loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 1829 1393/11/26 نظرات (0)

 پوشیدن کفش پاشنه بلند بدون درد

کفش پاشنه‌بلند کفشی است که پاشنه‌ای بلندتر از دیگر انواع کفش‌ها دارد. از این‌گونه کفش در مهمانی‌ها به دلیل زیبایی بیشتر استفاده می‌شود. در اغلب کفش‌های پاشنه بلند، پاشنه کفش را به صورت باریک و بلند می‌سازنند که خود انواع مختلفی دارد.

 

بدن انسان به شکلی طراحی شده است که تمامی اعضای بدن در حالت عمودی در تعادل قرار گرفته‌اند. به شکلی که میتوان خط صافی را از مرکز سر تا پاشنه پا رسم کرد. در این حالت عمده وزن سر، شانه‌ها و قسمت فوقانی بدن بر پهلوها و بعد از آن تمامی وزن بدن بر روی استخوان‌های پاشنه پا قرار می‌گیرد.

 

هنگامی که کفش پاشنه بلند به پا می‌کنید، بخشی از این وزن به استخوان‌های ضعیف‌تر جلوی پاها از جمله انگشتان تحمیل می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که درد در مفاصل انگشتان و قوزک پا آغاز شود. این حالت حتی ممکن است سبب تخریب اعصاب این نواحی شود.

 

این آسیب هنگامی خطرناک‌تر می‌شود که کفش‌های نوک تیز پوشیده باشید. هر چقدر هم که پاشنه کفش بلندتر باشد، ماهیچه‌های سینه پا بیشتر کشیده می‌شود و در نتیجه این درد تا ماهیچه‌های ساق پا و زانو ادامه پیدا می کند.

 

پوشیدن کفش پاشنه بلند بدون درد

 

راه برطرف کردن این دردها و جلوگیری از این خطرات چیست؟

 

گام اول؛ نجام نرمش‌های ساده

انجام نرمش‌های ساده پا نخستین گامی است که می‌توانید برای کمک به خودتان بردارید. قوزک پا را به صورت دورانی بچرخانید. انگشتان خود را ماساژ دهید. اگر یوگا تمرین می‌کنید هم که چه بهتر! حرکت‌های مربوط به پاشنه‌های پا را چندبار در روز تکرار کنید.

 

گام دوم؛ استراحت پاها

راه دیگر ایجاد دوره استراحت پا در ساعات کار است. برای چند ثانیه، کفش‌ها را از پا در بیاورید و تمرین قوزک پا را انجام دهید.

 

پوشیدن کفش پاشنه بلند بدون درد

 

گام سوم؛ دقت در خرید کفش

گام بعدی دقت در خرید کفش پاشنه بلند است. زمان خرید می‌بایست به چهار نکته دقت کنید: تخت کفش، پنجه کفش، قسمت فوقانی و پاشنه کفش.


تخت کفش؛ تخت کفش نباید زیادی سفت یا برعکس بیش از اندازه نرم باشد.
پنجه کفش؛ پنجه کفش باید گنجایش هر پنج انگشت را داشته باشد.


قسمت فوقانی؛ قسمت فوقانی باید قوزک پا را حمایت کند.
پاشنه کفش؛ پاشنه کفش نباید بیش از اندازه بلند باشد .

 

پوشیدن کفش پاشنه بلند بدون درد

 

آسیب های کفش پاشنه بلند برای زنان

فشار  پاشنه بلند باعث بلندتر به نظر رسیدن پاها شود ولی بالا رفتن پاشنه باعث افزایش فشار روی پنجه پا خواهد شد.


عضله ساق پا متناسب با مقدار بالا رفتن پاشنه منقبض می‌شود و این امر در طولانی مدت سبب کوتاه و سفت شدن عضله خواهد شد.


اعصاب مورتون پاشنه بلند و پنجه باریک می‌تواند سبب رشد غیرطبیعی عصبی (نوروما) در بین انگشت‌های سوم و چهارم شود که به نوبه خود باعث درد و بی‌حسی انگشتان خواهد شد.


تاندون آشیل وقتی جلوی پا نسبت به پاشنه پایین می‌آید، به سمت بالا کشیده می‌شود. هرچقدر که طول این تاندون کوتاهتر شود، درد شدیدتر خواهد بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت