loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 10775 1392/05/27 نظرات (0)

https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/22/2/1/2211111.jpg

زمان شکوفه کردن درختان تقریبا به اتمام رسیده و چند روز دیگر بهار جای خود را به تابستان گرم می‌دهد. بنابراین اکنون فرصت مناسبی است تا در مورد کفش‌هایی محبوب در دنیا به ویژه در اروپا به نام کفش رانندگی (Driving Shoes) یا همان کالج (College) صحبت کنیم.

اگر بخواهیم که منصفانه در رابطه با كفش‌هاي كالج صحبت کنیم؛ نمی توان انکار کرد که این نوع از کفش‌ها انتخاب بسیار مناسبي برای فصل تابستان هستند. کالج‌ها نه تنها ظاهری زیبا و دلنشین دارند بلکه، از نظر کارایی و استحکام می‌توان از آن‌ها به عنوان كفشي همه فن حریف نام برد. همچنین سبکی را می‌توان یکی از بارزترین و برترین ویژگی‌های این کفش‌ها به شمار آورد. اما قبل از آنکه بخواهيم در مورد ویژگی‌ها و مزایای کالج‌ها صبحت کنیم ابتدا بهتر است کمی در رابطه با پیدایش و تاریخچه آنها بگوييم.

https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/22/2/1/12.jpg

بر می گردیم به عقب درست در سال 1963 میلادی که شرکت ایتالیایی کار‌شو (Car Shoe) تاسیس و طی ابتکاری بدیع شروع به تولید این شکل از کفش‌های راحتی با نام کفش‌های رانندگی (کالج) کرد. در ابتدا کالج‌ها تنها مورد استفاده ثروتمندان قرار می‌گرفت زیرا هر فردی استطاعت خرید کفش‌های چرمی صرفا برای رانندگی را نداشت. هدف اصلی شرکت کارشو جایگزین کردن کالج‌ها به جای کفش‌های سنتی کهنه برای رانندگی بود. زیرا درحالی که کفش‌های شیک و مد روز آن دوران برای رانندگی بسیار دست و پا گیر بودند، مردان ثروتمند نیز تمایلی به پوشیدن کفش‌های سنتی قدیمی نداشتند. عموم افرادی که بزرگ پا بودند از کالج‌ها استقبال کردند. برای مثال برای افرادی با سایز پای 46 پوشیدن کفش‌های مردانه یا چکمه در حین رانندگی بسیار سخت و دشوار بود زیرا ضخامت این نوع کفش‌ها هم باعث افزایش دمای پا شده و هم باعث بیش از حد فشار آوردن به پدال‌ها می‌شد در حالی که آنها به راحتی می‌توانستند با استفاده از کالج‌ها به رانندگی بی دردسر بپردازند.

https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/22/2/1/mode(11)2013_litemode_ir.jpg

مدت زیادی طول نکشید که کالج‌ها جای خود را در میان زندگی روزمره ثروتمندان باز کردن و با تام تجاری کار‌شو به یک برند تبدیل شدند. اما افرادی که در طبقه مالی متوسط و پایین بودند نیز، نیاز به کفش‌های راحت داشتند بنابراین دیگو دلاواله (Diego Della Valle) مالک يك شرکت ایتالیایی معروف از فرصت استفاده کرد و با ایجاد تغییر در شكل کالج‌ها و کاهش قیمت آن‌ها درآمد بالایی از فروش کالج‌های ارزان قيمت كسب نمود.

تغییر در تولید این کفش ها یک موفقیت عظیم بود. طولی نکشید که کالج‌ها به عنوان کفش‌های راحتی فصول گرم در دسترس تمام اقشار قرار گرفتند. حتی افرادی که رانندگی نمی‌کردند یا خودرویی نداشتند نیز از کالج‌ها استفاده می‌کردند زیرا سبکی و خنکی آن‌ها آسایش افراد را در فصول گرم سال فراهم می‌کرد. اکنون نیز پس از گذشت حدود نیم قرن، کالج‌ها رغیبی پیش روی خود نمی بینند و همچنان به عنوان کفش مناسب برای روزهای گرم سال مورد استفاده همگان قرار می گیرند.

یکی دیگر از ویژگی‌های دیگر کالج این است که در طول سالیانی که از پیداش شان تا کنون گذشته، تقريبا در همه رنگ‌های قابل تصور تولید شده‌اند. رنگ‌ها و قیمت‌های متفاوت باعث شده است تا در سال‌های اخیر کمتر کسی چند مدل از کالج‌ها را در جا کفشی خود نداشته باشد. تنوع رنگ کالج‌ها موجب این می شود که فرد تقربیا بتواند آن‌ها با هر دست لباسی که بخواهد ست کرده یا حتی گاهی نیز مدل‌های خاصی از آنها را همراه لباس های مجلسی و رسمی خود بپوشد. اگر در این روزهای گرم به اطراف خود نگاه کنید، خواهید دید که افراد با جایگاه‌ها و پوشش‌های مختلف، از کالج‌ها استفاده می‌کنند. کالج را می‌توان با شلوارهای کوتاه، رنگی، پارچه‌ای، کتان و حتی کت و شلوار نیز پوشید.
اگر شما قصد دارید که خود را بیشتر مورد توجه و در معرض دید دیگران قرار دهید، بهتر است که آن‌ها را در رنگ‌های تند و به اصطلاح جیغ بپوشید. برای مثال انتخاب رنگ‌های بنفش و فیروزه‌ای بسیار جسورانه یا حتی گاهی اوقات دشوار است اما، این‌ها رنگ‌های بسیار مناسب و عالی برای استفاده در روشنی روزهای تابستان هستند. همچنین اگر قصد دارید که کمی رسمی‌تر به نظر برسید نیز می توانید کالج‌های روشن و تیره رنگ رسمی خود را با کت شوار‌های کتان و پنبه‌ای تابستانی خود بپوشید. برای مثال قهوه‌ای و مشکی رنگ‌های بسیار مناسبی برای کالج‌های رسمی هستند. برای افرادی که ست‌های رسمی روشن را بیشتر می‌پسندند نیز کالج بژ با پیراهن سفید و شلوار خاکتری روشن نیز گزینه مناسبی است.

نکته قابل توجه در استفاده از کالج‌ها این است که دیگر لازم نیست دغدغه رنگ جوراب را نیز داشته باشید زیرا کالج را می‌بایست بدون جوراب پوشید. اما اگر دوست ندارید که بدون استفاده از جوراب کفشی را بپوشید، بهتر است که از جوراب‌های بسیار نازک در رنگ‌های مناسب استفاده کنید. همچنین باید دقت داشته باشید که جورابی که برای پوشیدن با کالج استفاده می کنید نباید ساق‌بلند باشد و از مچ پایتان بالاتر بیاید. اما اگر نپوشیدن جوراب برای شمار آزار دهنده نیست، پوشیدن کالج بدون استفاده از جوراب بسیار جذاب و راحت‌تر است. سبکی و خنکی کالج‌ها باعث می‌شود که پاهای شما کمتر عرق کرده و بو بگیرند.

https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/22/2/1/mode(612013_litemode_ir1.jpg


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت