loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 101 1395/05/05 نظرات (0)

۸ عادت بدی که موهای شما را ناصاف و شکننده می‌کند

۸ عادت بدی که موهای شما را ناصاف و شکننده می‌کند

هوای گرم و مرطوب می‌تواند برای تجربه‌ی مدل‌های تابستانی مو مناسب باشد، اما در عین حال باعث میشود تا مدل موی فر شما به‌آسانی به یک فاجعه تبدیل شود. خانم‌هایی با موهای صاف نیز از این قاعده مستثنا نیستند. علاوه بر جدال با این مشکل، یک تصور اشتباه از زیبایی ظاهری می‌تواند به نرم‌ترین موها نیز آسیب وارد کند. شما ممکن است متوجه برخی از رایج‌ترین اشتباهات خود نشوید؛ اما باید بدانید که تنها نیستید. با لایت مد همراه شوید تا برخی از اشتباهاتی که بسیار از زنان هرروزه مرتکب آن می‌شوند را بررسی کنیم.

 به همین خاطر به سراغ یک متخصص در این حوزه به نام تیم راجرز آمده‌ایم تا از تمامی اشتباهاتی که می‌تواند سبب بیشتر شدن آسیب موهای شما شود مطلع گردیم. این آرایشگرِ افراد مشهور که با هنرمندان نامداری چون ادل و بلیک لیولی همکاری داشته است از راه‌حل‌ها و نکاتی می‌گوید که می‌تواند اشتباهات فاحش شما را جبران کند.

۸ عادت بدی که موهای شما را ناصاف و شکننده می‌کند

۱. شست‌وشوی مو با آبی که دمای آن مناسب نیست.

این کار ممکن است مسئله‌ی مهمی به نظر نرسد، اما انتخاب آب سرد و یا گرم می‌تواند تفاوت معناداری داشته باشد. ازاین‌رو چه دمایی برای جلوگیری از شکننده شدن موها مناسب‌تر است؟ آبکشی سر با آب سرد سبب بسته شدن لایه‌ی بیرونی موهای شما می‌شود. هرچه لایه‌های (میکروسکوپی) بیرونی مو صاف‌تر باشند، موهای شما نرم‌تر خواهند بود. زمانی که موهای خود را با آب ولرم شستید، در مرحله بعدی و شست‌وشو با نرم‌کننده از آب سرد استفاده کنید.

۸ عادت بدی که موهای شما را ناصاف و شکننده می‌کند

۲. از متعلقات سشوار خود استفاده نمی‌کنید.

همیشه از وجود یک نازل یا هدایت‌کننده‌ی حرارتی بر روی دستگاه سشوار خود مطمئن شوید. این اتصالات سبب خواهند شد تا حرارت به‌طور مستقیم به نقطه‌ی مدنظر شما هدایت شده و حالت وِز بودن موها از بین برود. یک هدایت‌کننده‌ی باریک برای موهای صاف مناسب است. به‌علاوه اگر دارای موهای مجعد هستید از یک پخش‌کننده برای حفظ حالت موجی در موهای خود استفاده کنید.

۳. از یک برس نامناسب استفاده می‌کنید.

راجرز می‌گوید من همیشه توصیه می‌کنم که از یک برس تخت برای موهای نرم استفاده کنید. حتی اگر موهای خود را به شکل دم‌اسبی جمع می‌کنید، یک برس با این مشخصه می‌تواند نتایج خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

۸ عادت بدی که موهای شما را ناصاف و شکننده می‌کند

۴. موهای خود را با یک حوله خشک می‌کنید.

کشیدن یک حوله‌ی زبر بر روی موها ممکن است راهی مناسب برای گرفتن آب اضافی مو باشد، اما اصطکاک حوله می‌تواند شدت شکنندگی و ناصافی مو را افزایش دهد. یک حوله را بر روی سر خود قرار داده تا موهای شما به‌تدریج خشک شوند. کشیدن مداوم حوله بر روی موها می‌تواند پوسته‌های میکروسکوپی موهای سر شما را بلند کند. اگر واقعاً خواهان احتیاط بیشتری در مورد موهایتان هستید، حوله‌ی زبر خود را با یک تی‌شرت نرم و یا یک حوله با الیاف ریز جایگزین کنید.

۵. موهای خود را قبل خوابیدن نمی‌بندید.

برخورد موهای شما با ملحفه‌های کتانی می‌تواند به بدی استفاده از حوله‌های زبر و خشن باشد. قبل از اینکه آماده‌ی خوابیدن شوید باید از بسته بودن موهای خود اطمینان حاصل کنید. راجرز می‌گوید پیشنهاد من این است که موهای خود را در بالای سرتان ببندید. همچنین درصورتی‌که از یک کش استفاده نکنید به هنگام بیدار شدن موهای صافی خواهید داشت. او می‌افزاید موهای خود را با استفاده از یک سنجاق‌سر در بالای سرتان جمع کنید. ازاین‌رو دیگر موهای شما دچار موخوره نخواهند شد. علاوه بر این می‌توانید برای جلوگیری از شکنندگی موهایتان از یک بالش با روکش ابریشمی استفاده کنید.

۸ عادت بدی که موهای شما را ناصاف و شکننده می‌کند

۶. موهای خود را در برابر آسیب ناشی از اشعه‌ی فرابنفش خورشید محافظت نمی‌کنید.

شما به استفاده از کرم ضد آفتاب خو گرفته‌اید، اما فراموش نکنید که موهای زیبای شما نیز به مراقبت احتیاج دارند. امروزه در بازار محصولاتی وجود دارد که موهای شما را در برابر آسیب ناشی از اشعه‌ی فرابنفش خورشید و رطوبت ایمن نگاه می‌دارند. لازم به ذکر است این محصولات ضمن مراقبت از مو، هیچ اثر چرب‌کننده‌ای از خود به‌جای نمی‌گذارند.

۷. به ترکیبات محصولات مصرفی خود توجهی نمی‌کنید.

اگر از اسپری‌های مو برای جلوگیری از ناصاف شدن آن‌ها استفاده می‌کنید به شما توصیه می‌کنیم که در این مورد تجدیدنظر کنید. اولین ماده در اکثر این محصولات آب است. وقتی‌که صحبت از ناصاف شدن مو به میان می‌آید، آب نمی‌تواند دوست خوبی برای شما باشد. راجرز می‌گوید از هر محصولی که در تولید آن از درصد بالایی الکل استفاده شده است خودداری کنید. این ماده اثر خشک‌کنندگی بر روی موهای شما داشته و به فر و ناهموار شدن موهای شما کمک می‌کند.

۸ عادت بدی که موهای شما را ناصاف و شکننده می‌کند

۸. به شیوه‌ای غلط موهای خود را برای عمل سشوار کشیدن خشک می‌کنید.

موهای ضخیم و مجعد می‌توانند مانع از خروج آسان آب از داخل خود شوند. راجرز می‌گوید اگر شکل موهای شما این‌چنین است نیازی به از قبل خشک‌کردن آن‌ها نیست. به‌آرامی و با استفاده از یک برس تخت موهای نازک و فر را از ریشه تا میانه‌ی آن‌ها شانه کنید تا به هنگام عمل سشوار کشیدن کاملاً صاف و یکدست شوند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت