loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 828 1392/07/22 نظرات (0)


پوستی بهتر در فصل سرما

یکی از دلمشغولی های اکثر ما زنان نیز با شروع فصل سرما و آغاز بادهای پائیزی شروع میشود؛ چگونه پوست خود را در این شش ماه دوم سال به بهترین نحو نگهداری نماییم. هوای خشک لایه نازک روغنی روی پوست را از بین می برد و باعث ترک و خارش پوست می گردد.

 

پوستی بهتر در فصل سرما

 

ترکهای ریز روی پوست می واند باعث ایجاد عفونتهای ریز بروی پوست و ورود غبار به لایه های درونی پوست، ایجاد آکنه و اگزما و حساسیتهای پوستی گردد. در این مورد هم آنچنان که قدما گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است. این هشت راهکار روشهایی است که شما را در مقابل بروز چنین مشکلاتی بیمه می نماید.

 

1- وقتی هوای بیرون سرد میشود بجای گرفتن حمامهای طولانی مدت دوشهای کوتاه مدت با درجه آب نسبتا ولرمتر بگیرید همچنیین از صابونهای مخصوص پوستهای خشک و حساس استفاده نمایید. بدنتان را به آرامی خشک نمایید تا باعث ایجاد کبودی پوستی موقع خشک کردن نشوید. هنگامی که هنوز بدنتان کمی مرطوب است کرم پوست استفاده نمایید. سعی نمایید کرم را به همه نقاط بدنتان استعمال نمایید.

پوستی بهتر در فصل سرما

 

2- بریا بهتر جذب شدن کرم مرطوب کننده پوست قسمتهایی از بدنتان را که دچار خشکی مفرط پوست می باشد بمدت ده دقیقه بعد از کرم زدن در نایلونی بپوشانید. بهترین زمان برای استعمال کرم درست بعد از حمام کردن می باشد.

پوستی بهتر در فصل سرما

 

3- اگر پوست بدنتان حساس است بجای لباسهای کتانی و پارچه هایی که انتقال هوا در آن صورت می پذیرد استفاده نمایید. لباسهایی از جنس نایلون و پلی استر میتواند بر حساسیت پوست شما بیفزاید. لباسهایی که زیاد فیت بدنتان نباشد نیز به تنفس پوست شما کمک می نماید اگر از وسایل رطوبت ده در خانه استفاده می نمایید رطوبت خانه را در سطح 20 تا 40% نگه دارید.

 

پوستی بهتر در فصل سرما

4- برای جلوگیری از بروز عفونتهای پوستی از این چند روش ساده استفاده نمایید، شستشوی مداوم دستها و صورت، خواب به انداه مناسب، و تمرینات ساده نرمشی در خانه. این چند کار پوست شما را در مقابل بروز عفونتهای قارپی مقاوم تر می نمایند.

 

پوستی بهتر در فصل سرما

5- زمستان بمعنی روزهای کوتاه تر و زمان کمتر برای رسیدگی به امور مختلف است اگر سرتان با کارهای مختلف شوغ است بهتر است برای زمان خود برنامهریزی نمایید استرس برای رسیدگی به امور مختلف میتواند باعث خستگی و باعث پژمردگی شما گردد.

 

پوستی بهتر در فصل سرما

 

6- بالا رفتن وزن میتواند بر مشکلات پوست شما نیز تاثیر گذار باشد. بنابراین در روزهای سر زمستانی وقتی کاری بهتر از در خانه ماندن و نگاه کردن به برنامه های تلویزیونی ندارید بهتر است مراقب تعداد چیپس و پفکهایی که می خورید باشید.

پوستی بهتر در فصل سرما

 

7- پائیز و زمستان همچنین میزان قدرت اشعه های خورشید را کم می نماید که برای پوست مناسب نیست تابش مستقیم خورشید برای پوست بسیار مهم است، ویتامین D که ازنور خورشید بدست می آید و همچنین کلسیم که از آن بدست می آید برای سلامت پوست بسیار مناسب است.

پوستی بهتر در فصل سرما

در حقیقت این مشکل دوگانه است مشکل اول اینکه در زمستان ما لباسهای بیشتری می پوشیم و بیشتر در خانه می مانیم و مشکل دوم قدرت اشعه های ماورای بنفش خورشید است که کمتر و کمتر میشود. مراجعه به دکتر پوست برای کسانی که سابقه خشکی و ترک خوردگی پوست در زمشتان را دارند و با روشهای مهمولی مشکلشان برطرف نمیشود میتواند کارگشا باشد.

 

 

8- میزان بیشتری آب مصرف نمایید، برای پوست بهتر یکی از کارهایی که باید در هر فصلی انجام دهید مصرف بیشتر آب است، پوست برای بهتر شده درفصلهای سرد سال حتی به آب بیشتر نیاز دارد. سعی نمایید روزی تا 8 لیوان آب بخورید.

پوستی بهتر در فصل سرما



مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت