loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 13449 1392/05/29 نظرات (1)

https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/111/modopooshak-boutique-mp.jpg

با گذشت زمان و مستقل شدن صنعت مُد و پوشاک، فروشگاه‌های لباس نیز مجلل شدند و رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفتند و از فروشگاه‌ها محلی و کوچک، تبدیل به بوتیک شدند. "بوتیک‌ها" را می‌توان نسخه‌ی لوکس‌تر و مجلل‌تر فروشگاه‌های لباس قدیمی دانست. در بوتیک‌ها تنها معرفی و فروش اجناس مدنظر نیست، بلکه هر بوتیک با خود فرهنگی خاص و طرز فکری نو را به ارمغان می‌آورد. از نحوه‌ی طراحی محیط یک بوتیک تا رنگ‌بندی، نورپردازی، انتخاب موسیقی مناسب و ... همه و همه نیازمند سال‌ها مطالعه و تجربه در این صنعت است. ما در این مقاله سعی داریم تا به ساده‌ترین شکل ممکن و در یک آموزش قدم به قدم، شما را کم و بیش با نحوه‌ی شکل‌گیری یک بوتیک آشنا کنیم.

گـام نـخـسـت
برای پیدا کردن مکان مناسب و متناسب با حال و هوای پوشاک‌تان، ماه‌ها تحقیق و پژوهش نیاز است. اما مهم‌تر از آن این است که بدانید برای چه قشری و چه جنسی کار خواهید کرد و اینكه چه نوع پوشاكی می‌خواهید به آنها ارائه كنید. اینكه شما لباس‌ مردانه یا زنانه عرضه می‌كنید، نوع دكور شما را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. هم‌چنین قیمت‌های شما و به طور کل ارزش اجناس‌تان، تعیین‌كننده‌ی مدل دكور شما خواهد بود. عرضه برندها و مارک‌های مشهور باید در دكوری درخور نام این برندها باشد و این دقیقا مرز بین لوكس بودن یا معمولی بودن بوتیک شما است.

گـام دوم
فرض می‌کنیم که با موفقیت مرحله‌ی قبلی- که خود شامل ساعت‌ها کار است- را گذراندید. حال نوبت آن رسیده که یک نام مناسب برای بوتیک خود انتخاب کرده و مرحله‌ی دوم کار خود را رسما آغاز کنید. اگر از كشورهای خاصی واردكننده پوشاک هستید باید دكوری مناسب با حال و هوای آن كشورها در بوتیك خود ایجاد كنید. لباسی با مارك فرانسوی در دكور مملوء از گیاهان كشورهای آسیای شرقی هیچ جلوه‌ای نخواهد داشت. همچنین لباس اسپورت را نمی‌توان در كنار كت و شلوار به فروش رساند. هر كدام از این اجناس دكوری ویژه خود می‌طلبد و توجه به این مسائل مانع سردرگمی خریدار می‌شود و درآمد شما را افزایش می‌دهد.

گـام سـوم
حال وقت آن است که کمک بیشتری از دکوراتور خود بگیرید. بوتیک خود را به چند منطقه مجزا تقسیم كنید. قسمت فروش و قسمت پرو باید جدا باشند. با اضافه‌ كردن پرده‌هایی زیبا و خوش‌طرح و البته ضخیم می‌توانید این كار را انجام دهید؛ البته پارتیشن‌بندی‌های مدرن نیز می‌توانند در این بخش کمک حال‌تان باشند. توجه داشته باشید كه مكان پرو باید راحت و عریض باشد و مشتری احساس امنیت و آرامش كند. طراحی اتاق باید به شکلی باشد که در فصول سرد سال گرم و در فصول گرم، سرد باشد تا مشتری لباس خود را در بهترین شرایط دما انتخاب کند. یادتان باشد كه مشتری در این اتاق تصمیم به خرید می‌گیرد. پس با اتخاد راهكارهای مناسب موجبات راحتی او را فراهم كنید تا بتواند بهتر تصمیم بگیرد و پرو شما را به علت گرمی یا سردی بیش از حد ترک نكند. وجود آینه قدی و نور كافی و مناسب در این مكان الزامی است. استفاده از آویزها و وسایل جانبی مناسب و در عین حال زیبا را نیز از یاد نبرید.

گـام چـهـارم
شاید تصور کنید که وقت وارد کردن اجناس به مغازه است؛ اما بدون ویترین‌های شیک چگونه می‌خواهید محصولات‌تان را ارائه کنید؟! به جرئت می‌توان گفت مهمترین قسمت یك بوتیک، ویترین آن است. در واقع این ویترین است كه مشتری را به بوتیك شما می‌كشاند. معمولا فروشندگان بیشترین خلاقیت را در این قسمت به كار می‌برند و صد البته بیشترین هزینه را نیز در این بخش متحمل می‌شوند. ویترین شما نماینده بوتیك شما بوده و شما را به با یک نگاه معرفی می‌كند. علاوه بر اجناس خود كه در ویترین قرار می‌دهید، می‌توانید ویترین خود را با انواع وسایل دكوراسیونی تزئین كنید. مجسمه‌ها، گل‌های خشک معطر و لامپ‌های رنگی با نور ملایم گزینه‌های مناسبی هستند. همچنین ویترین باید حاوی چكیده‌ای از اجناس شما باشد چون اگر مشتری با توجه به ویترین به بوتیك شما بیاید باید بتوانید جنسی كه نظرش را جلب كرده، به او ارائه دهید.

گـام پـنـجـم
می‌رسیم به رنگ‌بندی محیط بوتیک. انتخاب رنگ‌های مکمل در بوتیک شما ایجاد تناسب می‌كند. اگر در بوتیک خود سبک‌ها و برندهای مختلف را ارائه می‌دهید، آنها را به صورت مجزا در گوشه‌های بوتیک قرار دهید و رنگ متناسب با هر كدام را در اطرافش بچینید. سعی کنید تا هماهنگی رنگ را در طراحی بوتیک خود حفظ کنید، البته گاهی رنگ‌های متضاد نیز با هم به كار می‌روند که جزو سبک‌های جدید بوده و نوعی مدرنیته به فضای بوتیک شما می‌بخشد. امروزه رنگ‌های سفید و مشكی در كنار یكدیگر با ایجاد نوعی كنتراست زیبا، به راحتی توجه مشتریان را جلب می‌كنند.

گـام شـشـم
گام بعدی اضافه کردن مبلمان به بوتیک است. اگر مشتریان شما جایی برای نشستن داشته باشند، به راحتی می‌توانید از فرصت استفاده کرده و اجناس خود را به آنها معرفی كنید. گاهی كسانی تنها همراه فرد خریدار هستند. اگر در بوتیك شما جایی برای نشستن وجود داشته باشد، فرد همراه می‌نشیند و خریدار با حوصله بیشتر اجناس را نگاه می‌كند و در این صورت عجله‌ای برای رفتن ندارد. این مسئله بر میزان فروش شما می‌افزاید. میزی كوچک در جلوی مبل‌ها قرار دهید و ژورنال‌ها و كاتالوگ‌های اجناس خود را روی آن قرار دهید. این كار همه مشخصات كالا را در غیاب شما نیز معرفی می‌كند و مشتری با آگاهی اقدام به خرید می‌كند. این مسئله هم‌چنین باعث می‌شود تا مشتری زمان بیشتری را در بوتیک سپری کرده و در نتیجه وقت بیشتری برای مجاب کردن وی به خرید اجناس‌تان دارید.

گـام هـفـتـم
اضافه کردن لوازم جانبی به یک بوتیک مساوی است با جذب مشتریان بیشتر و در نتیجه افزایش میزان فروش. با استفاده از مجسمه‌ها، تابلوهای نقاشی، عكس‌هایی از مناظر زیبا، پارچه‌های رنگی، صدف‌ها و لامپ‌های كم‌نور زیبا، گل‌های خشک‌شده و ترجیحا معطر، فضایی هنری در بوتیک خود ایجاد كنید. موارد یاد شده می‌تواند موجب خاطراتی خوش برای مشتریان شود. در انتخاب این وسایل سعی کنید از المان‌های مرتبط با مُد بیشتر الهام گرفته و محیطی فشن‌تر خلق کنید.

گـام آخـر
به عنوان آخرین قدم، تبلیغات برای بوتیک را فراموش نکنید. یکی از نوین‌ترین روش‌های تبلیغات، تبلیغات از طریق اینترنت و خصوصا شبکه‌های اجتماعی است. اگر بتوانید مشتریان خود را از طریق اینترنت و به طور کل روش‌های غیر فیزیکی جذب کنید، هم در وقت صرفه‌جویی کرده‌اید و هم در هزینه و انرژی.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط پارسا در تاریخ 1394/09/20 و 11:32 دقیقه ارسال شده است

سلام
یه سوال: مکان بوتیک زنانه اگه کنار آرایشگاه مردانه باشه مشکلی از نظر صنف پیش میاد؟
بوتیک زنانه و مردانه با هم باید چه شرایطی داشته باشه؟
پاسخ : سلام پارسا عزیز نظرت رو ثبت کردم که اگه کسی اطلاعاتی داره بهت کمک کنه مرسی که نظر دادی


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت