loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 97 1394/08/01 نظرات (0)

درمان‌ آبریزش بینی,درمان سرماخوردگی

انواع درمان‌ آبریزش بینی به روش های خانگی

آبریزش بینی مشکل بسیار شایع و ناراحت کننده‌ای است.این مقاله را مطالعه کنید تا با درمان های خانگی آبریزش بینی آشنا شوید.


آبریزش بینی مشکل بسیار شایع و ناراحت کننده‌ای است. زمانی که خلط سینوس و مجاری بینی زیاد می‌شود، فرد دچار آبریزش بینی می‌شود. افزایش تولید خلط ترفند دفاعی بدن برای خارج کردن ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا، محرک‌ها و عوامل حساسیت‌زا از بدن است.

سرماخوردگی، واکنش حساسیتی، عفونت سینوس و تغییر ناگهانی آب و هوا برخی از شایع‌ترین عوامل آبریزش بینی هستند. آبریزش بینی اگر به موقع درمان نشود، باعث سرفه، گوش درد، سردرد و مشکلات دیگر می‌شود.
داروهای نسخه‌ای بسیاری برای آبریزش بینی وجود دارند اما بیشتر آنها عوارض جانبی همچون سرگیجه دارند. بسیاری از درمان‌های خانگی ساده می‌توانند بدون هیچ گونه عوارضی، مشکل شما را به سرعت حل کنند و شدت علائم را کاهش دهند.

درمان‌ آبریزش بینی,درمان سرماخوردگی


 آب نمک
آب نمک بهترین درمان خانگی برای تسکین التهاب ناشی از آب ریزش بینی است. آب نمک خلط را رقیق می‌کند و دفع آن را آسان‌تر و راحت‌تر می‌کند و به پاکسازی مجاری بینی از مواد محرک نیز کمک می‌کند.
۱/۵ قاشق چای‌خوری نمک را به دو فنجان آب مقطر گرم اضافه کنید.
سر را به عقب خم کنید و با استفاده از یک قطره چکان، در هر سوراخ بینی چند قطره از محلول بچکانید.
به آرامی نفس بکشید  تا محلول بیشتر وارد مجاری بینی شود. سپس، فین کنید تا محلول و خلط از بینی خارج شوند.
هر روز، این کار را چند بار انجام دهید تا حال‌تان بهتر شود.


درمان‌ آبریزش بینی,درمان سرماخوردگی

بخوردادن
بخور دادن هم یکی از درمان‌های خانگی مؤثر برای آبریزش است و به خارج شدن خلط اضافی که باعث آبریزش و عطسه می‌شود، کمک می‌کند.
صورت خود را روی یک کاسه آب داغ بگیرید، یک حوله را روی سر خود بیاندازید تا بخار جمع شود. بخار را وارد ریه‌ها کنید و پس از ۱۰ دقیقه، فین کنید. این کار را روزی سه یا چهار بار انجام دهید.
می‌توانید قبل از تنفس بخار، چند قطره روغن اوکالیپتوس یا منتول به آب داغ اضافه کنید.
یا می‌توانید یک دوش داغ بگیرید.

درمان‌ آبریزش بینی,درمان سرماخوردگی


 روغن خردل
روغن خردل آنتی بیوتیک، ضد ویروس و آنتی هیستامین است و به رفع سریع علائم مختلف آبریزش بینی کمک می‌کند.
مقدار کمی روغن خردل را روی حرارت بگذارید تا کمی گرم شود. با استفاده از یک قطره چکان، در هر سوراخ بینی، یک یا دو قطره از روغن بچکانید. این کار به پاکسازی مجاری بینی کمک می‌کند. این کار را روزی دو یا سه بار انجام دهید.
دو یا سه قاشق غذاخوری روغن خردل و سه قاشق غذاخوری زیره را به یک قوری آب در حال جوش اضافه کنید. بخار آن را وارد ریه‌ها کنید. عطر تند روغن خردل دستگاه تنفسی را گرم می‌کند و به رفع سریع آبریزش کمک می‌کند. این کار را روزی دو بار انجام دهید.
روغن خردل قابل خوردن است بنابراین می‌توانید از آن برای آشپزی نیز استفاده کنید.

درمان‌ آبریزش بینی,درمان سرماخوردگی


 زردچوبه
زردچوبه پادزهر بسیاری از مشکلات از جمله آبریزش بینی است. این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، ضد باکتریای و ضد ویروسی قوی است که آن را به درمان بسیار مؤثری برای آبریزش و سرماخوردگی تبدیل کرده است.
۱/۵ قاشق چای‌خوری پودر خشک زردچوبه را به یک فنجان روغن بذر کتان اضافه کنید. این ترکیب را روی حرارت بگذارید تا شروع به دود کردن کند. دود آن را به آرامی از یک سوراخ و سپس، از سوراخ دیگر بینی استنشاق کنید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.
می‌توانید روزی دو بار، ۱/۵ قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه بخورید. می‌توانید آن را با آب بخورید. این کار به رقیق شدن خلط کمک می‌کند.


یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با یک لیوان شیر گرم ترکیب کنید و قبل از خوابیدن، میل کنید. این کار به بهبودی سریع‌تر آبریزش، سرماخوردگی، گلودرد و آسم کمک می‌کند. می‌توانید کمی فلفل سیاه هم به آن اضافه کنید.


گردآوری و بازنشر:مجله زیبایی لایت مد

wWw.LiteMode.iR

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت