loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 103 1394/12/23 نظرات (0)
طی سالیان نه چندان دراز شیوه حمام کردن

طی سالیان نه چندان دراز شیوه حمام کردن

در طی سالیان نه چندان دراز شیوه حمام کردن تغییر کرد و از سنگ پا و کیسه رسید به لوسیون مخصوص دست،شامپوی مخصوص بینی ، ماسک مخصوص سر و …

برخی موارد خوب شد که حذف شدند و برخی واقعا حیف و دو صد حیف!!!

حالا به شما توصیه میکنیم روشی که تا امروز برای حمام کردن بر آن استوار بودید را بگذارید کنار و آنگونه که باید استحمام کنید.

در طول هفته یک بار استحمام _ البته اساسی_ کافی است، در طول هفته اگر عرق کرده بودید، بوی قرمه میدادید یا خدای ناکرده در مجاورت افراد سیگاری بوی ناخوش آن بر جانتان نشسته بود فقط یک دوش سرپایی بگیرید.

دیگر غصه نداشتن وان را نخورید، این روش آلوده است چون مقداری از آلودگی همواره در وان هست و همراه شما خواهد برگشت، چه بسا که بعد از بازپروری در جای مرطوب شما را به بیماری عفونی یا قارچ ها مبتلا کند، پس دوش جانتان را دوست بدارید که بهترین حالت استحمام همین سرپایی ایستادن و استفاده از آب جاری است ، کما اینکه مقدار استفاده آب هم بدین روش کمتر و ایرانی جماعت هم که کلا آدمهای صرفه جو!!!

لیف هایتان را بریزید دور، حداقل هر شش ماه همراه با تعویض مسواک لیفتان را عوض کنید. در ثانی افرادی که سالخورده یا پوست خشک و حساس دارند کلا قید این وسیله را بزنند چون سد دفاعی پوست را تخریب می کند. کودکان هم نیازی ندارند. اما اگر وسواس دارید شستن کوتاه با لیف نرم توصیه میشود. لطفا بعد از حمام لیف های خیستان را از حمام تاریک،سرد، بی تهویه و مخوف بیرون بیاوریدو زیر آفتاب پهن کنید در غیر اینصورت شما با بمبی از بیماری های عفونی و قارچی طرف خواهید شد!

حالا فکر کنید قدیم تر ها یا شاید همین حالا اگر پدر و مادر بشوید همین شیوه را دنبال کنید و با کیسه به جان بچه هایتان بیافتید که او را از شر آلودگی ها نجات دهید، این کار چه برای یک کودک چه برای یک انسان بالغ مضر است؛ در واقع آنچه با کیسه کشیدن از شما کنده میشود برخلاف تفکر کهنه و پوسیده شما چرک نیست، این بی نواها لایه ی مرده ای از پوستند که لایه های شاخی آن هارا پوشانده تا بتوانند از لایه های زنده پوست محافظت کنند. با این کار شما دستی دستی پوست بیچاره را غلفتی می کنید.

گرچه به شکر خدا این مورد با نظر پرسی همگانی ای که گاها میان جمع های دوستانه رخ میدهد به این نقطه رسیده ایم که دیگر کسی کیسه نمی کشد مگر سالی یک بار که همین جا تقاضا می کنیم نکنید!!!

اما متاسفانه در این تغییر شیوه سنگ پا زدن را هم حذف کرده ایم در حالی که دنیا تاثیر ماساژ با سنگ را به تازگی کشف کرده و ما از مدتها قبل این کار را انجام می داده ایم و حالا که باید به آن افتخار کنیم می بینیم حمام هایمان خالی از سنگ پا شده، پس در اولین فرصت یک سنگ پای خوش دست بگیرید و در استحمام بعدی استفاده کنید، خشکی و زبری پوست پاشنه پا بعد از مدتی که مداوم این کار را انجام دادید از بین می رود، از بین فواید پزشکی که این مورد دارد همین را بدانید که موجب کنترل قند خون و دیابت میشود.


اگر مو و بدن چربی دارد هر روز حمام کنید و یک بار شامپو بزنید، اگر دو روز یک بار حمام می روید دو بار شامپو کنید، اگر سه روز یک بار ، سه بار شامپو …. اگر صد روز یک بار ، صد بار شامپو!

اما اگر مو و بدن خشکی دارید دو روز در میان بروید و یک بار شامپو ، در واقع کمتر شامپو کنید و فواصل حمام را بیشتر کنید.

دمای حمام را بین 30 الی 40 (بسته به فصلی که در آن هستید ) تنظیم کنید، دوش آب داغ  و آب سرد هر دو به یک میزان مضر است، سلیقه ی خاص یخ یا سوزانتان را کنترل کنید و به حمام با آب ولرم رضایت دهید.

حمامتان را زیبا کنید، به هر وسیله و روشی که بلد هستید، دیوارهایش را بنفش کنید، با کاشی های کوچک و شکسته طرح بزنید، آویزهای زیبا نصب کنید، زیبایی و نقوش در حمام باعث هشیاری شما میشود و از خواب آلودگی و سستی جلوگیری می کنید.

بعد از حمام یک لیوان شربت خودتان را مهمان کنید و قوای تحلیل رفته اتان را بازیابید، پیشنهاد سرآشپز : شربت سکنجبین،تخم شربتی، شربت بالنگ یا حتی تخم ریحان!

با توجه به اینکه در فصل زمستان هستیم به چند نکته مفید برای استحمام در این فصل اشاره می کنیم:

  • بیش از 15 دقیقه در حمام نمانید.
  • دوش آب داغ در فصل سرد چربی پوستتان را کامل از بین می برد، حالا فکر کنید کیسه هم کشیده باشید و حسابی خودتان را چلانده باشید، بعد از خشک شدن هم یک ریز گلایه خواهید کرد که پوستم خشک شده و می خارد، برای جلوگیری از این کار چند نکته را رعایت کنید: دوش با آب ولرم، صابون های کرم دار و بعد از حمام کرم مرطوب کننده را هم فراموش نکنید!
  • هفته ای یک بار در این فصل پاکسازی پوست انجام دهید اما زیاده روی نکنید.
  • در صورتی که از خشکی لبهایتان در این فصل ناراحتید دو روش پیشنهاد می کنیم: 1 شبی یک قطره روغن زیتون در نافتان بریزید و منتظر معجزه باشید، 2 همیشه همراهتان کرم نرم کننده لب همراه داشته باشید.
  • با موهای خیس نخوابید، این کار زمینه ساز عفونت های قارچی و شکننده شدن مو و در نهایت ریزش آن است!

قطره های پاکی روی افکار درست می بارد…
طی سالیان نه چندان دراز شیوه حمام کردن


منبع:بدندید
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت