loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 97 1395/04/28 نظرات (0)

تاریخچه برند ZARA محبوب ترین برند جهان

تاریخچه برند ZARA محبوب ترین برند جهان

جای تعجب نیست که برند ZARA، که به عنوان مغازه ای کوچک در اسپانیا شروع به کار کرده بود ، اکنون یکی از بزرگترین و مطرح‌ترین برندها است و موسس آن، Amancio Ortega، چهارمین مرد ثروتمند جهان است.

تاریخچه برند ZARA محبوب ترین برند جهان

تمام این داستان‌ها زمانی اتفاق افتاد که Ortega، کارگاه تولید لباسی به نام Inditex را در سال ۱۹۶۳ تاسیس کرد. ۱۰ سال بعد، او فروشگاه کوچکی را به نام Zorba در La Coruna واقع در اسپانیا تاسیس کرد. او این کار را با سرمایه ای در حدود ۳۰ یورو آغاز کرد. بعدها او بدون هیچ دلیل خاصی، نام آن فروشگاه را به Zara تغییر داد.

و این آغازی برای به وجود آمدن برند جهانی و محبوب زارا بود که امروزه همه آن را میشناسند. زارا به تدریج، محدوده کاری خود را از شهری کوچک در اسپانیا به بقیه کشور گسترش داد و بعد از مدتی وارد کشور پرتغال شد. در دهه ۹۰، زارا به امریکا، فرانسه و بیشتر کشورهای اروپایی راه پیدا کرد. امروزه، زارا نزدیک به ۶۵۰۰ فروشگاه در ۸۸ کشور جهان دارد.

تاریخچه برند ZARA محبوب ترین برند جهان

یکی از رازهای موفقیت زارا این است که طراحی لباس‌های خود را همگام با تغییرات مد در بین جوامع انسانی پیش می‌برد. این برند، تغییرات هرروزه مد را بررسی می‌کند و آن را در طراحی لباس‌های خود به کار می‌برد. هر هفته و یا هر دو هفته یک‌بار، زارا طراحی‌های جدید انجام می‌دهد و محصولات جدید را در فروشگاه‌های خود به فروش می‌رساند، در حالیک‌ه تعدادی از برندهای معروف دیگر، هر شش ماه یک‌بار طرح های جدید خود را در فروشگاه ها عرضه می‌کنند.

تاریخچه برند ZARA محبوب ترین برند جهان

یکی از دلایلی که برند زارا در میان مردم محبوب شده است و طرح‌های جدید آن را دنبال می‌کنند، این است که زارا مانند تعدادی از برندهای دیگر نیست و همگام با نیازهای جامعه در دنیای مد حرکت می کند. Ortega در مورد لباس، نگاهی متفاوت دارد، او می‌گوید که لباس کالایی است که تاریخ انقضا دارد و مردم بعد از اینکه لباس مورد علایقه‌شان را بخرند، آنها را می‌پوشند و دور می‌ریزند؛ دقیقا مثل ماست، نان و....  و به همین دلیل است که او طرح‌های جدید را هر هفته و یا هر دو هفته یکبار به بازار عرضه می‌کند تا جوابگوی تغییرات سریع مد با گذشت زمان باشند.

او می داند که مدت زمان مد، یک یا دو ماه بیشتر دوام نمی آورد و تغییر می کند. اگر شما دیرتر از دو هفته به فروشگاه محصولات زارا بروید، می‌بینید که تمام محصولات آن فروشگاه عوض شده اند!!! و محصولاتی با طراحی جدید جایگزین آنها شده است.

تاریخچه برند ZARA محبوب ترین برند جهان

زارا یکی از شرکت‌هایی است که دوست‌دار محیط زیست است. در کارخانه اصلی آن که در La Coruna اسپانیا قرار دارد، از انرژی خورشیدی و همچنین توربین‌های بادی استفاده می‌شود و به همین دلیل باعث آلودگی هوا و محیط زیست نمی‌شود. همچنین زارا یکی از معدود برندهایی است که جنس لباس‌هایش ۱۰۰ درصد بدون ضرر برای پوست و بدن است.

یک مساله جالب درمورد زارا وجود دارد و آن این است که هیچگونه تبلیغاتی برای زارا انجام نمی‌شود؛ در واقع این برند، به هیچ صورتی تبلیغات نمی‌کند. Amancio هیچ‌گاه با رسانه‌ها کفتگو و مصاحبه نکرده است و در هیچ ‌جا نیز تبلیغات ندارد. زارا برای اینکه به یک برند جهانی و محبوب تبدیل شود، به هیچ تبلیغاتی نیاز نداشته و نخواهد داشت. کیفیت این محصولات، خود تبلیغی عالی برای این برند است و این مساله طرف‌داران این برند را به خودی خود افزایش می‌دهد.

تاریخچه برند ZARA محبوب ترین برند جهان

زارا در ۸۸ کشور جهان فروشگاه دارد. شعبات بزرگ و اصلی آن در: Fifth Avenue در نیویورک، خیابان آکسفورد در لندن، Calle Serrano در مادرید، Via del Corso  در رم، Champs-Elysees در پاریس، Nevsky Prospect در سن پترزبورگ، Shibuya و Ginza در توکیو، Myeongdong در سئول و ... است. زارا همچنین در سایت خود، فروش آنلاین محصولات دارد.

زارا هم لباس‌های مردانه و هم زنانه می‌فروشد. دیگر محصولات آن: کفش، لوازم آرایشی و زیورآلات است. اخیرا  زارا شروع به طراحی و تولید لباس‌های کودکان نیز کرده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت