loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 167 1394/02/19 نظرات (0)

آخرین اخبار فناوری‌هایی که دنیای مد را متحول کرد

آخرین اخبار فناوری‌هایی که دنیای مد را متحول کرد

مانند بسیاری از شاخه‌های دیگر هنر، تکنولوژی تغییراتی در دنیای مد و فشن ایجاد خواهد کرد. مواد و فناوری‌های جدید در کنار طراحی‌های کلاسیک و شیوه‌های قدیمی طراحی مد و فشن انقلابی را در آینده‌ای نه‌چندان دور رقم خواهند زد. چند ماهی است که فناوری‌های پوشیدنی دنیای تکنولوژی را تحت تأثیر قرار داده‌اند،‌ از طرفی دیگر پرینترهای سه‌بعدی روزبه‌روز خبرسازتر می‌شوند و مثال‌هایی ازاین‌دست زیاد دیده خوانده می‌شود. در ادامه باهم همراه می‌شویم تا چند فناوری که می‌توانند دنیای مد و فشن را تغییر دهند مرور کنیم.

آخرین اخبار فناوری‌هایی که دنیای مد را متحول کرد

زره و اطلاعات؛ همه با هم در یک لباس

زمانی که بحث محافظت از بدن در برابر ضربه، آتش، حرارت و مواردی شبیه به این می‌شود، لباس نقش مهمی پیدا می‌کند. لباس که می‌تواند به‌عنوان اولین پوششی که سلامت و امنیت ما را تأمین کند به‌تازگی با فناوری‌هایی که به آن اضافه‌شده است، علاوه بر ذخیره اطلاعات می‌تواند در مواردی هم برای تأمین امنیت ما وارد عمل شوند. به‌طور مثال پوششی که باظرافت طراحی‌شده و با مد روز هم در ارتباط هستند، می‌توانند به‌عنوان کیسه هوا عمل کرده و برای موتورسواری یا دوچرخه‌سواری مورداستفاده قرار گیرند. یا دستکش‌هایی که می‌تواند در تأمین امنیت جانی آتش‌نشانان مورداستفاده قرار گیرد و اطلاعات حیاتی این افراد را به مرکز مخابره کنند.

آخرین اخبار فناوری‌هایی که دنیای مد را متحول کرد

تبدیل انرژی جنبشی

زمانی که ما راه می‌رویم، می‌دویم یا به هر نحوی فعالیت بدنی داریم، انرژی جنبشی از طرف ما تولید می‌شود که می‌توان آن را به انرژی الکتریکی تبدیل کرد. شرکت‌ها و مخترعین زیادی در حال فعالیت هستند تا بتوانند این انرژی تولیدشده را به نحوی ذخیره کنند و بتوانند از آن برای شارژ باطری‌های موبایل، Mp3 پلیر و دستگاه‌های همراه ما تبدیل کنند. به‌زودی و با تکمیل طرح‌ها و ایده‌هایی که مطرح‌شده،‌ برای شارژ کردن موبایل کافی است مدتی بدویم.

آخرین اخبار فناوری‌هایی که دنیای مد را متحول کرد

پرینترهای ۳ بعدی در خدمت مد

هرچند فناوری پرینترهای سه‌بعدی همچنان زیاد کاربردی نیستند و در دسترس عموم به‌سختی یافت می‌شوند، ولی باید توجه به این موضوع را فراموش نکنیم که با فراگیر شدن این فناوری چه تغییرات شگرفی در تولیدات دنیای مد را شاهد خواهیم بود.

آخرین اخبار فناوری‌هایی که دنیای مد را متحول کرد

فناوری RFID

شاید در میان فنّاوری‌هایی که بررسی کردیم، RFID قدمتی بیشتر داشته باشد. استفاده از این تکنولوژی علاوه بر اینکه می‌تواند چرخه تولید و توزیع یک محصول را تا رسیدن به مشتری در خود نگه دارد و اطلاعات خوبی از این چرخه را ذخیره کند، می‌تواند یادآورهای خوبی هم برای افرادی باشد که ممکن است کلید منزلشان را هم فراموش کنند. این چیپ‌ها می‌توانند در دنیای مد به‌صورت بسیار شکیلی وارد بازار شوند و در قالب دستبندها و انگشترهای گران‌قیمت عرض‌اندام کنند.

در دنیای پیش رو و در آینده‌ای نزدیک، حضور تکنولوژی را در دنیای مد بیشتر از قبل خواهیم دید.



منبع و گردآوری:مجله زیبایی لایت مد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت