loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 297 1395/05/09 نظرات (0)
پاک کردن ژل مانیکور ناخن

نحوه پاک کردن ژل مانیکور ناخن، نگران نباشید!

برخی از افراد از زدن لاک‌های ژلی به ناخن‌های خود واهمه دارند، زیرا بسیار نگران مرحله‌ی پاک کردن آن‌ها هستند. درست است، این کار اندکی دردسر دارد و پاک کردن ژل مقداری زمان می‌برد؛ اما اگر به ابزارهای مناسب مجهز باشید خواهید دید که می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید. با مجله زیبایی لایت مد همراه شوید و به ما اطمینان کنید.

 

چه زمانی یک ژل مانیکور را پاک کنیم؟

طبق گفته‌ی جولی کاندالِک، متخصص ناخن و مدیر هنری مجموعه زیبایی پینت باک در نیویورک، مدت‌زمان ماندن یک ژن مانیکور بر روی ناخن، بسته به‌ سرعت رشد ناخن‌های شما، باید بین ۱۰ روز تا سه هفته باشد؛ اما اگر رشد ناخن‌های شما کند است و تغییر زیادی در طول هفته در آن اتفاق نمی‌افتد، زمان آن رسیده تا به سراغ آستون برویم. هرچه زمان ماندن ژل بیشتر باشد، پاک کردن آن دشوارتر می‌شود. درنتیجه به ناخن‌های شما آسیب وارد می‌شود. دلیل این اتفاق کمی شگفت‌انگیز است: ‌این ژل به‌محض خارج شدن از سالن‌های زیبایی در زیر نور آفتاب شروع به سفت شدن می‌کند. ازاین‌رو توصیه‌ی من این است که اگر در مناطق آفتابی نظیر شهر فلوریدا زندگی می‌کنید، حداکثر زمان ماندن ژل بر روی ناخن شما به‌منظور جلوگیری از آسیب آن بیش از دو هفته نباشد.

پاک کردن ژل مانیکور ناخن

PaintBoxNails

 چگونه می‌توان ژل مانیکور را در خانه پاک کرد؟

کاندالک می‌گوید این حرف را آویزه‌ی گوش خود کنید: هرگز لاک ناخن ژلی را نکنید. زمانی که شما این ژل را به‌مانند پوست می‌کنید، لایه‌ای از سطح ناخن شما هم با آن بلند می‌شود. نبود این لایه‌های کنده‌شده مانع از ثابت ماندن ژل مانیکور بعدی بر روی ناخن شما برای طولانی‌مدت می‌شود. ازاین‌رو مراحل پیش رو را دنبال کنید:

در ابتدا ابزارهای موردنیاز را فراهم کنید: پنبه و یا پدهای پنبه‌ای، آستون برای پاک کردن لاک ژله‌ای، یک سوهان ناخن با درجه‌ی زبری متوسط، فویل آلومینیومی، یک حوله، یک چوب درخت پرتغال (مخصوص کار مانیکور) و روغن مرطوب‌کننده و یا ترمیم‌کننده‌ی پوست.

 

حالا همه‌ی مراحل را قدم‌به‌قدم باهم انجام می‌دهیم:

۱. با استفاده از سوهان ناخن شروع به ساییدن لایه‌ی بالایی ژل کنید. ازآنجایی‌که لایه‌ی بالایی معمولاً نفوذناپذیر است، این مرحله به شما کمک می‌کند تا ماده‌ی حلال بهتر در داخل لاک ژله‌ای نفوذ کند.

۲. روغن ترمیم‌کننده را در اطراف ناخن و انگشت ریخته تا پوست را در برابر اثرات خشک‌کنندگی آستون مراقبت کند.

۳. یک تکه‌ی کوچک از پنبه را کاملاً به آستون آغشته کرده و بر روی ناخن قرار دهید. پنبه باید کاملاً مرطوب باشد، به‌طوری‌که آستون از آن چکه کند، زیرا آستون بسیار فرار بوده و به‌سرعت بخار می‌شود.

۴. حالا انگشت خود را با یک فویل آلومینیومی به مساحت پنج سانتی‌متر در پنج سانتی‌متر ببندید.

۵. برای مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید. این زمان مهمی برای نفوذ ماده‌ی حلال در عمق ژل مانیکور است.

۶. هرکدام از انگشتان را ماساژ داده و فویل را جدا کنید. برای هرکدام از ناخن‌ها این کار را انجام دهید.

۷. ژل باید به‌راحتی از ناخن جدا شود، اما اگر احساس کردید که اندکی به فشار نیاز دارید، از چوب درخت پرتغال (که یک سر آن برای این کار تیز شده است) استفاده کرده و ژل را به‌آرامی از روی ناخن و در جهت نوک ناخن بتراشید. دقت کنید که تنها از یک چوب مخصوص این کار استفاده کنید؛ میله‌های فلزی بسیار سخت و خشن بوده و می‌توانند به ناخن شما آسیب بزنند.

۸. اگر همچنان مقداری از ژل بر روی ناخن شما باقی مانده است، از یک سوهان ناخن با درجه‌ی زبری خیلی کم برای برداشتن آن‌ها استفاده کنید.

 

مزایای انجام چنین کاری توسط یک فرد حرفه‌ای

کاندالک می‌گوید بااینکه می‌توان این کار را کاملاً در منزل انجام داد، اما کمک گرفتن از یک فرد حرفه‌ای نیز مزایای خود را دارد. تمامی ژل‌ها شبیه به یکدیگر نیستند و برخی از آن‌ها می‌توانند سخت‌تر از ناخن جدا شوند. یک فرد حرفه‌ای می‌داند که چطور هرگونه ژل با هر برندی را از روی ناخن جدا کند. به‌علاوه آن‌ها به نسبت یک فرد بی‌تجربه می‌دانند که چطور نباید به ناخن‌های شما آسیب وارد کنند.

 

در صورت آسیب دیدن ناخن‌ها چگونه آن‌ها را ترمیم کنیم؟

اگر ناخن‌های شما خشک و شکننده شده‌اند، به آن‌ها کمی استراحت دهید. قبل از شروع یک دوره‌ی جدید مانیکور به مدت سه هفته صبر کنید. اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید حتی یک روز هم بدون مانیکور زندگی کنید می‌توانید از روش‌های تقویتی ناخن در مراکز زیبایی بهره ببرید.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت