loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 517 1394/03/31 نظرات (0)

روش تمیز کردن زیورآلات و جواهرات از جنس طلا

روش تمیز کردن زیورآلات و جواهرات از جنس طلا

طلا گرانبهاترین فلزی که کاربرد زیبایی‌سازی برای خانمها و آقایان دارد. فلزی که قرن‌های متمادی است نسل‌های بشر به دنبال آن بوده‌اند و همواره از نسلی به نسل دیگر انواع و اقسام زیورآلات ساخته شده به دست بشر به میراث رفته است. فلزی که نشانه‌های زیادی با خود به همراه دارد و زنان و مردان بسیاری روزانه از آن در زیورآلاتی که به خود می‌آویزند از آن بهره می‌برند.

اما این فلز گرانبها در طول زمان شفافیت و درخشانی خود را از دست می‌دهد؟

روش تمیز کردن زیورآلات و جواهرات از جنس طلا

چرا طلا تیره رنگ‌ می‌شود و درخشش خود را از دست می‌دهد؟

بدون شک فلز گرانبهای طلا درخشش خود را از دست نمی‌دهد اما پوشیدن و استفاده مداوم،‌ تماس داشتن با پوست و عرق بدن، گرد و خاک  باعث تیره شدن این فلز براق و زیبا می‌شوند. بدست آوردن درخشش در زیورآلات طلایی کار راحتی است. نگاهی می‌کنیم به شیوه درخشان کردن این فلز در منزل.

 

روش اول: دست‌بند، زنجیز گوشواره و هر آن چیزی که می‌خواهید براق شود را در یک کاسه قرار دهید. البته از این روش زمانی استفاده کنید که زیورآلات شما از سنگ‌های گران قیمت در ساختشان استفاده نشده باشد. اگر سنگ‌های قیمتی در دستبند یا گردنبند خود دارید این روش را فراموش کنید. برای براق شدن کافی است کمی مایع ظرفشویی در کاسه ریخته و به آن اضافه کنید و بگذارید این آب ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشد. بعد از این مدت، زیورآلات را خارج کرده و با آب تمیز بشویید و خشک کنید. در این وضعیت می‌توانید ببینتید که درخشش طلای شما مجددا برگشته است. برای اینکه طلا خوب تمیز شود بهتز است از یک پارچه بنبه‌ای استفاده کنید که هم خط و خش روی زیورآلات شما نیندازد و هم اینکه آب را به خوبی به خود جذب کند.

روش دوم: کم آب را ولرم کنید. یا اگر آب جوش دم دستتان است بگذارید خنک شده و به دمای ولرم بودن آب برسد. زیورآلات را در آن بریزید. کمی آب معدنی بدون سدیوم داخل ظرف ریخته و به آن مایع تمیزکننده اضافه کنید. زیورآلات را داخل آن ریخته و بگذارید برای ۳۰ دقیقه در آن بماند. سپس با یک مسواک تمام زوایای داخلی آن را تمیز کرده و با یک پارچه نرم خشک کنید.

ذاگر زیورآلات شما از طلاست و نه شبه آن می‌توانید از الکل هم استفاده کنید. کافی است پارچه‌ای را به الکل آغشته کنید و زیور آلات را با آن تمیز کنید. می‌توانید برای اینکه بوی الکل بپرد، در انتها با آب زیورآلات خود را بشورید و با یک پارچه نرم آن را خشک کنید.

 روش تمیز کردن زیورآلات و جواهرات از جنس طلا

چند نکته دیگر درباره تمیز کردن زیورآلات طلا

  • از کلر دوری کنید. با توجه به اینکه کلر می‌تواند در رنگ و شفافیت طلا تاثیر بگذارد،‌ از شستن زیورآلات طلا با آب شهری خودداری و از آب بدون کلر استفاده کنید.
  • در استخر طلا نبرید. آب استنخر منبع سرشاری از کلر است و می‌تواند شفافیت طلای شما را کم کند. قبل از شنا طلا را خارج کنید. در صورتی که می‌توانید اصلا با خود طلا به استخر نبرید.
  • از محفظه‌های نگهدارنده ویژه استفاده کنید. طلا هم مانند هر فلز دیگر می‌تواند دچار خطر و خش شود. بهتر است برای جلوگیری از این موضوع از محفظه‌های مخصوص نگهداری زیورآلات استفاده کنید تا این موضوع کمتر رخ دهد.

به یاد داشته باشید که می‌توانید –و بهتر است- پس از هر بار استفاده از طلا آن را تمیز کرده و در محفظه مخصوص قرار دهید. اینطوری به دیرتر تیره شدن زیورآلات خود کمک بزرگی می‌کنید.


گردآوری و بازنشر:مجله زیبایی لایت مد

wWw.LiteMode.iR

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت