loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 123 1395/05/28 نظرات (0)

چگونه مو‌های سالم و درخشانی داشته باشیم!

چگونه مو‌های سالم و درخشانی داشته باشیم!

اگر موهای ما هرروز زیبا و فوق العاده به نظر می‌رسید، عالی نبود؟ مهم نیست که چه نوع مویی داریم، مهم این است که در هر حالتی موهای شما می‌توانند سالم و درخشان به نظر برسند. در این مقاله، به نکاتی اشاره میشود که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، همیشه موهای جذاب و فوق العاده‌ای داشته باشید. و همچنین نحوه مراقبت و نگهداری انواع مختلف مو نیز بیان می‌شود. تمام مراحل زیر و یا آن هایی که برای شما کارائی بیشتری را دارند، انجام دهید و نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید:

مراقبت های کلی مو:

چگونه مو‌های سالم و درخشانی داشته باشیم!

I. موهای خود را بطور صحیح بشوئید:

سعی کنید موهای خود را هرروز نشوئید. ششستن هرروزه مو، باعث م‌ شود که چربی طبیعی موی سر از بین برود. و اگر از محصولات آرایشی مو مانند اسپری مو، تافت، ژل و ... استفاده کنید، مواد موجود در آنها مانع از پخش شدن چربی طبیعی سر روی موها می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود که هنگام استحکام، تمام مواد آرایشی مو را از روی موی خود بشوئید تا کاملا پاک شوند. اگر از این محصولات استفاده نکنید، دیگر نیازی به شستن هرروزه موی سر خود ندارید و در نتیجه موی شما سالم تر باقی می‌ماند. 

II. کف سر خود را با شامپو ماساژ دهید، نه با  نرم کننده.

نباید اجازه دهید که نرم کننده با ریشه موی شما زیاد در تماس باشد. ۴۰ ثانیه این ماساژ را انجام دهید و سپس موی خود را بشوئید. اگر موهای شما چرب است، این‌کار را یک‌بار دیگر نیز انجام دهید ( فقط با شامپو، از نرم کننده استفاده نکنید). وقتی سر خود را ماساژ می‌دهید، جریان خون افزایش پیدا می کند و هم‌چنین مانع از به وجود آمدن شوره سر می‌شود.  اگر موهای فر و حالت دار دارید، از شامپوهایی که بدون سولفات و سیلیکون هستند استفاده کنید. 

III. نرم کننده را کف دست خود بریزید و آن را از نوک موهای‌تان تا ریشه بمالید.

اگر می‌خواهید موهایی شفاف تر و نرم تر داشته باشید، قبل از شستن نرم کننده، اجازه دهید که چند دقیقه روی موهای شما بماند. 

IV. سعی کنید که موهای‌تان را با بیشترین حد آب سردی که می‌توانید تحمل کنید بشوئید و یا حداقل آخرین شست‌وشوی موی خود را با آب سرد انجام دهید.

اینکار باعث می‌شود که آخرین لایه پوست سر، رطوبت را در خود نگه دارد و مو شفاف تر شود. اگر موهای شما چرب و کثیف است، برای شست‌وشوی موهای‌تان از آب گرم استفاده کنید، اما در آخرین مرحله شستن موهای‌تان، از آب سرد استفاده کنید.

چگونه مو‌های سالم و درخشانی داشته باشیم!

I. موهای خود را بادقت با سشوار خشک کنید:

اگر از سشوار با دقت و به درستی استفاده کنید، برای موهای شما ضرری ندارند. هنگامی که موهای خود را با سشوار خشک می‌کنید، آن را روی باد خنک تنظیم کنید و از موهای خود فاصله دهید تا هیچ گونه گرمایی به موی شما نخورد. اگر سشوار را نزدیک موهای خود قرار دهید، درجه حرارت آبی که در موهای شما وجود دارد، بالا می‌رود و به موهای شما آسیب می‌رساند؛ به همین دلیل است که افراد فکر می‌کنند سشوار برای مو مضر است، اما اگر از آن به خوبی و بادقت استفاده کنید، به موهای شما آسیب نمی‌رساند. تا آن‌جائی‌که امکان دارد، از خشک کردن موهای‌تان با حرارت گرم خودداری کنید، این کار فقط به موهای شما آسیب می‌رساند.

چگونه مو‌های سالم و درخشانی داشته باشیم!

• بعد از حمام کردن، از پیچاندن و فشردن موهای‌تان با حوله سر خودداری کنید: موهای خیس شکننده تر هستند و این کار باعث می‌شود که موهای شما خورد شود و یا بریزد. 

• هنگامی که می‌خواهید با باد گرم موهای خود را خشک کنید، از اسپری‌هایی که مخصوص محافظت از مو در برابر گرما هستند استفاده کنید: در مواقعی که با استفاده از دستگاه موهای خود را صاف، فر و ... می‌کنید نیز از این اسپری ها استفاده کنید.

II. هنگامی که موهای شما خیس هستند،

از شانه کشیدن آنها اجتناب کنید:وقتی که مو خیس است، سریع تر می‌شکند و خورد می‌شود. همچنین شانه کشیدن زیاد مو، به موی شما آسیب می‌رساند. شانه کشیدن بیش از اندازه موها در طول روز، آنها را نرم تر می‌کند اما باعث شکسته شدن و خورد شدن هر چه بیشتر آنها می‌شود. 

• اگر میخواهید موهای خیس خود را شانه بکشید، فقط از شانه‌های پهن استفاده کنید. 

III. هر چند وقت یکبار برای مراقبت از موهای‌تان از داروهای مخصوص استفاده کنید: 

• از نرم کننده های طبیعی مانند روغن زیتون، آووکادو و نارگیل استفاده کنید.

• می‌توانید ماسک و یا کرم مو بخرید و از آنها استفاده کنید.

• از درمان‌های طبیعی از جمله روغن زیتون، سس مایونز و تخم مرغ استفاده کنید. همچنین می‌توانید موی خود را در شیر خیس کنید. تمام این کارها را ۲ الی ۳ ساعت انجام دهید و سپس موی خود را بدون استفاده از شامپو و نرم کننده، خوب بشوئید. اگر نتیجه خوبی گرفتید، می‌توانید یک یا دو بار در هفته این کار را انجام دهید.

• حداقل هفته ای یک‌بار، بعد از حمام کردن از کرم های نرم کننده مو استفاده کنید. این نرم کننده ها، به عمق مو نفوذ می کنند و آنها را بهتر درمان می‌کنند.

چگونه مو‌های سالم و درخشانی داشته باشیم!

IV. از محصولات حالت دهنده و آرایشی مو به درستی استفاده کنید:

اگر این محصولات به طور مستقیم با کف سر شما در تماس باشند، باعث خشکی آن می‌شوند. سعی کنید که زیاد از آنها استفاده نکنید، اما هنگامی که خواستید از آنها استفاده کنید، آنها را به موی خود بمالید و نگذارید با پوست سرتان تماس پیدا کند. حداکثر ۴ بار در هفته می‌توانید از آنها استفاده کنید. در غیر اینصورت، استفاده بیشتر از آنها به موهای شما آسیب می‌رساند.

چگونه مو‌های سالم و درخشانی داشته باشیم!

V. غذاهای سالم بخورید تا موهای‌تان سالم و درخشان بماند:

برنامه غذایی شما می‌تواند مانع از ریزش موهای‌تان بشود. 

• اسیدهای چرب ضروری، از جمله اسیدهای چرب امگا ۳، باعث افزایش سلامت پوست، مو و ناخن می‌شوند. غذاهای زیر منبع غنی امگا ۳ هستند، هرروز آنها را بخورید:

*ماهی سالمون، ماهی تن و ماهی های چرب دیگر

*روغن تخم کتان

*گردو، بادام و شیر

• ویتامین های B6 و B12 و اسید فولیک نیز برای موهای شما ضروری هستند. برای رسیدن این ویتامین‌ها به بدن‌تان، می‌توانید از قرص های مولتی ویتامین استفاده کنید اما بهتر است غذاهایی را که حاوی این ویتامین‌ها هستند، به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا ویتامین‌های مورد نیاز خود را به جای قرص، از غذا و میوه و سبزیجات تازه تامین کنید: 

*ویتامین B6: موز، سیب زمینی و اسفناج

*ویتامینB12: گوشت، مرغ، ماهی و محصولات لبنی

* اسید فولیک: مرکبات، گوجه فرنگی، غلات، لوبیا و عدس.

• پروتئین نیز باعث افزایش سلامت مو می شود. هرروز ماهی، مرغ، تخم مرغ و یا سویا بخورید. 

نکات لازم برای مراقبت از موهای لخت و صاف:

I. از شامپو و نرم کننده مناسب استفاده کنید تا موهای صاف شما نازک و بدحالت نشوند:

ترجیحا از شامپوهایی استفاده کنید که حجم دهنده هستند ( مخصوصا اگر موهای شما به طور طبیعی نازک هستند ). اگر شامپوهای معمولی برای موهای شما مناسب نبودند، از شامپوهایی استفاده کنید که بدون سولفات و سیلیکون هستند.

چگونه مو‌های سالم و درخشانی داشته باشیم!

II. موهای خود را با برس های پهن شانه کنید:

شانه کردن باعث می‌شود که موهای شما صاف و نرم شود.

III. استفاده از کرم حجم دهنده:

برای اینکه موهایتان براق و درخشان به نظر برسند، قبل از خشک کردن موهای‌تان، روی آن کرم حجم دهنده بمالید. 

 چگونه مو‌های سالم و درخشانی داشته باشیم!

IV. اگر می‌خواهید موهای خود را با استفاده از دستگاه صاف تر کنید، از دستگاهی استفاده کنید که درجه کنترل حرارت دارد:

از پائین ترین درجه گرما استفاده کنید تا موهای شما را طوری صاف کند که گرمای ناشی از آن به موهای شما آسیب نزند. از این دستگاه ها زیاد استفاده نکنید. 

نکات لازم برای مراقبت از موهای فر و موج دار:

چگونه مو‌های سالم و درخشانی داشته باشیم!

I. از شامپو و نرم کننده های مناسب موهای فر استفاده کنید:

شامپوی شما باید بدون سولفات و سلیکون باشد؛ به دلیل اینکه سولفات موهای فر را از آنچه که هست بیشتر خشک می‌کند و سلیکون نیز باعث آسیب رساندن به موهای فر می‌شود. 

II. برای حفظ چربی طبیعی موی سرتان، موهای خود را زیاد نشوئید. 

• شامپو را روی کف سرتان ماساژ دهید و بگذارید تا کف به پائین موهای‌تان برود، و در صورت نیاز با برس پهن موهای‌تان را شانه کنید. 

• برای جلوگیری از خشکی موی‌تان، آن را با آب سرد بشوئید.

III. استفاده از کرم نرم‌کننده:

هر هفته بعد از حمام کردن، به موهای خود کرم نرم کننده بمالید.

IV. از شانه کردن موهای‌تان اجتناب کنید:

شانه کردن موهای‌تان باعث از بین رفتن فر مو و وز شدن آن‌ می‌شود. برای این‌کار از انگشت‌ دست‌تان و یا برس پهن استفاده کنید.

چگونه مو‌های سالم و درخشانی داشته باشیم!

V. قبل از آرایش موهای‌تان، روی آنها کرم‌های نرم کننده بمالید:

هنگامی که موهای‌تان خیس است، آنها را مدلی که می‌خواهید درست کنید و هنگامی که خشک شد، سعی کنید که به آن دست نزنید. 

VI. از محصولات آرایشی مو که حاوی الکل هستند استفاده کنید:

اسپری‌هایی که حاوی نمک دریا هستند برای حفظ فر موهای شما مفید هستند، اما مطمئن شوید که دارای ترکیبات نرم کنندگی نیز باشند؛ چرا که نمک دریا به تنهایی باعث خشک شدن موهای شما می‌شود.

چگونه مو‌های سالم و درخشانی داشته باشیم!

VII. با موهای خیس نخوابید:

اگر مجبور هستید که با موهای خیس بخوابید، موهای خود را ببافید و یا جمع کنید و سپس بخوابید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت