loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 1367 1392/11/11 نظرات (0)

http://up.golimode.ir/up/golimode/Pictures/LITEMODE_IR/lite_mode/fa/R1390909729.jpg

لک صورت و درمان گیاهی لک صورت

 

 

قاطی از بدن که در معرض تشعشع آفتاب قرار می‌گیرند، بیشتر دچار لک می‌شود و این بدان علت است که در اثر تابش نور آفتاب و اشعه ماورای بنفش، ملانین (ماده رنگی پوست) که از سلول‌های رنگدانه‌ساز پوست ترشح می‌شود، به طور ناهماهنگ در سطح پوست جمع و باعث به وجود آمدن کک‌ومک می‌شود.

 

 


 

 

یادتان باشد که کک‌ومک برگشت پذیر است، بنابراین پس از مداوا نیز باید از پوست صورتتان مراقبت نمایید.

 

 

عوامل مختلفي مي توانند روي ميزان و كيفيت رنگدانه ها و سلولهاي رنگدانه ساز تاثير گذاشته و باعث تغيير رنگ پوست و ايجاد لك هاي تيره صورت شوند كه عبارتند از:

 

بيماريها و اختلالات ارثي و ژنتيكي، بيماريهاي سوخت و ساز سلولي ،بيماريهاي هورموني ،بيماريهاي التهابي،عفونت هاي موضعي پوست، عوامل شيميايي، دارو ها ،علل تغذيه اي شامل كمبود ويتامين ها، سوء تغذيه و بالا خره بدخيمي هاي پوستي.

 

 

 


 

 

افزايش رنگ پوست همچنين ممكن است به علت هورمونال باشد همانند حاملگي و يا در بعضي بيماريها مثل ملاسما و آديسون كه در اثر هر دو عامل يعني تداخل بين عوامل هورمونال و نور آفتاب بوجود مي آيد.

 

 

ملاسما يكي از شايعترين علل ايجاد لك صورت است و اغلب در خانم هاي مراجعه كننده براي درمان لك صورت ديده مي شود كه يك لك اكتسابي قهوه اي رنگ صورت است كه به صورت آهسته و قرينه به وجود مي آيد، اين نوع لك صورت ممكن است بدون علت مشخص يا به صورت فاميليال مخصوصاً در افرادي كه در تماس با نور آفتاب خفيف تيره مي شوند، ديده شود.

 

دو عامل مهم در ايجاد ملاسما، ژنتيك و تغييرات هورموني در تركيب با اشعه ماوراء بنفش هستند.

 

بعضي خانمها متوجه مي شوند كه درست قبل از قاعدگي لك ها واضحتر مي شود. مدت زيادي طولمي كشد تا پس از قطع قرص ضد حاملگي اين لك برطرف شود و يا ممكن است كه هرگز به طور كامل برطرف نشود.

 

 


 

انواع ماسک لک صورت

 

 

ماسک گرمک:

ماسک زیبایى گرمک براى باز و شاداب شدن چهره مفید است این ماسک را روى صورت بکشید و بگذارید براى ۱۵ دقیقه بماند. این ماسک براى از بین بردن لکه ها و جوش های سر سیاه نیز مفید است.

 

 

ماسک عسل و سرکه:

مقدارى عسل و سرکه را مخلوط کرده و روى لکه هاى صورت بمالید. کبودى هاى زیر چشم را با این ماسک برطرف کنید.

 

 


 

 

ماسک کنگر:

آب کنگر را گرفته به اندازه یک سوم آن موم سفید و روغن بادام اضافه کرده و خوب هم مى زنید تا به صورت ماسک درآید. این ماسک را روى لکه هاى پوست مى گذارید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب ولرم مى شویید این ماسک براى از بین بردن لکه ها مفید است.

 

 

ماسک هویج و سیب:

هویج و سیب را رنده کرده و یک قاشق مرباخورى عسل به آن اضافه کرده و روى صورت هایى که لک دارد بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.

 

 

 

گردآوري توسط : مجله لایت مد


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت