loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 55 1395/04/19 نظرات (0)

خانم بیشتر از آقایان در معرض بیماری میگرن هستند!

خانم بیشتر از آقایان در معرض بیماری میگرن هستند!

چرا خانم‌ها بیشتر از آقایان دچار بیماری میگرن می‌شوند

میگرن، سردردهای خسته کننده است که مثل این ماند چکشی دائما به داخل جمجمه سر شما زده شود. این سردردها ممکن است برای هر کسی پیش بیاید؛ اما خانم‌ها عمدتا بیشتر به سردردهای میگرنی دچار می‌شوند.

در واقع خانم‌ها 4 برابر بیشتر از آقایان در معرض ابتلا به میگرن قرار دارند. علت سردردهای میگرنی و اینکه چرا خانم‌ها بیشتر از آقایان دچار این بیماری می‌شوند، هنوز نامعلوم است؛ اما تعدادی از تحقیقات اخیر، نیاز فوری برای یافتن روش‌هایی برای درمان آن را بیان کرده‌اند. بر اساس تحقیقی که اخیرا در مجله BMJ متشر شده، اعلام شده است خانم‌هایی که دچار بیماری میگرن می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات قلبی از جمله حمله قلبی و سکته هستند و همچنین در مقایسه با خانم‌هایی که مبتلا به بیماری میگرن نیستند، احتمال بیشتری وجود دارد که به علت سکته و یا حمله قلبی فوت کنند.

خانم بیشتر از آقایان در معرض بیماری میگرن هستند!

محققان تحقیقی را روی 11151 خانم بین سنین 25 تا 42 سال انجام داده اند؛ در طول 22 سال روی آن‌ها مطالعه انجام شد و محققان بررسی کردند که آیا آن‌ها دچار ناراحتی‌های قلبی نیز می‌شوند و یا خیر. بر اساس گزارش ها، 15 درصد از این خانم‌ها مبتلا به بیماری میگرن بودند و این خانم ها، نسبت به بقیه آن‌ها که میگرن نداشتند، تا 50 درصد بیشتر در خطر ابتلا به انواع ناراحتی‌های جدی قلبی بودند.

بر اساس نتایج، محققان به این نتیجه رسیدند که بیماری میگرن باید به عنوان یکی از فاکتورهای خطرناک در ابتلا به بیماری‌های قلبی درنظر گرفته شود. این تحقیق، نتوانست تعیین کند که دقیقا چه مقدار دردی در مغز، موجب آسیب رساندن به قلب می‌شود.


تحقیق دیگری که در مجله Neurology منتشر شده است، به مطالعه رابطه بین هورمون‌ها و میگرن پرداخته است. میگرن در 2 روز قبل از قاعدگی خانم‌ها از مواقع دیگر متداول‌تر است. این تحقیق روی تعداد کمی از خانم‌ها انجام شد؛ حدود 114 نفر خانم که دچار بیماری میگرن بودند و 223 خانم دیگر که در سابقه خود مبتلا به سردردهای میگرنی نبودند، در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. سردردها و اطلاعات هورمونی روزانه آن‌ها را از طریق آزمایش ادرار در طول یک ماه قاعدگی آن‌ها در سال، ثبت کردند؛ این روند تا 10 سال به طول انجامید.

خانم بیشتر از آقایان در معرض بیماری میگرن هستند!

آن‌ها مشاهده کردند که در روز‌های قبل از قاعدگی، خانم‌هایی که سردردهای میگرنی داشتند، سریع‌تر از آنهایی که میگرن نداشتند، دچار کاهش میزان استروژن شدند. Dr. Nanette Santoro که یکی از محققان در این تحقیق بود، بیان کرده است که: بعید است که نوسان در میزان اتسروژن به تنهایی منجر به سردردهای میگرنی شود؛ اما یکی از عوامل تسریع کننده آن است. او همچنین اشاره کرد که در آقایان مانند خانم ها، این تغییرات هورمونی در تستوسترون بدنشان اتفاق نمی‌افتد؛ خانم هر ماه این نوسانات هورمونی استرادیول و پروژسترون را تجربه می‌کنند. خانم‌هایی که میگرن آن‌ها به دلیل نوسان در هورمون‌های آن هاست، که البته بیشتر خانم‌ها در این دسته قرار می‌گیرند، بیشتر از آقایانی که دچار این تغییرات هورمونی نمی‌شوند، سردرد دارند.

خانم بیشتر از آقایان در معرض بیماری میگرن هستند!

در حال حاضر درمان قطعی برای میگرن وجود ندارد و افرادی که زیاد دچار سردردهای میگرنی می‌شوند، برای پیشگیری از شروع سردرد وحمله‌های میگرنی، قرص‌های مسکن مصرف می‌کنند. محققان امیدوارند که بتوانند بهتر از پیش عوامل به وجود آمدن سردردهای میگرنی را شناسایی کنند و در جهت درمان آن قدم‌های جدیدی بردارند.

خانم بیشتر از آقایان در معرض بیماری میگرن هستند!

خانم بیشتر از آقایان در معرض بیماری میگرن هستند!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت