loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 1309 1395/07/04 نظرات (0)

آموزش دوخت مانتو شنل دار پاییزه

آموزش دوخت مانتو شنل دار پاییزه

مانتو - پیراهن با شنل پرتابل که برای این شماره درنظر گرفته شده باز هم در فرمی جدید و چند منظوره است. بدنه این لباس به شکل پیراهنی ساسون دار و بدون آستین، با پایین تنه فون است و یقه ایستاده این مانتو-پیراهن به ارتفاع 5cm قابلیت چسبیدن به یقه شنل را دارد. اندازه دور یقه شنل، به اندازه سایز لباس دوخته شده و دور گردن (یقه) هر فرد است. ارتفاع دور یقه شنل کمی کوتاهتر از یقه اصلی لباس تعبیه شده که موجب زیبایی کار و دیده شدن تفاوت رنگ شنل با مانتو یا پیراهن است. ( شکل 1 و2 )

شنل لباس :

شنل با کار بافت ( در قسمت لبه شنل) و پاپیونهایی از بافت ساده برروی بدنه شنل تزیین شده است، این شنل در واقع قابل جدا شدن از بدنه اصلی یعنی پیراهن بوده و برمبنای اقتضای مکانی قابل تبدیل به مانتو است که می‌توان بلوز زیر مانتو – پیراهن، همرنگ شلوار در نظر گرفته شود.
یقه شنل با چسب‌های نر و ماده به یقه پیراهن متصل شده است. همچنین در قسمت جلوی کار، یک دگمه نیز بصورت جدا با چسب نر و ماده قابل وصل شدن به جلوی یقه است.(شکل 3) یعنی زمانی که شما خواستید لباس را بدون شنل استفاده کنید، از روی همین چسب‌ها دو قسمت از هم جدا می‌شوند و شنل بصورت جداگانه برای لباس‌‌های دیگر و حتی بعنوان اشارپ با لباس‌‌های دکلته مجالس ( در موارد لزوم) قابل استفاده است. بنابراین این مانتو-پیراهن به 3 شکل مختلف مانتو-پیراهن و شنل جدا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
الگوی ساده ای از شنل ضمیمه مجله شده که برمبنای قد شما این ارتفاع تا سرآرنج گرفته می‌شود ولی میانگین اندازه در الگو ذکر شده است. شما حتی می‌توانید شنل را در ترک‌های مختلف و پارچه‌‌های متنوع با توجه به رنگ مانتوی زیرین برش داده و فرم‌های جدیدی از آن بدست آورید ولی در نهایت اندازه هلال دور گردن باید با یقه ایستاده شنل هماهنگ باشد. (شکل 4)
برای زیباتر شدن کار ( که طبق گفته مان بتوانیم شنل را بطور جدا استفاده کنیم)، بـا قلاب، بافتی زیبا بـه آن متصل شده و پاپیون‌هایی (که به شکل مستطیل بافته و از وسط جمع شده) به بدنه شنل نصب شده است. شما می‌توانید گل‌های بافتنی ظریفی با رنگهای متنوع برمبنای پارچه خود انتخاب کنید. برای بافت این لبه نیاز به یک عدد کلاف کاموای 100 گرمی متوسط داریم که طول آن منطبق برطول هلال لبه شنل قابل تغییر است.

آموزش دوخت مانتو شنل دار پاییزه

درباره الگو :

الگوی کار از دو قطعه نیم کلوش به علاوه تقریبا یک پنجم، نیم کلوش تشکیل شده( از روی فرمول داده شده آن را بدست خواهید آورد). اندازه دور یقه یعنی جمع قسمت‌های AوB باید حتما به اندازه دور گردن بوده و به یقه ایستاده وصل شود که طریقه بدست آوردن آن در الگوی صفحه 66 همین شماره کاملا توضیح داده شده است. شعاع این کلوش (یعنی ارتفاع شنل) همان طور که گفته شد، برای زیبایی بیشتر نباید پایین تر از آرنج باشد و برای بهتر ایستادن شنل روی بدن و شانه‌ها، یک لایه آستر(لایی حریر) به زیر شنل چسبانده شده که ایست شنل روی شانه‌ها را شکیل تر نمایش می‌دهد. (شکل 5)
* نکته : همان طوریکه در شکل می‌بینید خطوط چهار خانه‌‌های شنل در قسمتی که از هم جدا هستند با تنه اصلی در یک امتداد نیستند شما هم می‌توانید با این قسمت هنر نمایی‌‌های زیادی انجام دهید و شنل با برش‌‌های خاصی را ایجاد کنید. و یا حتی می‌توانید یک شنل تمام کلوش بوجود بیاورید.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت