loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 77 1395/06/03 نظرات (0)

۵ راه جلوگیری از افزایش موخوره برای خانم‌ها

۵ راه جلوگیری از افزایش موخوره برای خانم‌ها

موخوره برای خانم‌ها بسیار آزاردهنده است. علاوه بر ظاهر ژولیده و نامرتبی که به موها می‌دهد اگر آن‌ها را به حال خود رها کنیم به‌سرعت به ناحیه‌ی ساقه‌ی مو رسیده و ما را مجبور به انتخاب مدل مویی بسیار کوتاه‌تر از قبل می‌کند.

اگر دوست دارید همیشه آرایشگرتان را با موهایی همچنان بلند و تنها کمی شاداب‌تر ترک کنید، نظر دو کارشناس خبره در زمینه‌ی سلامت مو را در لایت مد دنبال کنید.


علت ایجاد موخوره را بیابید.

سه علت عمده برای ایجاد موخوره وجود دارد. سید هیز از متخصصان مو در شرکت لورآل پاریس موخوره‌ها را به سه نوع تقسیم می‌کند که عبارت‌اند از:

 ۱. موخوره‌ی دمایی که توسط مو صاف کن‌ها و وسایل حرارتی زیبایی مو ایجاد می‌شود.

۲. موخوره‌ی شیمیایی که توسط رنگ مو و مواد فر کننده ایجاد می‌شود.

۳. موخوره‌ی مکانیکی که حاصل شانه زدن عجولانه و تند موهاست.

تشخیص علت به وجود آمدن این مشکل به میزان زیادی از افزایش آن‌ها می‌کاهد.

 ۵ راه جلوگیری از افزایش موخوره برای خانم‌ها

نرم‌کننده را فراموش نکنید.

پائولا هالسی مدیر قسمت آموزش شرکت شامپوهای فایتو توضیح می‌دهد که در صورت عدم مراقبت مناسب از مو و استفاده از نرم‌کننده موخوره‌ها ایجاد می‌شوند و بهتر است هر هفته حداقل یک‌بار از ماسک مو نیز استفاده شود.

شامپو زدن زیاد نیز کمکی به سلامت مو نمی‌کند. بهتر است تنها کاسه‌ی سر را به‌خوبی با شامپو ماساژ دهید. بقیه‌ی قسمت‌های مو در زمان شستن شامپو توسط آن از هرگونه آلودگی پاک می‌شوند. اگر موهای آسیب‌دیده دارید پیش از شامپو زدن قسمت انتهایی موها را روغن نارگیل بزنید و همیشه پس از شستشو شامپوی نرم‌کننده استفاده کنید.

۵ راه جلوگیری از افزایش موخوره برای خانم‌ها

vita coconut oil

به‌آرامی شانه کنید.

موها را هرچقدر هم که به هم گره خورده باشند آرام شانه بزنید. پائولا هالسی پیشنهاد می‌کند که بهتر است موها به‌جای از ریشه تا انتها از پایین به بالا شانه شوند تا فشار کمتری به آن‌ها وارد شود.

تدابیر مناسب در زمان خیس بودن مو

۵ راه جلوگیری از افزایش موخوره برای خانم‌ها

Phyto Phytokeratine Repairing Serum

پائولا هالسی معتقد است مسئله‌ی کلیدی انجام کارهای درست در زمانی است که موها خیس هستند. مویی سالم تلقی می‌شود که پس از خشک شدن بتواند به حالت طبیعی خود بازگردد. بهتر است از محصولات حاوی کراتین مانند سرم‌ ترمیم حاوی کراتین فیتوکراتین استفاده کنید. از آنجایی که موهای شکننده و آسیب‌دیده علاوه بر موخوره ممکن است از ساقه نازک شده و بشکنند بنابراین می‌توانید روی ساقه‌ی مو نیز ازاین‌گونه سرم ها استفاده کنید.

بازدارنده‌ی حرارت فرابنفش لورآل نیز محلول سبکی است که از گره خوردن مو و موخوره جلوگیری می‌کند.

محافظت از موخوره‌های موجود

سید هیز می‌گوید: موخوره‌ها برای همه‌ی ما ناراحت‌کننده‌اند چون راهی برای جبران پس از ایجاد شدن آن‌ها نیست اما اگر می‌خواهید کوتاه کردن آن‌ها را به تأخیر بی اندازید از محصولات مراقبت روزانه‌ای که برای موهای خشک تولید می‌شوند استفاده کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت