loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 87 1395/07/12 نظرات (0)

چگونه سموم بدن را به طور طبيعي دفع كنيم

چگونه سموم بدن را به طور طبيعي دفع كنيم

اگر اين اواخر دايم احساس خستگي مي‌كنيد، يا كمي احساس ناخوشي داريد، ممكن است به سم‌زدايي از بدن نياز داشته باشيد. با وجود سبك زندگي امروزي كه همه با سرعت در حركت هستند، ممكن است خيلي‌ها درست غذا نخورند، يا زياد سراغ فست‌فود بروند كه به علاوه آلودگي هوا مي‌تواند به ايجاد سموم در بدن منجر شود.

براي دفع سم‌ها هم هيچ جادويي لازم نيست، فقط كافي است غذاي مناسب بخوريد و ورزش كنيد، تا بدن امكان دفع سمومي كه در آن جمع شده‌اند را پيدا كند.

اين جا به ده راهكار طبيعي براي دفع اين سموم اشاره مي‌شود:

كم كردن فست فود و خوراكي‌هاي فرآوري شده

بهترين كار اين است كه غذايي را بخوريد كه خودتان از قدم اول آن را آماده كرده باشيد، چون در اين صورت دقيقا مي‌دانيد چه موادي در غذاي‌تان وجود دارد. از فست فود، ‌غذاهاي از پيش آماده شده و هر چيزي كه در قوطي يا بسته‌بندي است،‌ دوري كنيد. هم‌چنين تا سر حد امكان از رستوران‌ها هم دور بمانيد، چون هيچ‌وقت نمي‌دانيد در غذاي رستوران چه چيزهايي ريخته مي‌شود.

چگونه سموم بدن را به طور طبيعي دفع كنيم

كافئين را كم كنيد

واقعا لازم نيست كافئين را كاملا حذف كنيد، ‌اما بايد ميزان مصرف‌تان را محدود كنيد. خوردن يك فنجان قهوه در صبح براي اين كه بدن بيدار شود، مشكلي درست نمي‌كند اما نوشيدن دايمي قهوه يا ديگر نوشيدني‌هاي كافئين‌دار روي بدن‌تان اثر مي‌گذارد. هر چه كم‌تر نوشيدني كافئين‌دار بنوشيد، ‌نتيجه سم‌زدايي از بدن‌تان بهتر خواهد بود. 

دوري از الكل

براي سلامتي بهتر است تحت هيچ شرايطي سراغ آن نرويد. بايد از هر چيزي كه بدن را تحت فشار قرار مي‌دهد، دوري كرد و الكل يكي از اين مواد است. هم‌چنين مي‌تواند اراده شما براي نخوردن غذاهاي ناسالم را ضعيف كند.

يك وعده غذايي از روز را با «اسموتي سبز» عوض كنيد

اين راه فوق‌العاده‌اي براي سم‌زدايي از بدن است. لازم نيست براي پاك كردن بدن، زياده‌روي كنيد چون هم حس بدي به شما خواهد داد و هم به سلامتي‌تان آسيب مي‌زند. با اين حال، مي‌توانيد به جاي يكي از وعده‌هاي غذايي‌تان از اسموتي (نوشيدني شامل ميوه يا سبزي‌هاي تازه و خرد شده به همراه شير يا ماست) استفاده كنيد. اين كار سيستم گوارش و سوخت و ساز بدن را بهبود مي‌بخشد.

انواع و اقسام اسموتي‌ها هم وجود دارد اما يكي از مفيدترين‌هاي‌شان اين است: تركيبي از يك سيب خرد شده، يك فنجان كلم، ‌يك موز و نصف فنجان برگ جعفري. اگر مي‌خواهيد كمي شيرين‌تر شود، شربت افرا يا عسل به آن اضافه كنيد.

چگونه سموم بدن را به طور طبيعي دفع كنيم

وقتي مي‌توانيد، خوراكي اورگانيك بخريد

بعضي از سموم از راه خوراكي‌ها وارد بدن مي‌شوند.‌ حتي خوراكي‌هايي به سالمي و مفيدي ميوه‌ها و سبزيجات هم ممكن است كمي آفت‌كش و ديگر تركيبات شيميايي را در خود داشته باشند. وقتي براي خريد مي‌رويد، تا سر حد امكان از محصولات ارگانيك (محصولات آلي، پرورش يافته بدون مواد شيميايي) تهيه كنيد كه تا حد ممكن مواد شيميايي كمتري دارند. البته لازم نيست همه چيز را ارگانيك بخريد؛ مهم‌تر از همه، ميوه‌هاي تازه و سبزيجات است كه ممكن است بالاترين سطح سموم را در خود داشته باشند.

چگونه سموم بدن را به طور طبيعي دفع كنيم

#سم-زدایی #فست-فود #کافئین #دفع-سموم #اسموتی #خوراکی-ارگانیک

آب زيادي بنوشيد

بهترين راه براي كمك به بدن جهت خلاص شدن از شر سموم، نوشيدن مقدار زيادي آب است. يادتان باشد كه آب را به عنوان نوشيدني اصلي خود انتخاب كنيد و حجم آبي كه در روز مي‌نوشيد را به ميزان قابل توجهي افزايش دهيد. آب سم‌هاي جمع شده در بدن را بيرون مي‌برد و كمك مي‌كند تا تمام اندام‌هاي حياتي بدن درست عمل كنند. اگر مي‌خواهيد فقط يكي از توصيه‌هاي اين مطلب براي سم‌زدايي را اجرا كنيد، اين يكي را انتخاب كنيد.

چگونه سموم بدن را به طور طبيعي دفع كنيم

قند و شيرين‌كننده‌هاي مصنوعي را حذف كنيد

تا جايي كه مي‌توانيد، قند را از رژيم غذايي‌تان حذف كنيد و از شيرين‌كننده‌هاي مصنوعي نيز دوري كنيد. به جاي شكلات، ميوه بخوريد و قطعا و حتما نوشابه ننوشيد. حتي اگر خيلي شيريني‌جات دوست داريد، متوجه خواهيد شد كه ميوه‌ها به طرز غافلگير كننده‌اي،‌ ميل شما به خوردن شيريني را ارضاء خواهند كرد و هر چه مدت بيش‌تري ميوه بخوريد، كمتر دل‌تان قند و شيريني مي‌خواهد.

فيبر بيش‌تري بخوريد

راه خوب ديگر براي دفع طبيعي سموم، افزودن فيبر بيش‌تر به رژيم غذايي روزنه است. خوردن فيبر كمك مي‌كند غذا راحت‌تر از دستگاه گوارش رد شود و سم‌ها از بدن دفع شوند. بهترين نوع فيبر هم آن‌هايي است كه در غلات سبوس‌دار، ميوه‌ها و سبزيجات پيدا مي‌شود. مي‌توانيد مكمل‌هاي فيبردار بخريد ولي گرفتن فيبر از راه طبيعي خيلي موثرتر و بهتر است.

چگونه سموم بدن را به طور طبيعي دفع كنيم

بيش‌تر بخوابيد

خوابيدن نقش حياتي در سلامت بدن و فرآيند سم‌زدايي بازي مي‌كند. وقتي مي‌خوابيد، بدن خودش را ترميم مي‌كند و بر اساس طب سنتي چين، وقتي خواب هستيد، بدن بيش از هر زمان ديگري خودش را از شر سم‌ها راحت مي‌كند. هر شب 7 تا 8 ساعت بخوابيد و اين كمك مي‌كند تا در طول روز خيلي پرانرژي‌تر باشيد و سيستم ايمني قوي‌تري داشته باشيد؛ ‌بنابراين مي‌توانيد با عفونت‌ها بهتر مبارزه كنيد.

ورزش كنيد

ورزش كردن و عرق ريختن نيز به دفع سم‌ها كمك مي‌كند. وقتي ورزش مي‌كنيد، كل بدن‌تان كارها را با سرعت بيش‌تري انجام مي‌دهد و بنابراين، فرآيند دفع سموم هم سريع‌تر مي‌شود. سم‌ها با عرق بيرون ريخته مي‌شوند، ‌ضمن اين كه دستگاه گوارش هم بهتر كار مي‌كند و خون هم در بدن سريع‌تر به گردش در مي‌آيد.


#احساس-ضعف #خستگی #سم-زدایی #غذای-مناسب #دفع-سموم-بدن #طب-سنتی
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت