loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 41 1395/05/20 نظرات (0)

ضررهای کاشت ناخن که آرایشگران به شما نمی گویند

ضررهای کاشت ناخن که آرایشگران به شما نمی گویند

در سال‌های اخیر کاشت ناخن‌ها با استفاده از ژل، به شدت رواج یافته و خیلی‌ها به سراغ این کار می‌روند تا برای چند هفته ناخن‌های زیبایی داشته باشند. چه کسی از زیبایی بدش می‌آید ؟ ولی اگر عواقب این کار را بدانید، شاید هرگز به سراغش نروید.

درپس پرده این کار که خیلی ساده و بی‌ضرر هم به نظر می‌آید، فاکتورهایی مثل اشعه فرابنفشی که برای قراردادن ژلها روی ناخن‌ها استفاده می‌شود، وجود دارد که آسیب آن نباید نادیده گرفته شود.

یکی از متخصصان ناخن و یک متخصص امراض پوست در گفتگوی ویژه ای در مورد ریسک های این کار صحبت‌های جالب توجهی را برزبان آورده اند که بهتر است شما هم بدانید:

ضررهای کاشت ناخن که آرایشگران به شما نمی گویند

آیا استفاده از اشعه UV مشکل ساز است؟

برای کاشت ناخن با ژل، از لاکی مخصوص و سپس اشعه فرابنفش استفاده می‌شود. این پروسه چندین بار برروی هر دست انجام می‌شود و باعث می شود تا لاک ناخن شما بادوام شده و برای مدت زیادی بماند. ولی باید این را درنظر داشته باشید که استفاده از این اشعه برای پوست شما مضر است؛ دقیقا مثل سولاریوم..البته اینطور نیست که بعد از۶ ماه متوالی انجام این کار سرطان بگیرید ولی به گفته دکتر هایدی والدورف، متخصص پوست و مدیر مرکز مونت سینای نیویورک، باید در این زمینه احتیاط کرد.

او در این رابطه گفته:« مشکلات ایجاد شده به خاطر استفاده از اشعه UV تدریجی است. اگر گه‌گداری از این شیوه برای خشک کردن ناخن‌ها استفاده شود، عواقب شدیدی نخواهد داشت ولی اگر این کار را به صورت مرتب انجام دهید، ریسکش بالا می‌رود.»

برای اجتناب از هرگونه مشکل احتمالی خانم دکتر والدورف توصیه می‌کند تاقبل از رفتن به مرکز زیبایی، از یک محافظ خورشیدی مقاوم دربرابر آب استفاده کنید.

حالا به فاکتور دوم مضر می‌رسیم. پاک کردن ژل از روی ناخن‌ها ممکن است خیلی آسیب رسان باشد. خیساندن ناخن‌ها در استون برای ده دقیقه به اندازه کافی برای دستان‌تان خطرناک هستند. این کار ناخن‌های شما را ضعیف کرده و پوست را خشک می‌کند.پس اگر چنین کاری را انجام دادید، عجیب نیست که از خشکی و شکنندگی ناخن‌های‌تان گله داشته باشید. جین سون سوی، متخصص مانیکور موافق این نیست که ژل روی بستر ناخن خشک شود.چرا که با گذر زمان، ناخن را شکننده می‌کند.

ضررهای کاشت ناخن که آرایشگران به شما نمی گویند

توصیه متخصصان چیست؟ 

برای تعطیلات یا رویدادهای خاص در زندگی‌تان می‌توانید با ژل ناخن بکارید ولی برای آنکه این کار فاجعه به بار نیاورد، باید دائما دستان‌تان را مرطوب کنید.می‌توانید هنگامی که درحال قراردادن ژل روی ناخن‌های‌تان هستید، این کار را با روغن ویتامین E انجام دهید.

برای مخافظت از اثر منفی استون برروی دستان و ناخن‌های‌تان، در ابتدا برای محافظت از پوست، از روغن پوست( cuticle ) استفاده کنید. و در ادامه نوک ناخن های‌تان را با روغن ویتامین E یا نارگیل خیس کنید تا آبرسانی سریع‌تر انجام شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت