loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 43 1395/04/27 نظرات (0)

زمان مناسب برای لوسیون پوست نوزاد

زمان مناسب برای لوسیون پوست نوزاد

چه زمانی می‌توانیم به پوست نوزاد خود لوسیون بزنیم؟

مراقبت از پوست کودکتان، دقیقا مثل شیر دادن و تعویض پوشک او اهمیت دارد. ممکن است از خود بپرسید که چه زمانی می‌توانید به پوست نوزاد خود لوسیون بزنید؟ پوست نوزاد تازه متولد شده شما بسیار حساس است و به همین دلیل نیاز به مراقبت و توجه ویژه‌ای دارد. باید با احتیاط کامل از محصولات بهداشتی مختلف استفاده کنید؛ چرا که ممکن است کودک شما به رایحه‌ها، رنگ‌ها، صابون‌ها و ترکیبات شیمیایی خاصی، حتی در محصولاتی که مخصوص کودکان هستند، حساسیت داشته باشند.

بعد از استفاده از محصولی خاص، احتمال دارد که مشاهده کنید پوست کودکتان، پوسته‌پوسته شده و یا دانه و جوش زده باشد؛ به همین دلیل پدر و مادر‌ها دوست دارند بدانند که چه زمانی برای استفاده از لوسیون مناسب است.

آیا می‌توان به پوست نوزادان لوسیون زد؟ 

ممکن است که روی صورت نوزادتان پوسته‌هایی را مشاهده کنید و از آنجایی که پوست او بسیار خشک به نظر می‌رسد، تمایل دارید که آن را با لوسیون‌های مختلف مرطوب‌کنید. نوزادان نیازی به لوسیون ندارند؛ چرا که لایه زیرین پوست آن‌ها، به اندازه کافی دارای رطوبت است.

پوست نوزادان دارای لایه مخصوصی است که هنگامی که داخل رحم مادر بوده اند، از پوست آن‌ها محافظت کرده است. این لایه، Vernix نام دارد و از پوست کودک در مقابل مرطوب شدن بیش از اندازه مراقبت می‌کند. بعد از تولد این لایه شروع به از بین رفتن می‌کند و به همین دلیل است که شما فکر می‌کنید پوست نوزادان پوسته پوسته شده است. این یک فرایند طبیعی است و به خشکی پوست مربوط نمی‌شود.

زمان مناسب برای لوسیون پوست نوزاد

خطر استفاده از لوسیون در این سنین، این است که بدن نوزادان مواد شیمیایی موجود در آن‌ها را به خود جذب می‌کند و ممکن است به سیستم بدنی آن‌ها آسیب برساند. بر اساس تحقیقی که در سال 2008 توسط دانشمندان انجام شد، نشان داده شد که Phthalate موجود در لوسیون‌ها، میزان هورمون تستسترون بدن نوزادان پسر را کاهش می‌دهد. ممکن است ندانید که این ماده در لوسیونی وجود دارد و یا خیر؛ در نتیجه بهتر است از آن‌ها برای نوزادان استفاده نکنید.


چگونه از پوست نوزادان مراقبت کنم؟

خشکی صورت نوزادان، ممکن است به دلیل قرار گرفتن لایه جدید پوست آن‌ها در معرض هوای خشک باشد. خشکی پوست آن‌ها طبیعی است و برای نوزادان سخت و آزاردهنده نیست. اگر احساس می‌کنید که نیاز است روی پوست نوزادتان لوسیون بزنید، از لوسیون ملایمی استفاده کنید که عاری از هرگونه رنگ و یا رایحه‌ای باشد.

بعضی از پزشکان متخصص اطفال، توصیه می‌کنند که فقط وازلین ساده به پوست نوزادانتان بزنید. اگر مشاهده کردید که پوست صورت نوزاد شما دارای ترک است، در این صورت نیاز است که از انواع خاصی از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید. در بیشتر مواقع، پزشکان متخصص اطفال، مرطوب‌کننده‌های طبیعی از جمله روغن زیتون را پیشنهاد می‌کنند و همچنین توصیه می‌شود که از صابون برای نوزادان استفاده نکنید؛ چرا که صابون به شدت پوست آن‌ها را خشک می‌کند.

زمان مناسب برای لوسیون پوست نوزاد

به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید از پوست نوزاد خود مراقبت کنید و از آلرژی‌های پوستی و یا ایجاد خارش در آن‌ها جلوگیری کنید:

1-نوزاد خود را به طور مکرر حمام نبرید: اگر نوزاد خود را زیاد حمام ببرید (بیش از 3 بار درهفته، در سال اول زندگی او)، سبب می‌شود رطوبت طبیعی پوست او که باعث حفظ سلامتی، نرمی و لطافت پوست او   می‌شود، از بین برود. از بین رفتن این رطوبت طبیعی، کودک شما را در معرض واکنش‌های پوستی از جمله اگزما قرار می‌دهد. نوزادان عرق نمی‌کنند و کثیف نمی‌شوند؛ تنها می‌توانید با اسفنجی نرم و آغشته به آب، بدن کودکتان را بشویید. نوزادانی که پوست بدن آن‌ها تیره رنگ است را فقط یکبار در هفته حمام ببرید؛ چرا که پوست آن‌ها تمایل بیشتری به خشک شدن دارد.


2-تا دو ماهگی از محصولات بهداشتی استفاده نکنید: استفاده از محصولات بهداشتی که دارای ترکیبات شیمیایی هستند، در ماه‌های ابتدایی زندگی نوزادان منجر به تحریک شدن سیستم ایمنی بدن آن‌ها می‌شود؛ و در واقع بدن آن‌ها با این ترکیبات شیمیایی ناشناخته مبارزه می‌کند و سبب بروز آلرژی، آسم و اگزما در آن‌ها می‌شود.


3-قبل از اینکه نوزاد شما لباس جدیدی را بپوشد،حتما آن لباس را بشویید: قبل از اینکه نوزاد شما لباس جدیدی را به تن کند حتما آن را بشویید. همچنین پتو و رو تختی‌های جدید او را نیز قبل از استفاده خوب بشویید؛ برای شستن آن‌ها می‌توانید از صابون بچه ملایم استفاده کنید و حتما لباس‌های کودکتان را جدا از لباس‌های بقیه اعضای خانواده بشویید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت