loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 87 1395/04/23 نظرات (0)

خوراکی‌هایی که قبل از خواب نباید بخورید

خوراکی‌هایی که قبل از خواب نباید بخورید

شاید خیلی وقت‌ها به این موضوع دقت نکنیم که چیزهایی که قبل از خواب می‌خوریم، ممکن است فیزیک بدن ما و حتی خواب‌مان را به هم بریزند.

در این گزارش دو قسمتی قصد داریم تا ۵ خوراکی بدی که قبل از خوابیدن باید از خوردن آنها اجتناب کنیم را به شما یادآوری کرده و در عین حال ۵ گزینه مناسب را به عنوان جایگزین به شما پیشنهاد کنیم.

قطعا وقتی قبل از خواب، خوراکی های نامناسبی می‌خورید، سر و صدای شکم‌تان در می‌آید. شاید خیلی وقت‌ها خودمان هم بدانیم که با خوردن فلان خوراکی، شکم‌مان را شوکه می‌کنیم ولی کار خودمان را انجام می‌دهیم. اما با رعایت چند نکته ریز، می‌توانیم به بدن مان و به ویژه دستگاه گوارش‌مان کمک زیادی بکنیم.

۱- قبل از خواب شکلات تلخ نخورید!

در سال‌های اخیر مصرف شکلات تلخ افزایش چشمگیری یافته. چرا که اعلام شده که شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به بدن در مسیر مقابله با برخی بیماری‌ها کمک می‌کند. اما توجه داشته باشید که بهتر است که شکلات تلخ را در طول روز مصرف کنید و نه در ساعات پایانی روز. شکلات منبعی غنی از کافئین و تئوبرومین است که سیستم عصبی شما را شارژ کرده و شما را ساعت‌ها بیدار نگاه می‌دارد.

این درحالی است که استراحت خوب شب هنگام، می‌تواند به شما در داشتن فیزیکی ایده آل کمک زیادی کند. در هنگام شب است که عضلات به استراحت می ‌پردازند و در همان هنگام است که بدن هورمون های آنابولیکی مثل تستوسترون و هورمون‌های رشد را ترشح می‌کند و مصرف موادی مثل شکلات تلخ، مانع از خوابی راحت می‌شود و بدین ترتیب به بدن آسیب می رسد.

خوراکی‌هایی که قبل از خواب نباید بخورید

به جای شکلات چه بخوریم؟

بهتر است تا به جای شکلات، Carob Chips (چیپس خرنوب) بخورید؛ این محصول خیلی شبیه به تکه های کوچک شکلات است ولی در حقیقت از پودر درخت خرنوب تهیه می‌شود که طعمی شبیه کاکائو و کمی سبک‌تر از شکلات است.

این درخت بیشتر در سواحل دریای مدیترانه رشد می کند و برای تهیه این چیپس، میوه این درخت تهیه و خشک شده و سپس به حالت پودر در می آید.

طعم این پودر شبیه شکلات تلخ است و مزیتی که نسبت به آن دارد این است که کافئین ندارد و در نتیجه بی‌خوابی به همراه نخواهد آورد. خرنوب هم مثل شکلات تلخ، خاصیت آنتی اکسیدان بالایی دارد.

۲- قبل از خواب، غلات بسته بندی شده نخورید.

چه کسی هست که قبل از خواب از خوردن یک کاسه غلات صبحانه لذت نبرد؟ اما اگر می‌خواهید بدنی روی فرم و آماده داشته باشید، باید این عادت را ترک کنید.

مشکل اکثر غلات بسته بندی شده این است که آنها مملو از شکر هستند و به راحتی قند خون‌تان را بالا می‌برند. مصرف دیرهنگام این محصولات، آن هم در زمانی که متابولیزم بدن‌تان کم شده باعث می‌شود تا قندخون‌تان به یک باره بالا رفته و این باعث انباشت قند و بر هم خوردن تعادل بدن می‌گردد.

خوراکی‌هایی که قبل از خواب نباید بخورید

به جای غلات بسته بندی چه بخوریم؟

گزینه پیشنهادی ما برای جایگزینی مصرف دیرهنگام این غلات، خوردن پاپ کورن است. البته پاپ کورن خانگی. چرا که پاپ کورن‌های صنعتی خودشان بمب کالری هستند ولی پاپ کورن خانگی، خیلی سالم‌تر است.

کربوهیدرات نهفته در پاپ کورن که سرعت هضم پائینی دارد در انتقال آمینو اسید به مغزتان کمک می‌کند و این در پیشبرد کارهای بدن در هنگام خواب نیز کمک‌رسان است. خیلی از متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که قبل از خواب، موادی با کالری بالا مصرف نکنیم. پس پاپ کورن که سه فنجان آن روی هم ۹۳کالری دارد، گزینه ایده آلی است. 

سعی کنید که پاپ کورن را خودتان تهیه کنید و به سراغ پاپ کورن‌های آماده و حتی پاپ کورن‌های بسته بندی که در داخل ماکروفر منزل تهیه می‌شوند نروید. چرا که این پاپ کورن‌ها حاوی روغن‌های ناسالم و مواد شیمیایی هستند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت