loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 67 1395/09/03 نظرات (0)

روغن طبیعی مخصوص صورت

خواص انواع روغن های طبیعی مخصوص صورت

بسیاری از مردم با استفاده از محصولات شیمیایی خشن سعی دارند پوست‌شان را پاکسازی کنند، در حالی که این مواد روغن‌های طبیعی را از روی صورت پاک کرده و سوزش ایجاد می‌کنند. با آن که عجیب به نظر می‌رسد اما روغن‌ها، بله روغن‌ها بهترین مواد برای متوقف کردن جوش‌ها هستند. روغن‌های طبیعی زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها روی پوست‌تان استفاده کنید تا پاکسازی را بدون گرفتگی منافذ به صورت عمقی انجام بدهید. مزیت دیگر استفاده از این روغن‌ها این است که آن‌ها خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی هم دارند.  

در زیر با چند روغن صورت که برای داشتن پوست طبیعی و صاف به شما کمک می‌کنند، آشنا می‌شوید:
روغن طبیعی مخصوص صورت

روغن تامانو
این روغن که از جزاير پلی نزی در اقيانوسيه مي‌آيد، از مغز میوه  درخت تامانو به دست می‌آید و یک روغن مسکن است که در بسیاری از محصولات بهداشتی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن ناراحتی‌های پوستی حاصل از آفتاب سوختگی یا خارش‌ و هم‌چنین تورم ناشی از آکنه‌ها را هم از بین می‌برد. روغن تامانو حاوی موادی است که قابلیت تولید پوست در آن‌ها ثابت شده و ترکیب آن با خواص آنتی‌باکتریال از این روغن، داروی خوبی برای جوش‌ها می‌سازد.

روغن آرگان
این روغن قرن‌ها به عنوان یک محصول مراقبت از پوست در مراکش مورد استفاده قرار گرفته و یکی از روغن‌هایی است که به راحتی جذب پوست می‌شود. تحقیقات ثابت کرده که روغن آرگان، چربی طبیعی پوست که به مرطوب ماندن آن کمک می‌کند را دوباره بازسازی می‌کند. این روغن از سوی دیگر حاوی پروتئین‌هایی است که برای سفت شدن پوست و داشتن ظاهری جوان و سالم موثر است.

روغن طبیعی مخصوص صورت

روغن گل شمعدانی
روغن اسانس شمعدانی روی پوست‌های چرب جادو می‌کند، چون تولید چربی پوست (سبوم) را تنظیم می‌كند. اگر پوستي چرب دارید و بیش از حد آن را تمیز می‌کنید، فقط باعث تولید چربی بیش‌تر در سطح آن می‌شوید. بنابراین با این که منطقی نیست روغن بیش‌تری روی صورت‌تان بمالید، استفاده از روغنی مانند روغن گل شمعدانی به کنترل چربی‌ها کمک خواهد کرد.

روغن کرچک
روغن کرچک خواص ضد التهابی و آنتی باکتریال دارد و بهترین انتخاب برای کسانی است که صورت پرجوشی دارند. با این حال این روغن سنگین است و بهتر است با روغنی سبک‌تر مثل روغن جوجوبا مخلوط شود. روغن کرچک حاوی تمام مواد مغذی برای پوست از جمله اسید‌های چرب اشباع‌ نشده، ویتامین اي، مواد معدنی و پروتئین است.

روغن مورینگا (گز روغن)
شواهد نشان می‌دهد که روغن مورینگا در مصر باستان یعنی 2000 سال قبل از میلاد مسیح برای مراقبت از پوست مورد استفاده بوده است. این روغن که میزان باورنکردنی از آنتی اکسیدان را دارد، جهت مراقبت از پوست برابر آسیب‌های نور خورشید و چروک‌ صورت موثر است. روغن مورینگا روغنی سبک است، هیچ رد چربی از خود روی پوست باقی نمی‌گذارد و برای آبرسانی به پوست‌های خشک معجزه می‌کند.

روغن طبیعی مخصوص صورت

روغن دانه هویج
روغن دانه هویج در جوانسازی پوست موثر است و می‌تواند در بازسازی سلول‌های پوست مفید باشد و خطوط و چروک را صاف کند. علاوه بر این برای کمرنگ کردن لکه‌ها و جای زخم‌ها مناسب است و همه این‌ها از روغن دانه هویج یک روغن همه فن حریف برای مراقبت از پوست و کمک به سفت کردن عضلات پوست رو به پیری می‌سازد.

روغن دانه زیره سیاه
شاید زیاد در مورد آن نشنیده باشید اما روغن دانه زیره سیاه اخیرا توجه بسیاری را معطوف خودش کرده. اخیرا کشف شده که خواص آنتی بیوتیک این روغن راه حل مناسبی برای باکتری‌های مقاوم در برابر دارو‌هاست. این روغن پرخاصیت هم‌چنین خواص ضد التهابی دارد که برای پوست‌هایی با اگزما، جوش یا دراماتیت مناسب است.

روغن طبیعی مخصوص صورت

روغن اسطوخودوس
اگر لکه‌ها و جای زخم‌ها مشکل اصلی پوست شما هستند، روغن اسطوخودوس می‌تواند انتخاب خوبی باشد. علاوه بر خواص بازسازی پوست، این روغن به کمرنگ شدن لکه‌های روی پوست کمک می‌کند؛ در مراقبت‌های ضد پیری پوست مفید است و همه چیز را از جوش گرفته تا جای زخم روی صورت پاک می‌کند.

روغن دانه ميدوفوم
این روغن سرشار از آنتی آکسیدان و ویتامین‌ها است و در بسیار از فرمول‌های ضد پیری پوست به خاطر عمر طولانی مفیدش به کار می‌رود. این روغن در ارتباط با سایر روغن‌های مراقبت از پوست هم استفاده می‌شود که به جذب سریع‌تر ترکیب روغن‌ها در پوست می‌انجامد و پس از استفاده حس چربی روی پوست باقی نمی‌گذارد.

روغن طبیعی مخصوص صورت

روغن میوه گل رز
این روغن برای آبرسانی به پوست خشک و بازگرداندن تعادل رطوبتی به آن، فوق‌العاده موثر است. روغن میوه گل رز انتخاب عالی برای استفاده روی پوست در زمستان و هوای سرد و خشک این فصل است که باعث خشکی و پوسته شدن پوست می‌شود. از سوی دیگر ثابت شده که این روغن در رشد سلول‌های جدید پوست موثر است و انعطاف‌پذیری پوست را بالا می‌برد.

روغن طبیعی مورد علاقه شما برای پوست‌تان کدام است؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت