loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 111 1395/04/28 نظرات (0)

 طلای بازار ایران

معروف ترین نمونه های طلای بازار ایران چیست؟

طلای بازار ایران از قدیم الایام نمونه های معروفی داشته که هر گاه می خواستید کلاس بگذارید می گفتید مثلا طلای من از فلان نوع طلاست. حالا اما امروز بازار طلای ایران بیشتر بر تولیدات ایرانی تکیه دارد. تولیداتی که در کارگاه هایی توسط دستان هنرمندان کشورمان ساخته می شوند البته هنوز هم طلایی مانند طلای ایتالیایی جایگاه خاصی دارند.


در مورد چند و چون بازار طلای ایران بنیتا به گفت و گو با سیاوش عربی صاحب برند ساج پرداخته است که جزئیات این گفت و گو را در زیر می خوانید:

بیشترین طلای بازار ایران از کجاست؟

 در بازار طلای ایران واردات بر صادرات غلبه کرده است و ما در این بازار، طلاهایی از کشورهایی چون ایتالیا و ترکیه وارد می کنیم که  طلای ایتالیایی معروفترین طلای بازار ایران است که طراحی های آن به دلیل خاص بودن طرفدار بسیار دارد و بعد از آن طلا از کشوری مانند ترکیه هم وارد می شود.

ما در تولید طلا هم جایگاه به نسبت خوبی داریم تا جایی که کارهای برخی از تولید کنندگان ما از مشهوریت خاصی برخوردار است.

 طلای بازار ایران

فروشندگی در بازار طلا پرسود است یا تولید و ساخت طلا؟

فروشندگی و وارد کردن طلا بسیار پرسودتر از تولید است و تولید کنندگان بیشتر به دلیل علاقه به سمت این کار می آیند.

اگر به این فکر کنیم که همه فروشنده شوند دیگر تولید نداریم ولی فروشندگی و واردات طلا بسیار پرسود تر است و حتی بسیاری از تولید کنندگان مشهور طلا خودشان وارد کننده و فروشنده هستند زیرا تولید کنندگی صرف از نظر سود فایده ای ندارد.

به همین دلیل شخصی مانند من که کارگاه طلا سازی دارد تلاش می کند که در آینده ای نه چندان دور به جمع فروشندگان بپیوندم تا این که طلاهای ساخته شده را از طریق بنکداران یا کیفی ها به فروش برسانم.

 طلای بازار ایران

طلای تولید شده شما چگونه به دست فروشنده می رسد؟

در ایران از سه طریق طلای ساخته شده به دست فروشنده می رسد. اول این که بنکداران، طلای خام را در اختیار سازندگان قرار می دهند و پس از مدتی طلای ساخته شده را از آن ها می خرند. روش دوم این است که کیفی ها یا همان واسطه ها یا دلالان بازار طلا، طلای ساخته شده را از تولیدکنندگان خریداری می کنند .

روش سوم هم این است که تولیدکنندگان بتوانند به صورت مستقیم با فروشندگان ارتباط برقرار کنند.

 طلای بازار ایران

اجرت طلا چگونه محاسبه می شود؟

اتحادیه طلا و جواهر به فروشنده ها این اجازه را می دهد تا 30 درصد اجرت بگیرند و کسی نمی داند که اجرت دقیق چه میزان است و هر قیمتی که مغازه دار بدهد فروشنده مجبور به خرید است و هیچ قانونی هم برای آن وضع نشده.

طلا سازها زمانی که طلای با سنگ را می فروشند وزن سنگ را کم می کنند اما مغازه دارها با همان وزن سنگ طلا را می فروشند و وقتی هم می خرند سنگ را جدا می کنند.

 طلای بازار ایران

 برای داشتن کارگاه طلاسازی چه چیزهایی نیاز است؟

اگر کسی بخواهد کارگاه طلا سازی راه اندازی کند ابتدا باید مدرک فنی و حرفه ای داشته باشد و سپس گواهینامه اتحادیه طلا و جواهر را دریافت کند در این صورت می تواند مجوز کارگاه طلا سازی را اخذ کرده و در این زمینه فعالیت داشته باشد.

دوره های آموزشی در این زمینه علاوه بر بخش های خصوصی در دانشگاه تهران و نهادهای فنی و حرفه ای نیز برگزار می شود که مدارک این دانشگاه تهران و نهادهای فنی و حرفه ای مجاز هستند و به عنوان مدرک در بازار طلا محسوب می شوند.

 طلای بازار ایران

علاقه مندان به طلا سازی می توانند از کجا این حرفه را یاد بگیرند؟

طلاسازی در ایران به صورت آکادمیک نتوانسته هنوز جا بیافتد و برخی از آموزشگاه ها هستند که آموزش طلاسازی می دهند و پس از آن مدارکی در اختیار دوره دیده ها قرار می دهند که این مدارک در بازار کار طلای ایران اهمیتی ندارند.

کارگاه ها هم به دلیل امکان کثر شدن طلا این اقدام را انجام نمی دهند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت