loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 205 1396/05/06 نظرات (0)

نکات ساده‌ برای مراقبت و محافظت از چشم‌ها

نکات ساده‌ برای مراقبت و محافظت از چشم‌ها

بدون شک بینایی یکی از مهم‌ترین حس‌های انسان است و نه تنها در ارتباط با محیط خارجی نقش مهمی دارد، بلکه در یادگیری نیز تاثیرگذار هستند. فرد با داشتن حس بینایی از خود محافظت نموده، تعادل خود را حفظ کرده و از دیدن محیط اطراف لذت می‌برد. مراقبت از این نعمت بزرگ باید در نهایت دقت انجام شود که در زیر با برخی از نکات بهداشتی جهت مراقبت از چشم‌ها آشنا خواهید شد.

نکات ساده‌ برای مراقبت و محافظت از چشم‌ها

  1. خواب کافی داشته باشید و در طول روز به چشمان خود استراحت دهید.
  2. از آن‌جایی که پوست دور چشم بسیار حساس است، از این ناحیه‌ی حساس باید به خوبی مراقبت و با ظرافت برخورد کرد. همچنین می‌توانید دور چشم را با روغن بادام و سر انگشتان خود ماساژ داده اما به یاد داشته باشید که اصلا دور چشم خود را فشار زیادی ندهید.
  3. از آن‌جایی که چشم‌ها حساس هستند، در استفاده از لوازم آرایشی دقت بسیار کرده و از محصولات مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. از قرض گرفتن مداد چشم، مداد ابرو، ریمل یا سایه چشم بپرهیزید.
  4. از عینک آفتابی با کیفیت استفاده کرده تا از چشمانتان در برابر اشعه‌ UV به خوبی محافظت نماید.
  5. هنگام مطالعه، نور کافی و فاصله‌ی مناسب را رعایت کرده و کتاب را نزدیک چشمان خود نیاورید. این نکات را هنگام مشاهده‌ی تلویزیون نیز را رعایت نمایید.

    نکات ساده‌ برای مراقبت و محافظت از چشم‌ها

  6. برای افزایش رشد بیشتر ابروها، شب‌ها هنگام خواب، مقداری روغن کرچک به ابروهای خود بزنید. همچنین قبل از برداشتن آن‌ها، مقدار زیادی مرطوب کننده بزنید، تا اصلاح ابروها آسان‌تر شود.
  7. هنگام انجام دادن کارهایی که گرد و خاک تولید می‌کنند، از عینک‌های پلاستیکی استفاده کنید.
  8. میوه‌ها و سبزیجات قرمز، نارنجی، زرد و سبز تیره را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید، زیرا برای سلامت چشم بسیار مفید هستند.
  9. آب فراوان بنوشید و بدن خود را آبرسانی کنید، زیرا مرطوب بودن بدن به سلامت چشم‌ها کمک شایانی می‌کند.
  10. حرکات ورزش یوگا مانند "سلام بر خورشید" را روزانه انجام دهید. این حرکات باعث قوی شدن ماهیچه‌ی چشم‌ها شده و به آن‌ها آرامش می‌دهد. همچنین برای از بین بردن خستگی چشمان خود به درختان و گیاهان سبز نگاه کنید.

نکات ساده‌ برای مراقبت و محافظت از چشم‌ها

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت