loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 85 1395/07/13 نظرات (0)

۷ باور عمومی غلط در مورد مو/ باورهای غلط خطرناک هستند

۷ باور عمومی غلط در مورد مو/ باورهای غلط خطرناک هستند

باورهای غلط خطرناک هستند. اطلاعات غلط می‌توانند باعث پیشامد اتفاقات ناگوار بعدی باشند. اطلاعاتی غلطی که شما با دوستان خودتان بر سر آن‌ها شرط‌بندی می‌کنید و یا جستجوهایی که در اینترنت برای یک درد ساده در بدن خودتان کرده‌اید و نتیجه تحقیقات اینترنتی شما سرطان است، می‌تواند باعث رنجش خاطر شما و پیشامد اتفاقات بعدی نظیر خوردن داروهای سرخود شود.

این اطلاعات غلط در مورد تمام زندگی و جزییات آن وجود داشته باشد، ازجمله می‌توانیم به مو اشاره‌کنیم. باورهای غلط زیادی در مورد شستن روزانه مو تا مدل آن وجود دارد. شما نباید اجازه دهید نظرها و اطلاعات غلط دیگران، مدهایتان را قربانی کنند. با بنیتا همراه باشید تا برخی از این باورهای غلط را به چالش بکشیم.

۷ باور عمومی غلط در مورد مو/ باورهای غلط خطرناک هستند

۱- کندن موهای خاکستری آن‌ها را زیادتر می‌کند
لاین سالیز (Iain Sallis) متخصص کاشت مو، بیماری‌های ریزش مو می‌گوید: این‌یکی از باورهای غلط رایج درمیان زنان و همسران قدیمی است، این باور ریشه در این دارد که آن‌ها فکر می‌کردند، موهای خاکستری همانند گیاهان رشد می‌کنند.

اگر شما ریشه گیاهی را در جای دیگری قرار دهید، می‌توانید گیاه خودتان را تکثیرکنید، ولی در مورد مو وقتی شما ریشه مو را درمی‌آورد و یا می‌کنید، دیگر مویی وجود نخواهد داشت که بخواهد همانند گیاهان تکثیر شود. اگر یک‌رشته از مو سر شما خاکستری و یا سیاه را ببرید، این مو شروع به رشد خواهد کرد ولی هیچ‌وقت دو تا خواهد شد.

اگر شما در سرخودتان موهای خاکستری مشاهده کردید، باید بدانید که موهای خاکستری بیشتری درراه هستند، با کندن آن‌ها یکی‌یکی نمی‌تواند جلو رشد آن‌ها را بگیرید و آن‌ها را متوقف کنید. همچنین اگر موهای نقره‌ای و سفید بر روی سرتان مشاهده کردید می‌توانید با استفاده از راه‌حل‌هایی آن‌ها را به خاکستری تبدیل کنید پس کندن موهای خاکستری آن‌ها را زیاد نمی‌کند، بلکه خود موهای خاکستری یکی بعد از دیگری رشد می‌کنند.

۷ باور عمومی غلط در مورد مو/ باورهای غلط خطرناک هستند

۲- مو با اصلاح بیشتر، زودتر رشد می‌کند
همان‌طور که در سطرهای بالاتر اشاره کردیم موهای شما همانند پرچین‌های گیاهی نیستند که با چیدن آن‌ها بیشتر رشد کنند. شما با رفتن مداوم و هر هفته به آرایشگری محله خودتان، درخت اشتباهی روی سرخودتان پرورش می‌دهید. درختی که به‌جای رشد سریع هر بار کلفت‌تر می‌شود.

متخصص ما می‌گوید: مو یک فیبر پروتئینی است، جیزی که این فیبر را تولید می‌کند یک موجود زنده است ولی خود مو به‌عنوان یک عضو بی‌جان است، مرده‌ای که ابتدا زنده بوده است، این مردن به این معنی است که شما نمی‌توانید آن را تحریک کنید که تندتر رشد کند.

رشد کردن موی سر شما به عوامل دیگری که عضو زنده را درگیر خودش می‌کند، بستگی دارد. ترک کردن سیگار، عوامل ژنتیکی، رژیم غذایی مناسب و همچنین اجتناب از استرس زیاد می‌تواند بیشتر از آرایشگر به موهای شما کمک کنند تا رشد بهتری داشته باشند. این مورد بیشتر از آنکه به دست شما حل شود، به دست پدر و مادر شما می‌توانست حل شود. اگر اهل اصلاح مداوم هستید بهتر است مدل‌های کوتاه مردانه که در بنیتا معرفی‌شده است، را مطالعه کنید.

۷ باور عمومی غلط در مورد مو/ باورهای غلط خطرناک هستند

۳- شامپویی که کف بیشتری کند بهتر است
برخلاف باوری که بیشتر مردم در مورد شامپوها دارند و برخلاف آنچه در تبلیغات مشاهده می‌کنید، شامپویی که بتواند کف بیشتری بر روی سر شما درست کند، حتماً خوب نیست. ما به‌سادگی برای شما توضیح خواهیم داد که این باور غلط است.

شامپویی خوب است که بدون اینکه کف زیادی کند، سر شمارا تمیز کند. کف کردن زیاد درنتیجه سولفاته بودن شامپو است، سولفات باعث تخریب ریشه‌های موی شما خواهد شد و پوست سر شمارا ممکن است دچار مشکل کند. اگر شما دوست دارید سرتان کف کند، ولی آسیبی به موهای خودتان وارد نکنید، بهتر است از شامپوهای عاری از سولفات و شامپوهای گلیسیرینه استفاده کنید که علاوه بر کف زیاد، می‌توانند موهای شمارا تقویت هم کنند.

۷ باور عمومی غلط در مورد مو/ باورهای غلط خطرناک هستند

۴- شوره برای پوست‌های خشک اتفاق می‌افتد
آیا شانه‌هایی کسانی که پوست خشکی دارند همیشه شوره دارد؟ دوباره فکر کنید. بر اساس گفته متخصص ما، خشکی پوست سر و شوره هر دو علائم یکسانی دارند ولی هیچ‌کدام دلیل دیگری نیست. متخصصان اعتقاددارند شوره سر در اثر عدم تعادل در مخمرهای کف سر شما به وجود می‌آید. همه ما بر روی پوست سرخودمان مخمرهایی داریم که در تعادل زندگی می‌کنند. نام یکی از این مخمرها Malassezia furfur است.


زمانی که تعادل آن‌ها به هم بخورد شروع به تکثیر بیش‌ازحد می‌کنند و این تکثیر باعث ایجاد التهاب‌های پوستی می‌شود. در مرحله اول باعث ایجاد شوره سر و در مرحله‌های حادتر باعث ایجاد جوش در کف سر و همچنین خارش‌های شدید می‌گردد. شوره سر را می‌توان با استفاده از نوشیدن آب زیاد، استفاده از کپسول‌های قرص ماهی و همچنین شامپوهای تنظیم‌کننده محیط پوست سر کنترل کرد.

۷ باور عمومی غلط در مورد مو/ باورهای غلط خطرناک هستند

۵- برای داشتن موهای تمیز شما باید هرروز شامپو بزنید

در جهانی که افراد وسواسی زیادی زندگی می‌کنند، اینکه به شما بگویند باید هرروز موی سرخودتان را شامپو بزنید و بشورید بعید و دور از انتظار نیست. تصور کنید کسانی که وسواسی هستند همیشه دودست بر روی سرخودشان تصور می‌کنند که می‌خواهند همیشه با دست‌های ضدعفونی شده موهای آن‌ها را شامپو بزند، اما نمی‌دانند ضرر این کار بیشتر از سود آن است.

متخصص ما می‌گوید: موی هرکسی بر اساس شرایط محیطی وزندگی او چربی تولید می‌کند، زمانی که شما حس کردید موهایتان به‌شدت چرب شده است، زمان آن رسیده است که آن را تمیز کنید، وگرنه با هر چرب شدن مو بخواهید سرتان را بشورید، باید هر ساعت این کار را تکرار کنید. این مدت برای هر فردی متفاوت است و بعضی افراد تا یک هفته بدون حمام و شامپو، موهای بدون چربی‌دارند.

۷ باور عمومی غلط در مورد مو/ باورهای غلط خطرناک هستند

۶- شما می‌توانید مدل رشد موهایتان را با شانه کردن عوض کنید
برخلاف عضلات شما، راه و روشی که موهایتان رشد می‌کنند را نمی‌توانید عوض کنید. این‌که چقدر شما موهای خودتان را شانه کنید، برس بزنید و یا آن‌ها را با دست خودتان بکشید، اتو کنید، نمی‌تواند روش و نوع رشد موی شمارا عوض کند. برخی باور دارند که با موی خیس بخوابند می‌توانند مدل موهای خودشان را عوض کنند، ولی این کار شاید یک ساعت دوام داشته باشد و دوباره موهای شما به حالت اولیه خودش برمی‌گردد. شکل موهای شما به نقطه شروع رشد آن مربوط است، نه ساقه مو. شما نمی‌توانید ریشه مو را با شانه زدن و کارهای دیگر تغییر دهید.

اکثر وسایل حالت‌دهنده مو با ساقه مو کاردارند و ریشه را دست‌کاری نمی‌کنند، به همین دلیل است که دوام کار آن‌ها تا زمانی است که موهای شما به آب برخورد نکرده است. پس از اولین استحمام دوباره حالت موهایتان به شکل قبل بازخواهد گشت.

۷ باور عمومی غلط در مورد مو/ باورهای غلط خطرناک هستند

۷- مادر شما دلیل طاسی شما است!
ممکن است مادرتان به شما استرس وارد کند، ولی نمی‌توانید طاسی خودتان را به گردن مادر خودتان بی اندازید. برخلاف باور مردم، طاسی مردان به کروموزوم مردانه و پدر خود مربوط است و به کروموزوم مادری هیچ ارتباطی ندارد. انسان‌ها از مادر و پدر خود تعداد ژن‌های برابری به ارث می‌برند. اگر شما دچار طاسی موی سر شده اید به‌جای آنکه مادر خودتان را سرزنش کنید، راه‌های مقابله با آن را یاد بگیرید.

 #رشد-مو #مو-خاکستری #باور-های-غلط-در-مورد-مو

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت