loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 43 1395/04/27 نظرات (0)

تاریخچه حیرت انگیز برند Nike

تاریخچه حیرت انگیز برند Nike

برند Nike كه قبلا با نام (Blue Ribbon Sports BRS) شناخته مي‌شد، توسط فیل نایت و بیل باورمن در سال ١٩٦٤ تاسيس شد. فیل نایت دونده‌اي اهل پورتلند بود كه زير نظر مربي دو ميداني به نام بیل باورمن تمرين مي كرد.

بیل به دنبال راهي بود تا بتواند عملكرد شاگردانش را بالا ببرد و سعي مي كرد در اوقات فراغتش، روي بهتر شدن كفش هاي آن‌ها كار كند. او كارها و نوآوري هاي متفاوتي را روي كفش‌ها انجام مي داد، اما هيچ كدام از آن‌ها موفق نبودند.

بعد از چندين سال فیل تصميم گرفت كه از ژاپن كفش وارد كند و در محله خود آن‌ها را به فروش برساند. او سعي كرد كه اولين كفش‌هاي موجود خود را در انبار، به مربي سابقش بیل باورمن بفروشد.

تاریخچه حیرت انگیز برند Nike

اما باورمن بيشتر تمايل داشت كه با فیل شريك كاري بشود. در نتيجه هر دو آن‌ها تصميم گرفتند كه شراكتي را با يكديگر آغاز كنند. اگرچه تجارت آن‌ها به آرامي شكل گرفت، اما در سال ١٩٦٥، فروش آن‌ها به ٢٠هزار دلار رسيد.  بعد از مدتي آن‌ها تصميم گرفتند كه خط توليد كفش هاي خودشان را آغاز كنند.

بعد از چندين سال تلاش، در سال ١٩٧١ آن‌ها كفش هاي سبك ورزشي را توليد كردند كه كفه آن‌ها داراي برآمدگي‌هايي بود. از اين مدل كفش آنها، در مسابقات دو و ميداني سال ١٩٧٢ در امريكا استفاده شد. موفقيت آن‌ها باعث شد كه آن‌ها به زودي جايگاه خود را به عنوان يكي از بهترين توليدكنندگان كفش‌هاي ورزشي تثبيت كنند. پيشرفت آن‌ها به قدري بود كه به زودي سفارش‌هاي مختلفي را در سال ١٩٨٠ دريافت كردند.

تاریخچه حیرت انگیز برند Nike

در سال ١٩٨٢ آن‌ها رتبه ١ را در ميان توليدكنندگان كفش‌هاي ورزشي كسب كردند. شعار آن‌ها " Just Do It "  (فقط انجامش بده) بود كه به نماد آن‌ها تبديل شد و همه مردم با آن آشنا شدند. در سال ١٩٨٥، آن‌ها تصميم گرفتند كه كفشي خاص براي مایکل جوردن كه در آن زمان بازيكني تازه كار در NBA بود، طراحي كنند.

محبوبيت روز به روز اين بازيكن باعث شد كه فروش محصولات Nike بالا برود و ركورد جديدي را در فروش به ثبت برسانند. به زودي، برند Nike, لباس و لوازم ورزشي ديگر را نيز توليد كرد. آن‌ها با تيم هاي بين‌المللي مختلفي از جمله تيم فوتبال برزيل و تيم فوتبال زنان و مردان امريكا قرارداد بستند.

تاریخچه حیرت انگیز برند Nike

اين برند به توليد كفش هاي جديد ورزشي هم ادامه داد. امروزه Nike داراي توليدات مختلف ورزشي در رشته هاي تنيس، بيسبال، فوتبال و ... است. تمايل و خواست بیل براي يافتن بهترين راه حل و نوآوري فیل در تجارت، سبب شد كه Nike تبديل به يكي از پرفروش‌ترين و محبوب‌ترين برندها در دنيا شود.

در سال ٢٠١٢، درآمد آن‌ها بيش از ٢٤ ميليارد دلار بود. Nike در دوران موفقيت خود، شركت هاي مختلفي را تاسيس كرد اما اكثر آن‌ها را واگذار كرد. يكي از اين شركت ها، Umbro بود. در حال حاضر، Nike داراي دو شركت تابع به نام هاي Converse و Hurley International  است. Nike اسپانسر چندين بازيكن فوتبال، تنيس و بسكتبال است.

آن‌ها همچنين داراي خط توليد كفش هاي مخصوص براي ورزشكاران هستند. كارمندان برند Nike بيش از ٤٤ هزار نفر هستند و ارزش اين برند ١٠ ميليارد دلار است. موفقيت Nike به دليل نوآوري هاي هميشگي و سرمايه گذاري به موقع است كه باعث شده‌اند ارزش سود Nike هر ساله چندين هزار ميليون دلار باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت