loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 61 1395/12/07 نظرات (0)

طرز تهیه و خواص ماسک ماست برای پوست

طرز تهیه و خواص ماسک ماست برای پوست

8 خاصیت شگفت انگیز ماسک ماست

ماسک علاوه بر اینکه یک ماده غذایی خوشمزه هست ، سرشار از مواد مغذی است که برای بدن مفید می باشد.ولی آیا می دانستید که ماست را می توان به عنوان یک ماسک شگفت انگیز برای پوست استفاده کرد؟بسیاری از افراد از خواص ماست برای پوست آگاهی ندارند.ما در این مقاله هم طرز تهیه و هم کاربرد ماسک ماست را به شما آموزش می دهیم.


مواد مغذی موجود در ماست:

یکی از دلایلی که ماسک ماست باعث درخشان شدن و جوان شدن پوست می شود وجود مواد مغذی است که برای پوست بسیار مفید می باشند.مواد مغذی موجود در ماست که باعث جوانی و درخشندگی پوست می شوند از این قرارند:

روی
در هر 100 گرم ماست تقریبا 1 میلی گرم روی موجود است.روی بیشتر به خاطر خاصیت ضد التهابی قوی که دارد مشهور است ، ضمن اینکه باعث تسهیل فرآیند رشد و تکثیر سلولی می شود.روی باعث کنترل ترشح چربی پوست می شود که در نتیجه در درمان و کنترل آکنه بسیار مفید است.

کلسیم
همه ما می دانیم که ماست منبع غنی از کلسیم است  ولی آیا می دانید که لایه اپیدرم پوست از کلسیم ساخته شده است؟بنابراین مکمل های دارای کلسیم به سلامت و شادابی پوست و همچنین جلوگیری از خشکی و بی آب شدن پوست کمک شایانی می کنند.

ویتامین B
در ماست ویتامین B2 ، B5 وB12  فراوانی وجود دارد.ویتامین B2 یا ریبوفلاوین است که باعث جلوگیری از اثرات مخرب رادیکالهای آزاد بر پوست می شود و همچنین به مرطوب ماندن پوست و رشد سلولی کمک می کند.یک کاسه کوچک ماست 20 تا 30 درصد ریبوفلاوین موردنیاز پوست را فراهم می کند.

اسید لاکتیک
یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده پوست اسید لاکتیک است که کاربردهای فراوانی در محصولات پوستی دارد.اسید لاکتیک یک لایه بردار ملایم و مرطوب کنده قوی است.ضمن اینکه اسید لاکتیک باعث کاهش عمق چین و چروک و همچنین رفع خطوط ریز صورت می شود.


حالا که مواد مغذی موجود در ماست را شناختید بد نیست فواید ماسک ماست را هم بدانید.


1. مرطوب کننده و رطوبت رسان قوی
اگر پوستتان خسته و کم آب است ، نگران نباشید.مقداری ماست را به صورت دورانی بر روی پوست مالیده و سپس آبکسی کنید.اسید لاکتیک موجود در ماست باعث می شود پوست مرطوب شده و شفاف شود.

طرز تهیه و خواص ماسک ماست برای پوست

2. روشن کننده
اسید لاکتیک موجود در ماست باعث مهار آنزیم تیروزیناز(آنزیم تولید ملانین و ایجاد لک) می شود.با مهار این آنزیم پوست شما روشن تر خواهد شد.


3. لایه بردار ملایم
اسید لاکتیک که در ماست است یک آلفا هیدروکسی اسید است که هم به زدودن سلولهای مرده پوست کمک می کند و هم به جوانسازی پوست.

طرز تهیه و خواص ماسک ماست برای پوست

4. ضدجوش قوی
اگر روزانه از ماسک ماست استفاده کنید جلوی فعالیت باکتری آکنه را میگیرد.روی موجود در ماست هم باعث رفع التهابات پوستی می شود و هم به تنظیم ترشح چربی کمک می کند.همه اینها باعث داشتن پوستی زیبا و بی عیب می شود.

5. ضد تیرگی دو چشم
ماسک ماست دققا همان چیزی است که برای رهایی از تیرگی دور چشم به آن نیاز دارید.روی موجود در ماست باعث رفع این تیرگی و نیز یکنواخت کردن رنگ پوست می شود.

طرز تهیه و خواص ماسک ماست برای پوست

6. سرچشمه جوانی
ماست منبع غنی از آنتی اکسیدان است که از اثرات مخرب رادیکالهای آزاد بر روی پوست جلوگیری می کند.شما با ماسک ماست می توانید روند پیری پوست خود را به تعویق بیندازید.اسید لاکتیک هم ضد چروک و هم باعث جوانسازی پوست می شود.

7. جلوگیری از عفونت های قارچی
اسید لاکتیک از عفونت های قارچی جلوگیری می کند.شما برای رفع عفونت های قارچی پوست باید روزانه 4 یا 5 بار از ماسک ماست استفاده کنید.

طرز تهیه و خواص ماسک ماست برای پوست

8. تسکین آفتاب سوختگی
روی آفتاب سوختگی را به خوبی درمان می کند.روی باعث کاهش سوزش ناشی از آفتاب سوختگی می شود و در متعادل کردن چربی پوست نیز بسیار موثر می باشد.گفته می شود روی باعث کاهش تولید ملانین ناشی از اشعه UVB  می شود.

تجربه خود را از این ماسک خانگی در پایین همین مقاله با دوستانتان در میان بگذارید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت