loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 143 1395/05/04 نظرات (0)

از سر تا پا  (نکاتی درباره لباس کودکان) + عکس

از سر تا پا  (نکاتی درباره لباس کودکان) + عکس

در گرمای تابستان، طبیعی است که دوست داریم لباس خنک بپوشیم. البته، اگر کودکانمان لباس مناسب بپوشند، از آن‌ها در برابر اشعه‌های مضر خورشید، نیش و گزیدگی حشرات و همچنین دانه‌های پوستی به دلیل حساسیت به گیاهان سمی، محافظت می‌کند. در اینجا به نکاتی برای لباس کودکان، از سر تا پا، در تابستان اشاره خواهد شد؛ این لباس‌ها، هم از آن‌ها محافظت می‌کند و هم آن‌ها را خنک نگه می‌دارد.

از سر تا پا  (نکاتی درباره لباس کودکان) + عکس

کلاه:

کلاه از صورت و چشم کودکان در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کند؛ در نتیجه استفاده از آن ضرروی است. کلاهی را انتخاب کنید که لبه آن عریض باشد و روی کل صورت کودک سایه بیاندازد و از آن محافظت کند و همچنین قسمت‌هایی از آن کلاه، روی گوش‌های او را نیز بپوشاند.

بری خرید کلاه، کودک خود را نیز همراهتان ببرید تا کلاه را روی سر او امتحان کنید و مطمئن شوید که برای او اندازه است و شرایط فوق را دارد؛ اگر کلاه برای کودکتان اندازه نباشد و یا لبه آن بیش از اندازه بزرگ باشد، ممکن است در هنگام دویدن از سر او بیوفتد و یا جلوی دید او را بگیرد. اجازه دهید تا فرزندتان از میان طرح‌ها و رنگ‌های مختلفِ مناسب، خودش کلاه مورد علاقه خود را انتخاب کند.

از سر تا پا  (نکاتی درباره لباس کودکان) + عکس

عینک آفتابی:

پرتو‌های خورشید، علاوه بر اینکه سبب آفتاب سوختگی و ابتلاء به سرطان پوست می‌شوند، به چشمان کودک نیز آسیب می‌رسانند؛ معمولا این آسیب‌های چشمی در کودکان، به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود می‌آیند و تا بزرگسانی مشخص و آشکار نمی‌شوند.

با گذشت زمان، پرتو‌های خورشید منجر به بروز آب مروارید ( تاری دید ) و تحلیل رفتن عضلات چشم ( آسیب به شبکیه چشم ) می‌شوند؛ این بیماری‌ها باعث کوری می‌شوند. عینک آفتابی در محافظت از چشم کودکان در برابر اشعه‌های خورشید، بسیار مفید است. در پائین به نکاتی برای انتخاب عینک آفتابی مناسب اشاره خواهد شد:

1- عینک آفتابی کودک شما، باید 99 تا 100 درصد از چشمان او در برابر اشعه‌های UVA و UVB خورشید محافظت کند و یا اینکه بیش‌تر از 400 نانومتر، اشعه‌های خورشید را جذب کند؛ این ویژگی شما را مطمئن می‌کند که عینک آفتابی برای کودک شما مناسب است و اشعه‌های مضر خورشید، به چشمان کودک شما آسیب نمی‌رسانند.

عینک آفتابی‌هایی که دارای قابلیت حفاظت از چشم در برابر اشعه‌های UV نیستند، آسیب‌های وارد شده به چشم را افزایش می‌دهند؛ چرا که سبب می‌شوند مردمک چشم گشاد شود و اشعه‌های خطرناک خورشید به داخل آن بروند. 

2- عینک آفتابی‌ای را انتخاب کنید که متناسب با فعالیت‌های روزانه کودکتان باشد: به دلیل اینکه کودک شما فعالیت و جنب و جوش زیادی دارد، به دنبال عینک‌های آفتابی‌ای باشید که به سادگی نشکنند. اجازه ندهید که کودکتان بدون تجویز پزشک، به چشمان خود عینک طبی بزند. به علاوه، عینک آفتابی کودک شما باید دارای بند نیز باشد و آن را دور گردنش بیاندازد تا در هنگام دویدن، به زمین نیوفتند.   

3- قبل از خرید عینک آفتابی برای کودکان، باید آن را روی صورت او امتحان کند: بزرگی شیشه‌های عینک باید به اندازه باشد تا چشم‌های او را از بالا، پائین و طرفین بپوشاند. فریم عینک باید به تیغه بینی او بچسبد و دسته آن درست روی گوش‌های او قرار بگیرند تا نیوفتد. 

4- به کودک خود، تعدادی از عینک آفتابی‌های استانداردی که دارای قابلیت محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه‌های UV است و همچنین دقیقا اندازه او است را نشان دهید و به او اجازه دهید تا خودش یکی از آن‌ها را انتخاب کند؛ رنگ عینک نیز باید به انتخاب خود کودکتان باشد.

کودکان، معمولا عینک‌هایی با رنگ‌های شاد و یا فریم‌هایی دارای طرح حیوانات را دوست دارند؛ در حالیکه کودکان بزرگ‌تر از آن ها، مدل‌ها و رنگ‌هایی که بزرگسالان از آن‌ها استفاده می‌کنند را می‌پسندند.

از سر تا پا  (نکاتی درباره لباس کودکان) + عکس

جوراب و کفش:

اگرچه کودکان دوست دارند که در تابستان کفش نپوشند و یا صندل‌های راحتی به پا کنند، اما حتما باید در بیرون از خانه کفش بپوند تا از زمین خوردن، ضربه خوردن به شست پایشان، فرو رفتن خرده چوب و یا شیشه در پاهایشان و نیش حشرات در امان بمانند.

کفش‌های ورزشی، برای دویدن، ورزش کردن و پیاده روی مناسب هستند. پوشیدن جوراب برای کودکان ضروری است؛ چرا که از عرق کردن و تاول زدن جلوگیری می‌کند و همچنین مانع می‌شود تا حشرات مچ پای آن‌ها را نیش بزنند. در هنگام پیاده روی در جنگل، چمن‌های بلند و یا فضاهای سبز، شلوار کودکتان را داخل جوراب او بگذارید.

مدل‌های جدید کفش‌های تابستانه، تلفیقی از بهترین و مهم‌ترین ویژگی‌های کفش و صندل است؛ این کفش‌ها دارای کفه لاستیکی محکمی هستند که برای دویدن و پیاده روی مناسب است. و به علاوه، این کفش‌ها دارای روزنه‌هایی هستند که پا را خنک می‌کنند، ضدآبند و اگر خیس شوند، سریع خشک می‌شوند.

از سر تا پا  (نکاتی درباره لباس کودکان) + عکس

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت