loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 91 1394/08/18 نظرات (0)
علت خستگی شما در طول روز

علت خستگی شما در طول روز

آیا تا به حال شده در طول روز احساس خستگی بیش از حد کنید و انرژی برای انجام باقی فعالیتهای روزانه نداشته باشید؟ یک فعالیت ورزشی مداوم و یک خواب مفید و کافی شبانه انرژی شما را در روز به نحو فوق العاده ای افزایش می دهد. اما با این حال ممکن است بدن شما به دلیل کمبود انرژی در طول روز دچار ضعف و خستگی شود که این موضوع کاملا به رژیم غذایی شما و نحوه غذا خوردن شما بستگی دارد. در زیر ما به چند دلیلی که به رژیم غذایی شما مربوط است و باعث خستگی تان در طول روز می شود اشاره می کنیم که توجه به آنها به نحو موثری به برطرف کردن خستگی در طول روز کمک می کند...

1- دیر به دیر غذا خوردن

علت خستگی شما در طول روز

قند خون انسان در مواقعی که دیر غذا بخورد افت می کند و این باعث می شود که احساس ضعف و بی حالی پدیدار گردد. وقتی گلوکزی وجود نداشته باشد سایر فعالیت های بدن نیز کند می شوند و شما احساس گرسنگی و ضعف و خستگی می کنید. به جای پرکردن بشقاب تان درهنگام غذا خوردن، بهتر است غذا در مقادیر کم اما با دفعات زیاد مصرف کنید تا این موضوع به حفظ انرژی بدنتان در طول روز کمک کند و همچنین از میان وعده های مغذی کمک بگیرید تا احساس خستگی و ضعف نکنید.
2- نادیده گرفتن غذاهای سبوس دار
علت خستگی شما در طول روز
اگر شما در وعده صبحانه غذاهایی مثل کیک ها و دونات و مافین ها و غلاتی که آغشته به شکر و فاقد فیبر کافی هستند را میل کنید، این غذاها باعث اشباع معده شما در صبحگاه می شوند اما در میانه روز به دلیل نداشتن فیبر کافی ، باعث افت قند خونتان می گردند. اما اگر صبح خود را با غذاهایی که فیبر زیادی دارند شروع کنید شما از افتادن قند خونتان در میانه روز جلوگیری می کنید. این غذاها شامل نان های حاوی گندم سبوس دار و بلغور جو دو سر و غلات حاوی فیبر زیاد و نان های کامل هستند که نیاز فیبری شما را در طول روز تامین می کنند و مانع افتادن قند خون شما می گردند.
3- کم خوردن سبزیجات
علت خستگی شما در طول روز
سبزیجات و به خصوص آنهایی که رنگ های تیره و برگ دار هستند از نظر تغذیه ای فوق العاده غنی هستند. این سبزیجات برگ تیره مثل اسفناج و کلم بروکلی و دیگر سبزی های برگ دار میزان زیادی ویتامین ( آ ، سی) و آهن و فیبر و پروتئین و کلسیم برای بدن فراهم می کنند. مصرف روزانه سالادی از سبزیجات مغذی مثل کلم بروکلی می تواند مقدار زیادی از خستگی روزانه شما را کم کند.
4- کم بودن گوشت قرمز در رژیم غذایی
علت خستگی شما در طول روز
افراد گیاه خوار معمولا از فقر آهن رنج می برند و کمبود آهن دلیل مهمی برای احساس خستگی در طول روز می باشد. گوشت قرمز منبع غنی آهن می باشد و بنابراین افرادی که گوشت قرمز کم مصرف می کنند دچار کم خونی فقر آهن می شوند . بنابراین سعی کنید در رژیم غذایی تان میزان کافی گوشت قرمز بگنجانید تا از کم خونی و خستگی روزانه خود جلوگیری کنید.
5- کربوهیدرات ها را نادیده می گیرید
علت خستگی شما در طول روز


رژیم هایی که حاوی مقادیرکم کربوهیدرات باشند معمولا منجر به کمبود انرژی و خستگی در طول روز می شوند. اگر چه کربوهیدرات ها در گرفتن وزن عامل موثری هستند اما باید بدانید که رژیم های غذایی روزانه باید حداقل از 50% کربوهیدرات تشکیل شده باشند تا از ضعف و خستگی شما در طول روز جلوگیری کنند. سعی کنید در طول روز از کربوهیدرات های پیچیده به همراه پروتئین استفاده کنید تا هم دچار افزایش وزن نشده و هم احساس شادابی و نشاط در طول روز داشته باشید.

علت خستگی شما در طول روز

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت