loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 61 1395/03/22 نظرات (0)

چرا مد لباس با گذشت زمان تغییر می‌کند؟

چرا مد لباس با گذشت زمان تغییر می‌کند؟

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که چرا مد با گذشت زمان تغییر می‌کند؟ چه کسانی روی مد تاثیر می‌گذارند؟ هنگامی که والدین شما جوان بوده اند، چه چیزهایی مد بوده اند؟ هنگام تصمیم گیری درمورد این‌که چه چیزی بپوشید، به چه چیزهایی فکر می‌کنید و چه چیزهایی برای شما مهم هستند؟ 

اگر به کمد لباس‌های‌تان نگاه بیاندازید، متوجه خواهید شد که تعداد زیادی لباس برای انتخاب کردن وجود دارند. اما این لباس‌ها چگونه آنجا هستند ؟ آیا شما آنها را انتخاب کرده‌اید؟ چرا شما و یا والدین‌تان لباس‌های‌تان را به‌ این فرم انتخاب می‌کنید؟ چه کسی گفته است که شلوار جین آبی و تی شرت برای کودکان مناسب است؟ چه کسی لباس‌های داخل مغازه را طراحی می‌کند؟ تمام این سوالات دور دنیای مد می‌چرخند.

مد مربوط به سبک لباس‌هایی است که این روزها معروف هستند. در واقع مد در حوزه لباس است اما به کفش، زیورآلات و حتی این‌که چگونه موهای خود را درست می‌کنید نیز مربوط است. 

برای بسیاری از افراد، مد از اولویت و اهمیت بالایی برخوردار است. برای آنها مهم است که فقط لباس‌هایی را بپوشند که متناسب با آخرین مد روز دنیا هستند. در حالی‌که برای بقیه، دنبال کردن مد و لباس پوشیدن بر اساس آن اهمیتی ندارد.  دنبال کردن مد، امری است که اگر می‌خواهید به روز باشید، باید انجام دهید. تنها چیزی که درباره مد ثابت است این است که: مد همیشه در حال تغییر است!

چرا مد لباس با گذشت زمان تغییر می‌کند؟ 

نگاهی به اینترنت بیاندازید و ببینید که چگونه مد در طی سال‌ها تغییر کرده است. لباس هایی که در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در بین افراد مد بودند را اکنون نمی‌توانید پیدا کنید. چرا مد تغییر می‌کند؟ جواب این سوال این است که افراد تغییر می‌کنند! در طول زمان، جدید‌ها جایگزین قدیمی‌ها می‌شوند. مردم به طور گسترده ای تحت تاثیر فرهنگ ورزشکاران، خوانندگان، ستارگان سینما، سیاست‌مداران، افراد پول‌دار و همچنین فیلم‌های مشهور، برنامه‌های تلویزیونی، کتاب‌ها و موسیقی‌ها هستند. ما همچنین تحت تاثیر تبلیغات صنعت مد نیز هستیم. 

وقتی که مردم مدهای جدید را می‌بینند، اغلب تلاش می‌کنند تا از ستارگان محبوب‌شان پیروی کنند. برای این کار، آنها آخرین مدها ( مربوط به لباس، کفش، زیورآلات و امثال آنها ) را جستجو می‌کنند تا خود را شبیه آنانی که از آنها تقلید می‌کنند در بیاورند. بدین صورت، مد تکامل پیدا می‌کند و به طور مداوم در طول زمان تغییر می‌کند.  صدها سال است که این اتفاق می‌افتد. اگر نگاهی به سال‌ها پیش بی اندازیم، مثلا اوایل قرن هجدهم، در آن زمان هم فرانسوی ها ساعت‌ها صرف گشتن در مجله‌های مد می‌کردند تا از آخرین مدها باخبر شوند. 

 چرا مد لباس با گذشت زمان تغییر می‌کند؟

سال ها، لباس‌ها مردم را به گروه‌های مختلف تقسیم کرده بودند. حتی امروزه، لباس‌های مارک دار که نسبت به لباس‌های دیگر گران‌تر هستند، توسط گروه خاصی از افراد که توانایی مالی دارند خریداری می‌شود تا خود را متفاوت با دیگران نشان دهند. متاسفانه، این مساله باعث بروز فاصله زیادی بین گروه‌های مختلف مردم می‌شود. فراموش نکنید که بسیار خوب است که سبک و مد خود را که خاص و تک است را ایجاد کنید. سبک خود شما با چیزی که دنیای مد برای شما دیکته می‌کند متفاوت است.  با خودتان صادق باشید و اجازه دهید شخصیت‌تان شما را معرفی کند و بیان کند چه کسی هستید، نه لباس‌تان.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت