loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 131 1395/04/28 نظرات (0)

https://rozup.ir/view/1714234/wWw_LiteMode_iR_13.jpg

۱۰ تاثیر مخرب استفاده از لوازم آرایشی و برخی نکات

لوازم آرایشی به یکی از نیازهای جوامع بشری تبدیل شده اند. مردم هر ماه برای خرید لوازم آرایش هزینه می‌کنند و تنوع این محصولات به قدری است که حتی برای فصل‌ها و شرایط آب و هوایی مختلف نیز، لوازم آرایشی مخصوص تولید شده اند.

سازندگان لوازم آرایش ادعا می‌کنند که در تولید این محصولات، از بهترین مواد اولیه استفاده می‌کنند و بی‌ضررترین محطول را تولید می‌کنند  اما این مساله برای ما روشن است که امروزه تولید محصولی که فقط برای مشتری سودمند باشد، دور از باور است بلکه آنها در تولید محصولات به دنبال کسب سود بالایی هستند. معمولا در تولید، به کیفیت محصول توجه نمی‌شود و شکایت کردن مشتری در مورد کیفیت محصول به جایی نمی‌رسد و اقدامی برای رسیدگی به اعتراض و شکایت انجام نخواهد گرفت.

بسیار دیده شده است که نام مواد تشکیل دهنده‌ای که روی لوازم آرایشی نوشته شده است ، آن چیزی نیست که در محصولات بکار رفته است و اثرات مخربی روی پوست ما می‌گذارند. بنابراین این محصولات آرایشی درکنار زیبایی بخشیدن به ما، دارای جنبه زشت و مخرب نیز هستند. منظور ما این نیست که نباید از آنها استفاده کرد اما باید دانست که تاثیرات مخرب هم دارند. استفاده از لوازم آرایشی تاثیرات بد بسیاری دارد که در پائین به ده مورد از آنها اشاره شده است:

مضرات لوازم آرایشی و بهداشتی,عوارض لوازم آرایشی,مضرات لوازم آرایش

۱- وابستگی ناخواسته به لوازم آرایشی

تصور کلی بین مردم این است که اگر از لوازم آرایشی استفاده نکنند، زیبا نیستند و بدون آرایش نمی‌توانند از خانه بیرون بروند. این وابستگی منجر به مشکلات زیادی می‌شود و این چیزی جزء اعتیاد به آنها نیست. حتی کسانی هستند که به دلیل اینکه لوازم آرایش‌شان همراه‌شان نیست و یا این‌که نمی‌توانند آرایش کنند، به مهمانی و مراسم ها نمی‌روند. خدا همه بندگانش را زیبا آفریده و هیچ دلیلی برای وابستگی به لوازم آرایش برای زیبا شدن وجود ندارد. شما حتی بدون آرایش هم زیبا هستید.

۲-سردرد

سردرد یکی از عوارض متداول استفاده طولانی مدت از لوازم آرایشی است. به طور کلی برخی از خانم ها، بعد از آرایش‌های غلیظ مداوم و طولانی مدت، احساس سرگیجه، خستگی و حالت تهوع می‌کنند. حتی آقایانی هم که برای اجرای نقش و یا در مناسبت های خاص آرایش می‌کنند، دچار این عوارض می‌شوند.

مضرات لوازم آرایشی و بهداشتی,عوارض لوازم آرایشی,مضرات لوازم آرایش

هنگام پاک کردن آرایش نیز ملاحظات زیادی نیاز است و هیچ آرایشی نباید روی پوست شما باقی بماند. تحقیقات نشان داده است که لوازم آرایشی دارای موادی هستند که تماس مستقیم مقدار زیاد آن ها با انسان، باعث بیهوش شدن می‌شود. در نتیجه، آرایش کنید اما نگذارید که مدت طولانی روی صورت شما بماند و اگر مجبور هستید که برای مدت طولانی آرایش داشته باشید، برای جلوگیری از سردرد، آرایش کم داشته باشید.

مضرات لوازم آرایشی و بهداشتی,عوارض لوازم آرایشی,مضرات لوازم آرایش

۳-مشکلات مو

مدل موهای جدید بسیار محبوب و چشم‌گیر هستند. امروزه جوانان و کودکان از این مدل موها استقبال می‌کنند و موهای خود را این‌گونه می‌زنند. استفاده از شامپو‌ها، نرم کننده‌ها، رنگ موها، ژل‌ها، و سرم‌های مو ممکن است به موهای شما آسیب بزنند. هنگام استفاده از آنها موهای شما بسیار زیبا به نظر می‌آیند و همه از شما تعریف می‌کنند اما  این مواد به کیفیت و حجم موهای شما آسیب می‌زنند و  ممکن است باعث نازک شدن موهای شما، قرمزی پوست سر، ریزش مو و یا حتی شوره سر شوند. استفاده از اسپری مو خطرناک تر از بقیه موارد است و استفاده طولانی مدت از آنها باعث آسیب به پوست سر و بی‌رنگ شدن دایمی مو می‌شوند.

مضرات لوازم آرایشی و بهداشتی,عوارض لوازم آرایشی,مضرات لوازم آرایش

۴-آسیب به اندام های تناسلی 

تماس مستقیم با شوینده‌ها و یا بعضی از روغن‌های، باعث آسیب رساندن به اندام تناسلی شما می‌شود و حتی منجر به ناباروری می‌شود.  استفاده از ژل‌ها و کرم های شستشو در هنگام حمام کردن نیز دارای تاثیرات مخرب هستند. ما فکر می‌کنیم که آنها بدن ما را تمیز می‌کنند، اما هنگام نفوذ به داخل بدن، تاثیرات جدی روی بدن ما می‌گذارند. اگر این مواد کیفیت پائینی داشته باشند و وارد بدن شوند ،  ممکن است باعث عفونت های زنان، پروستات و سرطان تخمدان بشوند.

۵-افزایش سن

ممکن است چهره فردی بیشتر از سن واقعیش را نشان دهد. لوازم آرایشی و مرطوب کننده‌ها به پوست شما آسیب می‌رسانند و استفاده طولانی مدت آنها باعث ایجاد چروک و علائم دیگر افزایش سن می‌شود.  تولید کنندگان لوازم آرایشی بسیار هوشمندانه رفتار می‌کنند و در کنار این محصولات آرایشی، کرم‌ها و پمادهای جوان سازی پوست را تولید کرده اند.

این لوازم آرایشی با نشانه‌های افزایش سن مقابله می‌کنند. آن ها از این راه درآمد زایی می‌کنند و این ما هستیم که متحمل آسیب و زیان می‌شویم. تمام محصولات آرایشی موجود در بازار مضر نیستند، بنابراین در هنگام انتخاب لوازم آرایشی خود دقت کنید و از بی ضرر بودن مواد اولیه آنها مطمئن شوید.

۶-سرطان و دیگر بیماری های مزمن

استفاده از لوازم آرایشی خطر ابتلاء به بیماری‌هایی مانند سرطان و دیگر مریضی‌های مزمن را بالا می‌برد. رژ لب دارای آلومینیوم است و در طولانی مدت باعث کم خونی می‌شود. بیشتر محصولات آرایشی دارای مواد شیمیایی مانند اکسید زینک، باریوم سولفات و ... هستند که برای بدن بسیار مضر هستند و منجر به از کار افتادن بسیاری از اعضاء بدن مانند کلیه و کبد می‌شوند. علاوه بر اینکه گاهی اوقات رژ لب ها اشتباها خورده می‌شوند، از طریق خوردن غذا نیز وارد بدن می‌شوند که باعث بیماری های تنفسی می‌شوند. حتی در مواردی گزارش شده است که محصولات آرایشی مانند مرطوب کننده ها باعث آسیب رساندن به سیستم غدد بدن و همچنین تیروئید می‌شود.

مضرات لوازم آرایشی و بهداشتی,عوارض لوازم آرایشی,مضرات لوازم آرایش

۷- آسیب رساندن به ناخن ها

لاک زدن،مانیکور و پدیکور به نظر بهداشتی می‌رسند اما در واقع اگر منظم و مداوم انجام شوند، باعث آسیب رساندن به ناخن‌ها می‌شوند؛ کیفیت ناخن ها کاهش می‌یابد، باعث شکننده شدن آنها می‌شود، ناخن ها نازک می‌شوند و رنگ طبیعی خود را از دست می‌دهند. بلند کردن ناخن ها نیز  نیازمند مراقبت های بسیاری است.

مضرات لوازم آرایشی و بهداشتی,عوارض لوازم آرایشی,مضرات لوازم آرایش

۸-مضر برای چشم ها

سایه‌های چشم، ریمل‌ها و دیگر لوازم آرایشی چشم، آسیب‌های جدی به چشم افراد می‌زنند. کسانی که از لنز رنگی استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض خطر هستند؛ چرا که مواد شیمیایی لوازم آرایشی، روی لنز تاثیر می‌گذارند و منجر به بروز خطراتی از قبیل نازک شدن مژه ها و عفونت‌های چشمی می‌شوند. ریمل به دلیل داشتن باکتری خطرناک، ممکن است باعث کوری چشم شود. به دلیلی مقاومت زیاد این باکتری در مقابل گرما و سرما، جدا کردن آن از ریمل بسیار سخت است و با وجود اقدامات پیش‌گیرانه، باز هم باعث آلودگی آن می‌شود.

مضرات لوازم آرایشی و بهداشتی,عوارض لوازم آرایشی,مضرات لوازم آرایش

۹- حساسیت

استفاده بیش از حد لوازم آرایشی، ممکن است باعث ایجاد حساسیت‌های مختلف شود و حتی بعد از کم کردن استفاده از آنها، باز هم اثرات جانبی مضر آن باقی می‌ماند. این حساسیت ها ممکن است پوستی، تنفسی و یا برای مو باشند.

حساسیت پوستی به دلیل حساسیت به برخی از انواع لوسیون‌ها و یا کرم ها است. حساسیت تنفسی به بینی و راه تنفسی آسیب می‌زند. آلرژی مو به دلیل حساسیت به شامپو، نرم کننده و حتی حساسیت پوست سر به برخی از روغن‌ها است. در نتیجه با استفاده از محصولات آرایشی، در معرض خطر ابتلاء به بسیاری از حساسیت‌ها قرار دارید. در هنگام انتخاب لوازم آرایشی خود بسیار دقت کنید.

۱۰- بیماری های پوستی 

بیماری‌های پوستی مشکلاتی رایج در استفاده از کرم ها و ضد آفتاب ها هستند. ممکن است باعث بی‌رنگی دائمی پوست و یا مشکلات جدی دیگری در پوست شوند. آسیب به پوست مخصوصا روی پوست صورت بسیار آزاردهنده است،فرد منزوی می‌شود و همیشه در جمع های مختلف از او سوال می‌شود که چه اتفاقی برایش افتاده است و چون بیماری او شبیه به بیماری فردی در فامیل و دوستان آنها است، شروع به دادن چندین پیشنهاد و توصیه درمورد بیماری آن شخص می‌کنند.

همچنین منجر به بیماری‌های جدی‌تری از جمله سرطان پوست می‌شوند که مانند بیماری‌های دیگر به راحتی قابل درمان نیستند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت