loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 1057 1392/06/10 نظرات (0)

https://rozup.ir/up/litemode/fadat/9/Q1377952304.jpg


برای پوست های چرب از ماسک های گوناگونی از جمله ماسک خاک رس استفاده می شود. این نوع ماسک باعث از بین رفتن چربی های اضافی صورت و یکنواختی پوست می گردد و آلودگی ها را از سطح پوست پاک نموده و پوست را شفاف می کند و جلا می بخشد.


این نوع ماسک دیر خشک شده و لازم است که در مواقع استفاده بیشتر مواظب باشیم. دوام این ماسک ها در حدود ۲۴ ساعت می باشد. خاک رس یا خاک چینی را با مقداری سفیدآب مخلوط کرده و بعد مقداری گلاب به آن اضافه کنید، آب هلو یا هلوی له شده را نیز به این مخلوط بیافزایید، سپس این ماسک را بر روی پوست خود مالیده و بعد از ۴۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.


تذکر:

قبل از استفاده از این ماسک پوست صورت ، باید خشک باشد و از مالیدن آن به دور چشم جلوگیری نمایید. همچنین از این ماسک نباید بیشتر از هفته ای دوبار استفاده کرد . گل سرشور و سفیدآب و آب بهارنارنج و آب گل مریم را در آب جوش ریخته و رویش را با یک در بپوشانید تا دم بکشد، آن را صاف کرده و گلبرگ ها را خوب فشار دهید تا اسانس آن خارج شود. برای استفاده از این ماسک نیز دقیقا مثل ماسک شماره ۱ عمل کرده و نکاتی که درآن مورد گفته شده در اینجا نیز رعایت نمایید.


مقداری گوجه را از پوست جدا کرده و آن را له نمایید. ابتدا پوست آنرا به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت قرار داده و بعد باآب سرد بشویید. سپس به مدت ۱۵ دقیقه دیگر گوجه له شده را همراه تخمش بر روی صورت قرار دهید و بعد با آب نیمه گرم صورت را بشویید. این ماسک چربی اضافی پوست را می گیرد.


مغز بادام را ساییده و با مقدار کمی آب به صورت خمیر درآورید . ابتدا با مقدار کمی ازآن پوست را ماساژ داده و سپس ورقه نازکی از این ماسک را بر روی پوست مالیده و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست ثابت نگه دارید. در پایان مدت فوق ابتدا پوست را با آب گرم و سپس با جریان آب سرد صورت را شستشو دهید. خامه تازه را با ماست کم چرب به نسبت های مساوی مخلوط کرده و مانند ماسک های دیگر روی پوست صورت و دست ها بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. استفاده از آرد برنج راه دیگری برای از بین بردن چربی صورت می باشد. زیرا آرد فاقد چربی بوده و جاذب آن است آرد چربی صورت را کشیده و آن را معمولی می کند.


▪ طرز تهیه آرد برنج :
برنج را دو شبانه روز بدون نمک در آب خیس کنید و بعد روی یک پارچه پهن نمایید تا آب آن کشیده شود سپس آنرا کوبیده یا آسیاب نمایید. پودر را نیز پهن کرده و بگذارید خشک شود. در موقع استعمال باید صورت کمی خیس باشد تا آرد به آن بچسبد . اگر در اثر استفاده از آرد برنج پوست صورت شما خشک شد، آنرا با زرده تخم مرغ چرب نمایید. مقدار کمی میوه ولیک را در نیم لیتر آب جوش بریزید و شب ها، پس از پاک کردن کامل صورت (از آرایش و آلودگی ها) آنرا بر روی پوست بمالید. مقداری گل و برگ نعناع را به مدت ۱۵ دقیقه در آب جوش دم کنید سپس محلول را صاف نموده و بگذارید تا سرد شود و بعد آنرا بر روی پوست صورت بمالید بدین ترتیب نسوج پوست بسته شده و منافذ باز شده بشره تنگ می شود.


مقداری از گل های مرزنگوش وحشی را در مقداری آب بجوشانید و بگذارید تا حدود ۱۰ دقیقه دم بکشد . این لوسیون را پس از صاف و سرد کردن به صورت کمپرس روی پوست قرار دهید.



استفاده از گوشت له شده گیلاس و قرار دادن آن روی پوست گردن و صورت برای پوست های چرب بسیار مفید است؛ به شرط اینکه پوست کاملا پاکیزه باشد. مقداری گلبرگ گل شقایق و مریم گلی را در نیم لیتر آب جوش دم کنید . پس از گذشت ۳۰ دقیقه محلول را صاف کرده و به صورت لوسیون سرد از آن استفاده نمایید.

۲۰ تا ۲۵ گرم برگ تمشک وحشی را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید این جوشانده را صبح و شب به صورت محلول بر روی پوست خود بمالید. برش های نازک پرتقال را تهیه کرده و بر روی پوست چربتان به مدت نیم ساعت قرار دهید . توت فرنگی میوه ای است که در از بین بردن چربی اضافی پوست بی نظیر می باشد. این ماسک به تنهایی باعث ویتامینه شدن پوست شده و به آن زیبایی می دهد. مقداری بگر و جوانه بادرنجبویه را در یک لیتر آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه فراهم کنید. پس از دم کشیدن آن را صاف و سرد کنید . این محلول برای پوستهای چرب بسیار مفید است.


▪ تذکر:
خیار، سفیده تخم مرغ، بابونه، بومادران، توت فرنگی ، بادام، عرق کافوری، پودر زاج، سرکه، کاهو، بلغور، جوی دو سر، صمغ عربی، گوجه فرنگی ، لیمو ترش و ماست برای پوست های چرب بسیار نافع است.

 

یادآوری:

برای متعادل کردن چربی پوست صورت و در نتیجه جلوگیری از جوش زدن آن بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:
از خوردن چربی های سفت و جامد خودداری کنید و به جان آن از روغن مایع و سیال به مقدار کم استفاده کنید . از خوردن قند و شکر سفید اجتناب کنید. از خوردن شیرینی های خامه ای خودداری کنید. از خوردن ادویه های گرم به خصوص دارچین پرهیز کنید. از خوردن انواع شکلات ها و آجیل ها بپرهیزید.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت