loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 73 1395/04/12 نظرات (0)

۴ ویتامین مفید برای شادابی و سلامت پوست

ویتامین‌ پوست

پوست سالم و جوان
متخصصان بر این باورند که برای شادابی و سلامت پوست، مو و ناخن‌ها باید از انواع ویتامین‌ها استفاده کرد. آنها تاکید دارند به دلیل جذب اندک پوستی بیشتر ویتامین‌ها، علاوه بر استفاده از کرم‌های لوسیون، بهتر است از طریق خوردن مواد مغذی، ویتامین‌های لازم را در اختیار پوست قرار دهید.

ویتامین آ
این ویتامین برای نگهداری و ترمیم بافت پوست لازم است. اگر پوست شما به سرعت خشک می‌شود، احتمالاً دچار کمبود ویتامین آ شده اید. این ویتامین را می‌توانید از طریق مصرف غذاهایی مانند سیب‌زمینی، هویج و سبزیجات برگ‌دار سبزرنگ برای پوست خود تامین نمایید؛ با این حال تحقیقات روشن ساخته است استفاده از لوسیون‌های حاوی ویتامین آ روی پوست به کنترل آکنه و کاهش چین و چروک کمک می‌کند. بدن ما روزانه به ۵ هزار واحد ویتامین آ نیاز دارد.

ویتامین ب
این ویتامین برای پوست و مو بسیار مفید است، ولی تا زمانی که به کمبود آن دچار نشدید نیازی به استفاده از مکمل ندارید. ویتامین ب حاوی بیوتین است. بیوتین ماده‌ی شکل‌دهنده‌ی ناخن‌ها، پوست و سلول‌های مو است و در مواد غذایی مانند جو، برنج، تخم‌مرغ و موز یافت می‌شود. کرم‌های موضعی و پمادهای ساخته‌شده با ویتامین ب نیز می‌توانند سلول‌ها را آبرسانی کرده و درخششی خاص به پوست بدهند.

ویتامین ث
این ویتامین به تولید کلاژن‌سازی در بدن کمک می‌کند. کلاژن فراوان‌ترین پروتئین بدن محسوب می‌شود. مرکبات، سبزیجات، فلفل و گل کلم سرشار از این ماده‌ی مغذی هستند. نیاز ما به مصرف خوراکی این ویتامین روزانه ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم است. همچنین استفاده از ویتامین ث به صورت موضعی موجب افزایش تولید کلاژن شده و از آسیب پوست توسط نور خورشید جلوگیری می‌کند

ویتامین ای
دریافت ویتامین ای روزانه به مقدار ۴۰۰ واحد، باعث کاهش میزان چین و چروک و بهبود قوام پوست می‌شود. این ویتامین برای رفع خشکی پوست و ترمیم آثار زخم‌ها و خراش‌ها خوب است. برای داشتن پوستی نرم و صاف بهتر است مواد حاوی این ویتامین مانند انواع مغزها، زیتون و اسفناج را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. این ویتامین نه تنها در داشتن پوستی نرم به شما کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود موهایی درخشان داشته باشید.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت