ir-00-anasks.jpg

 


ماهی : اکنه باعث ایجاد التهاب و قرمزی پوست می‌شود. ماهی ضدالتهاب است به دلیل وجود امگا ۳ . مصرف ماهی حداقل ۳ بار در هفته توصیه می‌شود. و باعث می‌شود علائم آکنه بهبود یابد.

 

 

پرهیز ار برخی غذاها : به طور کلی ، غذاهای سرخ شده ، غذاهای فرآوری شده، غذاهای بیات، غذاهای آماده، غذاهای چرب، کیک، پیتزا، و غیره باید اجتناب شود زیرا آنها موجب شکل گیری آکنه در نوجوانان می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت