loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 63 1395/03/22 نظرات (0)

رنگ‌های مناسب دکوراسیون داخلی برای چیدمان خانه‌

رنگ‌های مناسب دکوراسیون داخلی برای چیدمان خانه‌

اگر در هنگام چیدن خانه‌تان و یا طراحی داخلی آن، اطلاعات کافی درمورد چند نکته نداشته باشید، به مشکل برخواهید خورد و این کار برای شما سخت و دشوار خواهد بود. اما به کمک برخی از راهنمایی‌ها و ترفندها، شما می‌توانید به یک دکوراسیون داخلی خوب و رضایت بخش دست پیدا کنید. یکی از جنبه‌های مهم دکوراسیون داخلی خانه شما، انتخاب مجموعه‌ای از رنگ‌ها است.  نکات زیر به شما در انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی کمک خواهد کرد تا منزل‌تان با توجه به سلیقه شخصی شما، چیده شود.

 رنگ‌های مناسب دکوراسیون داخلی برای چیدمان خانه‌

مراحل

۱. از قطعه‌ها و وسایلی که دارای طرح ها و رنگ های مختلف هستند، کمک بگیرید. به آنها توجه کنید تا مجموعه ای از رنگ ها را لیست بندی کنید و از میان آنها بهترین و مناسبترین را برای رنگ دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید. یک راه ساده برای انتخاب رنگ، انتخاب رنگ از میان وسایلی است که در منزل دارید؛ از جمله:  یک قطعه از آثار هنری،  قسمتی از فرش، صندلی یا رومبلی و ... می باشد. رنگ ها، وسایل منزل و لوازم تزئینی خود را با این رنگ ها مطابقت دهید و ببینید که کدام رنگ مناسب تر است. این روش ها به شما کمک می کنند تا بطور ماهرانه ای بتوانید رنگ و یا رنگ هایی مناسب برای دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید.  

2. از قانون ۱۰-۳۰-۶۰ استفاده کنید. این قانون بیان می‌کند که: می بایست ۶۰ درصد از رنگ اتاق را به یک رنگ غالب، ۳۰ درصد از آن را به رنگ ثانویه و ۱۰ درصد از آن را به رنگ متفاوت و متضاد اختصاص دهید. این راهنما به شما کمک می‌کند که با حفظ تعادل بصری، از رنگ‌های روشن کسل کننده استفاده نکنید. 

• رنگ غالب باید یک رنگ نسبتا خنثی باشد. رنگ ثانویه می‌تواند کمی روشن تر، و رنگ متضاد باید سبب روح بخشیدن به رنگ اتاق شود. 

• به عنوان مثال رنگ اصلی یا غالب در دکوراسیون داخلی می‌تواند به رنگ دیوار، رنگ ثانویه به رنگ اثاثیه یا لوازم داخلی مانند مبلمان و رنگ متضاد به رنگ وسایل تزئینی مانند گلدان یا بالشت باشد.

• توجه داشته باشید که این قانون در تمام زمینه‌های طراحی کاربرد دارد. کت و شلوار مردانه را در نظر بگیرید. حدود ۶۰ درصد از آن، رنگ کت و شلوار است که خنثی است، ۳۰ درصد آن رنگ پیراهن و ۱۰ درصد آن رنگ کراوات است که معمولا از رنگ‌های هیجان انگیز و زنده استفاده می‌شود.

 رنگ‌های مناسب دکوراسیون داخلی برای چیدمان خانه‌

۳.به طرح و ترتیب کلی رنگ‌ها در خانه خود توجه کنید. هنگامی که شما بصورت عمودی به اتاق نگاه می‌کنید ( یعنی از پایین به بالا) بهتر است که طیف رنگ‌ها از تیره به روشن تغییر پیدا کنند. این امر سبب بهتر دیده شدن اتاق می‌شود. به همین دلیل در سقف ها معمولا از رنگ سفید یا بژ استفاده می‌شود، حتی اگر دیوارها تیره باشند. از رنگ‌های تیره تر برای لوازم کوچک مثل فرش‌ها یا میزهای قهوه خوری، رنگ‌های متعادل برای دیوارها و از رنگ‌های روشن برای سقف منزلتان استفاده کنید.

۴. از کمد لباس‌هایتان برای انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی‌تان استفاده کنید. اگر شما در انتخاب رنگ برای خانه‌تان کاملا گیج شده اید، می‌توانید از رنگ‌های لباس‌تان برای ایده گرفتن در انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی منزل‌تان بهره ببرید. به احتمال زیاد شما در هنگام خرید لباس، لباس‌هایی را انتخاب می‌کنید که با رنگ چهره شما متناسب‌تر هستند، بنابراین در هنگام انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل‌تان نیز از این قاعده استفاده نمایید. برای مثال، اگر شما فکر می‌کنید که لباس‌های صورتی رنگ به شما نمی‌آیند و شما را رنگ و رو پریده نشان می‌دهند ، از خرید مبلمان و یا وسایل تزئینی صورتی رنگ اجتناب کنید.

۵. از یک چرخه رنگ برای تطبیق رنگ ها استفاده کنید. چرخه رنگ، که به آسانی در اینترنت اطلاعات کافی درباره آن را پیدا خواهید کرد، وسیله ای است که رنگ ها را با توجه به طول موج نور مورد نیاز برای تولید آن ها مرتب می‌کند. این ابزار اغلب توسط طراحان به منظور تعیین چگونه نشان دادن یکپارچگی یا تضاد رنگ ها در طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

• رنگ‌های مجاور در یک چرخه رنگ، رنگ‌های مشابه نامیده می‌شوند که می‌توانند در کنار یکدیگر برای یک طرح رنگ یکپارچه و مطلوب استفاده شوند. برای مثال، با استفاده از رنگ های سبز و آبی در یک اتاق می‌توان یک فضای آرام با ظاهری یکپارچه را ایجاد نمود.

• رنگ‌های متضاد یکدیگر در چرخ رنگ ، رنگ‌های مکمل نامیده می‌شوندکه می‌توانند با یکدیگر جفت شده و تضاد مناسبی را ایجاد کنند. برای مثال، یک گلدان بنفش روشن در کنار یک دیوار سبز کم رنگ می‌تواند علاوه بر افزایش زیبایی و جلوه آنها و جلب کردن توجه ، سبب روح بخشیدن به هر دو رنگ نیز بشود.

۶. از رنگ‌های سیاه و سفید در تمام فضاهای خانه خود استفاده کنید . وسایل تزئینی کوچک سیاه یا سفید منزل، نقشی اساسی در روح بخشیدن به رنگ‌های استفاده شده در طراحی داخلی خانه شما را دارند. رنگ‌های دیگر در کنار سیاه و سفید، جلوه و زیبایی بیشتری پیدا می‌کنند. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت