loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 33 1395/07/12 نظرات (0)
4 نکته طلايي برای تقویت و بازسازی ناخن هایمان

4 نکته طلايي برای تقویت و بازسازی ناخن هایمان

برای داشتن دستانی زیبا، داشتن ناخن‌هایی سالم و مرتب و زیبا یکی از ویژگی‌های مهم برای خانم‌ها به حساب می‌آید.

اغلب بعد از مدتی که با لاک یا مواد شیمیایی مانند پاک‌کننده‌ها سر و کار داشته باشیم، ناخن‌های‌مان آسیب می‌بینند، رنگ آن‌ها به زردی متمایل می‌شود، ضعیف می‌شوند و مستعد شکستن و ورقه شدن هستند.

اين‌جا چند دستورالعمل زیبایی به شما معرفی مي‌کنیم تا بتوانید ناخن‌های خود را تقویت کنید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید. (براي اين‌كار به هیچ چیز خاصی نیاز ندارید، به جز مواد ساده‌ای که در آشپزخانه منزل‌تان یافت می‌شوند.) پس بیایید شروع کنیم:

1. چگونه با آب لیمو و نمک ناخن‌های خود را تقویت کنیم؟

يك قاشق غذاخوری نمك را با یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و نیم لیتر آب گرم مخلوط کنید و ناخن‌های بدون لاک خود را برای حدود 15 دقیقه در آن قرار دهید. بعد خوب ناخن‌های‌تان را بشویید و سپس کرم مرطوب‌کننده یا روغن‌های مغذی به دستان خود بزنید. ( از کره پوست یا چرب‌کننده‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید.) اگر این روش درمانی را در پیش بگیرید و به مدت یک هفته، یک روز در میان این عمل را تکرار کنید، ناخن‌های شما قوی‌تر می‌شوند و زیبا و روشن‌تر به نظر می‌رسند. می‌توانید برای خوش بو شدن و تزیین حمام ناخن‌هایتان، به ظرف چند گلبرگ رز و چند قطره روغن گل رز اضافه کنید.

2. چگونه با روغن زیتون، عسل و تخم مرغ ناخن‌های خود را تقویت کنیم؟

4 قاشق غذاخوری روغن زیتون را کمی ‌گرم کنید (مراقب باشید که روغن نباید داغ شود، به اندازه‌ای گرم کنید که به راحتی قابل دست زدن باشد)، 2 قاشق غذاخوری عسل و يك تخم مرغ زده شده به آن اضافه کرده و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. پس از ترکیب مواد، ناخن‌های خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در در داخل محلول قرار دهید و سپس دست‌های خود را با آب گرم بشویید (بدون استفاده از صابون). اگر از این روش درمان طبیعی 2 بار در هفته و به مدت 2 یا 3 هفته پیروی کنید، ناخن‌های قوی‌تری خواهید داشت که انعطاف بیش‌تر و شکنندگی کم‌تری خواهند داشت. این حمام زیبایی به هیدراته کردن (مرطوب شدن) دست‌های شما نیز می‌انجامد.

4 نکته طلايي برای تقویت و بازسازی ناخن هایمان

3. چگونه با آب لیمو و روغن زیتون ناخن‌ها را تقویت کنیم؟

ترکیب لیمو به همراه روغن زیتون می‌تواند به تقویت ناخن‌های‌تان کمک کند و از پوسته پوسته شدن آن‌ها جلوگیری نماید. برای تهیه این ماده درمانی، نسبت 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با يك قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کرده و ناخن‌های خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در داخل آن قرار دهید و سپس با آب بشویید. به مدت 3 هفته و در هر هفته یک یا دو بار از این روش استفاده کنید و ضمن تقویت و عدم پوسته پوسته شدن، شاهد بهبود سلامت ناخن‌های خود باشید.

4. ساده ترین راه؛ روغن زیتون

اگر حوصله ساخت ترکیبات مراقبتی پیچیده برای ناخن را ندارید یا دیگر مواد مورد نیاز در دسترس شما نیست، استفاده از روغن زیتون به تنهایی می‌تواند بهترین ماده جهت درمان مشکلات ناخن‌های شما باشد. روغن زیتون به شدت حاوی مواد مغذي و مرطوب کننده است و به راحتی توسط پوست و ناخن جذب می‌شود. کافیست ناخن‌های خود را هر هفته یک یا دو بار به مدت 15 تا 20 دقیقه در کاسه‌ای از روغن زیتون غوطه‌ور کنید (سپس با آب بشویید و خشک کنید) تا شاهد شادابی، درخشندگی و تقویت ناخن‌های خود باشید. بعد از انجام این روش می‌توانید ناخن‌های‌تان را با محلول ویتامین E ماساژ دهید تا ماده اصلی سازنده ناخن را تغذیه کنید (محلول را می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید). این کار باعث بازسازی، تقویت و استحکام بیش‌تر ناخن‌های شما می‌شود. ( قبل از استفاده از این ترکیبات درمانی، اطمینان حاصل کنید که به مواد تشکیل‌ دهنده آن‌ها آلرژی نداشته باشید). 

حالا بگوييد، اسرار و دستورالعمل شما برای تقویت ناخن‌های‌تان چیست؟ در صورت تمایل، ایده‌های خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.


#تقویت-ناخن #ناخن-سالم #آب-لیمو #روغن-زیتون #مواد-مغذی-ناخن #بازسازی-ناخن #استحکام-ناخن
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت