loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 131 1394/08/11 نظرات (0)

نحوه شناخت نوع پوست!!

نحوه شناخت نوع پوست!!

پوست، به طور کلی در چهار نوع دسته­ بندی می­شود: معمولی، چرب، خشک و مرکب. البته نوع پوست می­تواند با افزایش سن، یا عوامل دیگری مانند ژنتیک و یا حتی بیماری تغییر کند.

هدف بیشتر رژیم­های مراقبت از پوست، رسیدن به یک پوست معمولی است که رطوبت متعادلی دارد. اکثر مردم پوست معمولی دارند، اما برای حفظ این شرایط خوب باید زمان قرار گرفتن در معرض آفتاب را به حداقل رساند. یک کرم ضدآفتاب با SPF حداقل 30 برای جلوگیری از خطرات آفتاب مناسب است.

آن را کنار خمیردندانتان بگذارید تا استفاده از آن برایتان عادت شود و همواره از آن استفاده کنید.

نحوه شناخت نوع پوست!!

مراقبت از پوست چرب                                       

پوست چرب با مقدار زیاد چربی روی چهره مشخص می­شود. برخی افراد تنها چند ساعت پس از شستشو، احساس می­کنند پوستشان چرب شده است. شخصی که پوست بسیار چرب دارد، احساس می­کند باید بین ساعات 12 و 5 بعدازظهر صورتش را بشوید، زیرا پوستش در طول روز چرب شده است. پوست چرب معمولا به ارث برده      می‌شود، اما می­تواند در اثر بلوغ نیز ایجاد شود.

افرادی که پوست چرب دارند، معمولا به مرطوب­ کننده نیازی ندارند، اما کرم ضدآفتاب همچنان لازم است. یک کرم ضدآفتاب بدون چربی انتخاب کنید، کرم­های ضدآفتاب بدون چربی فراوانی در داروخانه­ ها وجود دارد.

نحوه شناخت نوع پوست!!

مراقبت از پوست خشک                                                                     

از طرف دیگر، پوست خشک از فقدان رطوبت طبیعی رنج می­برد. افرادی که پوست خشک دارند، احساس      می­کنند پوست صورتشان سفت است. پوسته­ پوسته شدن نیز، یکی دیگر از علایم پوست خشک است، اما نشانه­ ی قطعی نیست و ممکن است پوست شما پوسته­ پوسته شود، اما خشک نباشد.

درمان برخی بیماری­ها می­تواند منجر به خشکی پوست شود. برای مثال، درمان سرطان پستان، ممکن است منجر به توقف تولید هورمونی شود که در کیفیت پوست موثر است. حتی ممکن است منجر به یائسگی زودرس هم بشود. برای مراقبت از پوست خشک، از یک پاک­ کننده­ی ملایم بدون صابون، که به اندازه­ ی کافی مرطوب­ کننده است استفاده کنید. یک مرطوب ­کننده ­ی اضافی هم ممکن است در طول روز مورد نیاز باشد.


نحوه شناخت نوع پوست!!

مراقبت از پوست مرکب       

پوست مرکب، ترکیبی از پوست خشک و چرب است. افرادی که پوست مرکب دارند معمولا پیشانی و بینی و  چانه‌هایشان چرب است ولی گونه ­هایشان خشک است. پوست مرکب نیز می­تواند ژنتیکی باشد یا در اثر بلوغ ایجاد شده باشد. گاهی برای مقابله با پوست مرکب، چند محصول مورد نیاز است، هر محصول برای قسمت خاصی از صورت.
برای مثال، یک پاک­ کننده­ ی ملایم و مرطوب­ کننده برای گونه­ ها، و یک محصول ضدآکنه حاوی بنزوئیل پراکسید برای پیشانی، بینی و چانه.
اگر هنوز نمی­دانید چه نوع پوستی دارید یا بهترین راه برای تغذیه ­ی آن چیست، با یک متخصص پوست مشورت کنید.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت