loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 63 1397/09/22 نظرات (0)

آموزش کامل طرز تهیه گاناش شکلاتی «کیک شکلاتی»

گاناش شکلاتی , گاناش ,گاناش شکلاتی, کیک طرز تهیه گاناش شکلاتی ,طرز تهیه گاناش شکلاتی با نکات کامل,طرز تهیه کیک شکلاتی,

گاناش شکلاتی - طرز تهیه گاناش شکلاتی با نکات کامل

گاناش شکلاتی یا گاناش شکلات فوق العاده خوشمزه است و کاربردهای زیادی دارد. قطعاً اولین و مهمترین کاربرد آن در تزیین انواع کیک از جمله کیک شکلاتی و کیک وانیلی است.


طرز تهیه گاناش شکلاتی

از گاناش حتی بین لایه های کیک هم میتوان استفاده کرد. طعم عالی شکلات و خامه بین لایه های کیک واقعاً وصف ناپذیر است! علاوه بر این میتوانید گاناش را روی انواع دسر هم بریزید.برای درست کردن گاناش شکلاتی، فکر شیر و خامه کم چرب را از سرتان بیرون کنید.


برای داشتن یک گاناش عالی، غلیظ و خوشمزه حتماً حتماً از خامه با چربی بالای 30% استفاده کنید. علاوه بر این موقع داغ کردن خامه نگذارید خامه به مرحله قل زدن برسد و کمی قبل از جوش آن را از روی حرارت بردارید. چون نمیخواهیم چیزی از خامه بخار شود. فقط میخواهیم خامه در حدی داغ شود که شکلات را به خوبی در خود حل کند.برای تهیه این گاناش خوشمزه با لایت مد همراه باشید.


در بعضی از دستورهای گاناش شکلاتی از کره استفاده نمیشود. اما ما در اینجا از مقداری کره هم استفاده کرده ایم. کره هم باعث میشود آن تجربه فوق العاده در دهان آب شدن گاناش را از دست ندهید و هم وقتی آن را روی کیک میریزید درخشش و زیبایی بیشتری دارد و کمی برق میزند. در نتیجه کیک شما جلوه زیباتری پیدا میکند.


گاناش شکلاتی , گاناش ,گاناش شکلاتی, کیک طرز تهیه گاناش شکلاتی ,طرز تهیه گاناش شکلاتی با نکات کامل,طرز تهیه کیک شکلاتی,

مواد لازم برای تهیه ی گاناش

  • خامه ۲۰۰ گرم

  • شکلات تخته ای ۲۵۰ گرم
  • کره ۲۰ گرم
  • وانیل یک پنس


مراحل تهیه ی گاناش شکلاتی

قبل از اینکه کار رو شروع کنیم اگر شکلات هامون به صورت تخته ای هست، اون رو خرد می کنیم. قبلاً هم خدمتتون گفتم که اگر براتون ممکنه، از شکلات های با کیفیت استفاده کنید. میزان شیرینی شکلات هم به ذائقه و نظر شما بستگی داره. اگر شیرینی زیاد دوست ندارین، از شکلات هایی با درصد بالاتر استفاده کنید.

  1. برای شروع، یک تابه یا شیر جوش نچسب رو انتخاب میکنیم. خامه و کره و وانیل رو داخلش می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دیم.
  2. حرارت باعث میشه تا خامه کم کم شل بشه و کره هم حالت مذاب بگیره. شروع به همزدن می کنیم و وقتی خوب با هم مخلوط شدن، اجازه میدیم تا مواد به جوش بیاد و از کناره های ظرف حباب هایی ظاهر بشن. حالا شکلات رو اضافه میکنیم.
  3. حرارت رو خاموش میکنیم و خیلی سریع با لیسک شروع به همزدن می کنیم.
  4. شکلات با حرارت خامه شروع به ذوب شدن میکنه. سعی کنیم تا با حرکت لیسک و همزدن عمقی و سریع همه شکلات رو به خوبی مخلوط کنیم تا مطمئن بشیم هیچ تکه ای باقی نمونده. به همزدن اونقدر ادامه میدیم تا یک کرم روان و یکدست بدست بیاد.
  5. گاناش ما تقریباً آماده است و ما می تونیم بعد از خنک شدنش در کاور کردن یا پوشش دهی خیلی از کیک ها یا دسر هامون ازش استفاده کنیم. ولی فقط به صورت کرم. برای منسجم شدن و فرم دادن بهش باید اون رو اول برای یک ساعت داخل یخچال قرار بدیم.


فرم دادن گاناش شکلاتی

  • برای فرم دهی بهش باید اون رو با همزن برقی بزنیم. پس برای ۵ تا ۸ دقیقه، گاناش رو با دور تند همزن اونقدر میزنیم تا کم کم رد پره ها روش بیفته و فرم بگیره.
  • حالا با توجه به ایده ای که تو ذهنمون داریم، با استفاده از پالت یا قیف و ماسوره کیک یا دسرمون رو کاور یا تزیین می کنیم.
  • فقط به یاد داشته باشید حرارت همون طور که خامه رو از حالت خودش خارج میکنه، در مورد گاناش هم صدق می کنه. با این مقادیر ما حدوداً ۴۰۰ گرم گاناش خواهیم داشت.

گاناش شکلاتی , گاناش ,گاناش شکلاتی, کیک طرز تهیه گاناش شکلاتی ,طرز تهیه گاناش شکلاتی با نکات کامل,طرز تهیه کیک شکلاتی,

نکته های مهم برای تهیه ی گاناش شکلاتی

  1. به هیچ وجه از کره ی سردی که تازه از یخچال خارج کرده اید استفاده نکنید. چون باعث میشود حل شدن آن زمان زیادی طول بکشد و حتی ممکن است موجب شود گاناش بافت تکه تکه پیدا کند. پس حتماً اجازه بدهید کره از قبل بیرون بماند و به دمای اتاق برسد. اما اگر فراموش کردید و مرتکب این اشتباه شدید برای یکدست شدن گاناش کمی دیگر خامه داغ (قاشق قاشق) اضافه کنید تا بافت یکنواخت حاصل شود.
  2. اگر میخواهید گاناش شکلات را طوری روی کیک بریزید که به نظر برسد مایع در حال ریختن از سطح کیک است باید به غلظت گاناش موقع ریختن روی کیک توجه داشته باشید. اگر بلافاصله و وقتی گاناش خیلی داغ و رقیق است آن را روی کیک بریزید، قطره ها تا پای کیک میرسند و در ضمن ضخامت لایه گاناش شکلاتی خیلی کم میشود. پس باید گاناش نه آنقدر سفت شده باشد که قابل ریختن نباشد و نه خیلی شل باشد. معمولاً بعد از 10 دقیقه (از زمان ریختن خامه داغ) این حالت ایجاد میشود. که البته این بستگی به نسبت خامه و شکلات و همچنین دمای محیط دارد.
  3. روش دیگر استفاده از گاناش روی کیک این است که بگذارید کاملاً خنک شود و به دمای اتاق برسد (30 دقیقه). در این صورت گاناش به صورت یک خمیر قابل مالیدن در می آید که میتوانید آن را مانند خامه فرم گرفته روی کیک یا بین لایه های آن بمالید.


پ.ن: تزیین کیک به سلیقه شما بستگی دارد.


گردآوری شده در مجله اینترنتی لایت مد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت