loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 55 1395/07/02 نظرات (0)

ایا استرس به پوست آسیب می‌رساند؟

ایا استرس به پوست آسیب می‌رساند؟

مسئولیت‌های جدید بسیارى از اوقات به استرس‌های جدید است. استرس مزمن دردر زندگى شما فاجعه‌بار می‌شود. حدس می‌زنید چه می‌شود؟ پوست شما هم دچار مشکل می‌گردد. محرومیت از خواب و یك برنامه ریزى شلوغ می‌تواند برنامه روزمره شما را خراب كند اما همچنین احتمال دارد كه شما را به انجام كارهایى که توكسین شما را بالا می‌برد  هدایت كند ( مثل مصرف قهوه و شكر). پوست شما مسئول افزایش توكسین است و هرگاه شما استرس دارید شروع به زهرزدایى می‌كند.

اگر شما هنوز متعجب هستید كه استرس چطور می‌تواند پوست شما را خراب كند یك نگاه به تعدادى از روش‌های خرابی پوست با استرس بیندازید.

تبخال

در تبخال‌ها یك ویروس با سرایت كردن به پوست یا مایع بدن توسط تماس منتقل می‌شود. اما كسانى كه به این ویروس مبتلا هستند اغلب متوجه آن نمی‌شوند. این ویروس می‌تواند اغلب وقتش را ساكن بماند. محرك‌های شایع شامل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، طب و استرس هستند. 

بیمارى‌ها و التهابات پوستى

كسانى كه با بیمارى‌های پوستى سر و كار دارند ( مثل روزاسه ، اگزما، جوش یا خشكى مزمن) اغلب درمى‌یابند كه استرس‌های روحى یکی از دلایل اصلی آن است. براى مثال استرس رگ‌های خونى را گشاد می‌كند  كه باعث قرمزی پوست می‌شود و روزاسه را بدتر می‌كند. تكنیك‌های مدیریت استرس به همراه تجویز دارو می‌تواند روی بهبودی اثر بگذارد.

ایا استرس به پوست آسیب می‌رساند؟

جوش و شیوع آن

تحقیقی در دانشگاه استنفورد روی 22 دانشجو انجام شد و مشخص شد دانشجویانی که استرس بیشتری در امتحاناتشان دارند جوش‌های بدتری نسبت به دانشجویانی می‌زنند که استرس کمی دارند. استرس ناشى از منابع خارجى ممكن است تاثیر بسزایى بر جوش‌ها بگذارد. استرس باعث می‌شود بدن كلسترول تولید كند كه به غدد شما دستور می‌دهد روغن بیشترى بسازد. به همین علت پوست‌های چرب تمایل بیشترى به جوش زدن دارند. 

كُندى گردش خون

واكنش استرس می‌تواند سرعت گردش خون را كاهش دهد که باعث پریدن رنگ پوست می‌شود. در این حالت ممکن است دایره سیاهی زیر چشمان شما تشکیل شود. براى داشتن جریان خون خوب براى پوست و كلیه خود مقدار زیادى آب در روز بنوشید و ورزش كنید تا به جریان خون خود كمك كنید. سلول‌های پوست مقدار زیادى آب نیاز دارند تا سالم بمانند. 

خطوط ریز

ما سالانه بعد از سن ٢٠ سالگى ١٪‏ از كلاژن پوست خود را از دست می‌دهیم. اما استرس واقعا می‌تواند شدت کاهش کلاژن را افزایش دهد. در این صورت پیشانى پر چین و چروکی خواهید داشت. با کاهش استرس می‌توانید از این روند جلوگیری کنید.

بنیتا
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت