loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 667 1393/12/07 نظرات (0)
چند قانون مقابله با پیری پوست


 چند قانون مقابله با پیری پوست

سلول‌هاي پوست ما به دو شيوه پير مي‌شوند. يک علت آن درست مانند ديگر سلول‌هاي بدن و به دليل بالا رفتن سن و تغييرات ناشي از آن است که موجب مي‌شود کارکرد و نوع فعاليت سلول‌هاي مختلف دستخوش تغيير شوند.

 

همه اين تغييرات دست به دست هم مي‌دهند تا فرآيند اکسيداسيون در سلو‌هاي پوست اتفاق بيفتد و روند پيري تسريع شود. عامل دومي که به پيري سلول‌هاي پوست منجر مي‌شود، اشعه‌آفتاب است. اتفاقا همين نور آفتاب نيز با عملکرد مشابه، موجب اکسيداسيون سلول‌هاي پوست و تسريع روند پيري مي‌شود.

 


۱ . نوشیدن آب را فراموش نکنید: زیرا نوشیدن آب کافی حداقل ۸ لیوان در روز تاثیر بسیار بزرگی روی جلوگیری از پیری پوست دارد و همچنین باعث طراوت پوست می شود.

 

۲ . اجتناب از رژیم های غذایی نادرست : رژیم های غذایی خودسرانه و نادرست باعث چاق و لاغر شدن بدن شما می شود و علاوه بر شل شدن و افتادگی پوست بدن به پوست صورتتان نیز آسیب می رساند و باعث چروک شدن پوست صورتتان می شود بنابراین برای جلوگیری از این آسیب ها شما حتما برای کاهش وزن نیز تحت نظر یک پزشک متخصص باشید.

 

چند قانون مقابله با پیری پوست

 

۳ . از آفتاب اجتناب کنید: زیرا تاثیر بزرگی روی پیری پوست می گذارد و اگر ناچار به بیرون رفتن شدید ضد آفتاب را فراموش نکنید.

 

۴ . میوه ها و سبزی های تازه را جایگزین فست فودها و غذاهای پر کالری کنید: زیرا ویتامین های موجود در میوه ها و سبزی ها تاثیر زیادی روی جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست می گذارند.

 

۵ . از استعمال دخانیات اجتناب کنید: که مهم ترین و بزرگ ترین دلیل پیری پوست می باشد.

 

 

آنچه مهم است اينکه براي جلوگيري از روند پيري که حاصل جمع پيري ناشي از سن و پيري ناشي از نور آفتاب است، بايد از آنتي‌اکسيدان‌ها استفاده کنيم چراكه آنتي‌اکسيدان‌ها مي‌توانند از اکسيداسيون سلول‌هاي پوست جلوگيري کنند

 

و روند پيري را به تعويق بيندازند. علاوه بر اين آنتي‌اکسيدان‌ها موجب شادابي و نشاط پوست مي‌شوند و عمل کلاژن‌سازي را در پوست تحريک مي‌کنند و اين امکان وجود دارد که در حضور آنتي‌اکسيدان‌ها، کلاژن‌سازي طولاني‌تر شده و بهتر انجام گيرد.

 

به همين منظور ما در داروهاي مختلفي که داريم و آنها را با نام ضدچروک يا محافظت‌کننده پوست مي‌شناسيد، از انواع آنتي‌اکسيدان‌ها استفاده مي‌کنيم. حتما تا به حال شنيده‌ايد که مي‌گويند قرص ويتامين E قرص جوان‌سازي است يا کرم ضدچروک با غلظت 20 درصد از ويتامين C تهيه شده است.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت