loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 59 1395/04/24 نظرات (0)

چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟

چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟

تحقیق جدیدی که انجام شده نشان می‌دهد که چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند. محققان دریافته‌اند که سلول‌های ایمنی خاصی که به نام NK (کشنده‌های طبیعی) معروف هستند در زنان پیر به اندازه مردان پیر وجود دارند، اما در زنان پیر فعال‌تر هستند. عملکرد بهتر سلول‌های NK باعث می‌شود زنان در برابر خطر بیماری و مرگ در سنین پیری مقاوم‌تر باشند. 

سلول‌های NK از جنس لمفوسیت یا گلبول سفید خونی هستند که به سلول‌های پیر، عفونی یا سرطانی حمله می‌کنند و آنها را نابود می‌کنند. کاهش فعالیت سلول‌های NK در دوران پیری باعث افزایش احتمال ذات‌الریه، بیماری‌های عفونی و سرطان می‌شود. این بیماری‌ها در پیرمردان بیشتر دیده می‌شوند.

در تحقیقات قبلی کم پیش آمده بود که زنان و مردان در سنین بالا با هم مقایسه شوند. تفاوت‌های هورمونی در سنین بالا هرچند کم، ولی وجود دارند و همین می‌تواند باعث تفاوت‌های زنان و مردان در عملکرد NK باشد.

چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟

دکتر چارلز لوتز از دانشگاه کنتاکی و محقق ارشد این تحقیق می‌گوید که فاکتورهای غیر بیولوژیک مانند شغل، رفتارهای پرخطر، اجتماعی بودن، استفاده از لوازم آرایشی و سشوار هم می‌تواند روی عملکرد سلول‌های ایمنی تاثیر بگذارد. این تحقیق از سال 2012 تا 2014 انجام شده است و در آن خون 50 مرد و زن سالم 70 تا 90 ساله جمع‌آوری شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت